fbpx

סין מצנזרת תכנית להט”בים באינטרנט: “התנהגות מינית לא תקינה”

איגוד האינטרנט הסיני יכשיר צנזורים שיועסקו על ידי אתרי התוכן ויקפידו לצנזר תכנים לא ראויים, בהם גם תכנים להט"בים. המתנגדים טוענים: "זה אבסורדי כמו לצנזר את התיאבון של האנשים"
classroom-467730_640
cc0

ממשלת סין, האויבת הגדולה של החופש באינטרנט, מנהיגה מדד צנזורה חדש לסרטונים ברשת, שעשוי להשפיע לרעה על אזרחיה הלהט”בים.

בתחילת החודש הודיע איגוד האינטרנט הסיני (CNSA) על כניסתן לתוקף של תקנות חדשות האוסרות סרטונים מקוונים המקדמים “התנהגויות מיניות לא תקינות”.

בהתאם למדיניות החדשה, “צנזורים מקצועיים” המועסקים על ידי אתרי שיתוף הסרטונים בסין, יערכו או יסירו תוכן המציג ‘התנהגויות מיניות לא תקינות’ מהאתרים שלהם.

מדובר בנסיגה משמעותית עבור הקהילה הגאה בסין, זאת מכיוון שתיאורים של הומוסקסואליות נופלים, לפי ממשלת סין, תחת המטריה של התנהגות מינית “לא תקינה”. מה שמאפשר למדד החדש לבצע מחיקה של דמויות וסיפורים להט”בים מהמדיה המקוונת.

תקנה זו היא לא הניסיון הראשון של הרשויות לצנזר את הגישה של העם הסיני לתוכן מגוון. בשנת 2016 אסרה הממשלה הסינית על הצגה של אנשים להט”בים מלהופיע בטלוויזיה, ובחודש יוני, הממשלה הורידה מהרשת בלוגי רכילות של מפורסמים שנתפסו כ”משרתים את הטעם הוולגרי של הציבור”.

בעקבות הפעולות הללו, גינה ארגון זכויות האדם Freedom House את סין וכינה אותה “המתעללת הגרועה ביותר בחופש האינטרנט”.

לי יינה, סוציולוג ופעיל לזכויות להט”ב, מתח ביקורת על יוזמות הצנזורה של ממשלות סין ואמר כי “הניסיון להסדיר ולצנזר את רצונותיהם של אנשים הוא אבסורדי כמו ניסיון להסדיר ולצנזר את התיאבון של אנשים”.

הומוסקסואליות הייתה לא חוקית בסין עד שנת 1997. אך גם מאז הסרתה מרשימת העברות, אין רבים הממהרים לצאת מהארון בסין, בשל ההתמודדות הרבה עם הגישה השמרנית של המדינה והחברה.

סקר שנערך במדינה בשנת 2013 קבע כי רק 21% מהאוכלוסיה במדינה בעד הומוסקסואליות, ובמחקר שערכה אוניברסיטת פקין נמצא כי רק 15% הלהט”בים יצאו מהארון בפני משפחתם, פחות מחצי מהם אישרו כי תגובת המשפחה הייתה חיובית.

יחד עם זאת, הדור הצעיר בסין פתוח יותר לנושא, ולאחר אישור נישואים גאים בטיוואן, שסין רואה באנשיה חלק בלתי נפרד מהתרבות הסינית, נמצא כי רובם של הצעירים מתחת לגיל 35 בעד נישואים גאים גם בסין.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן