fbpx

סטודנטים להט”בים הגישו רשימת דרישות להנהלת אוניברסיטת תל אביב

בעקבות תמיכת האוניברסיטה במחאת הקהילה הגאה, הגישו חברי האחווה הגאה לאוניברסיטה רשימת הצעות לתיקון אי השוויון בכתלי האוניברסיטה עצמה | "חשוב לנו שהם יבינו את הקשיים האמיתיים שיש לסטודנטים ולסטודנטיות מתוך הקהילה שלומדים באוניברסיטה"
אוניברסיטת תל אביב
Tel-Aviv universityjaime.silvaCC BY-NC-ND 2.0

בעקבות המחאה של הקהילה הגאה בדרישה לשוויון זכויות, הצטרפו ארגונים, חברות ומוסדות חינוך לקריאה לשוויון. פעילי הקהילה הגאה ולמודת הניסיון מהצהרות שאין להן כיסוי, החליטו הפעם שלא להסתפק בהצהרות אלא לדרוש לגבות אותן במעשים בשטח.

כך עשו חברי האחווה הגאה של אוניברסיטת תל אביב, ששלחו הבוקר מכתב מטעם האחווה הגאה באוניברסיטת תל אביב ופורום טרנס*., הקורא לאוניבסיטה שלא להסתפק בהודעת תמיכה אלא להסתכל פנימה ולתקן כבר עכשיו את אי השוויון הקיים במוסד.

“אנחנו מתרגשות ומתרגשים מהצהרתה האחרונה שפרסמה האוניברסיטה כי היא דוגלת בערכי שוויון זכויות אדם, בפלורליזם וסובלנות ותומכת בזכותו של כל אדם לחוות הורות ומשפחה”, נכתב במכתב, “בעקבות ההצהרה הנ”ל של האוניברסיטה, אנו חושבים שראוי כי יקויימו המלצות מחקר האקלים, המפורטות במסמך זה, לשם יצירת קמפוס בטוח ושוויוני באמת לקהילת הלהט”ב באוניברסיטה. זאת כיוון שאנו מצפים מהאוניברסיטה לא רק לפרסם תמיכה כלפי חוץ כאשר הדבר פשוט אלא לקיים את התמיכה קודם כל בביתנו”.

המכתב כולל רשימת המלצות לפעולה מיידית של האוניברסיטה, בהן הנחיה על הקמת תא שירותים לא ממוגדר (אחד לפחות) בכל בניין ברחבי האוניברסיטה; הוספת דגל הגאווה לדגלים התלויים בכניסה הראשית, תליית דגלי גאווה ברחבי האוניברסיטה בחודש הגאווה (דבר שנאסר השנה מתוך “שיקולים ביטחוניים”), הנגשת הלימודים לסטודנטים ולסטודנטיות טרנסג’נדר על ידי הקלה בתנאי הקבלה וסיוע לימודי מתוך הבנת הקשיים של אוכלוסייה זו לרכוש השכלה אקדמאית, התאמת הטפסים הרשמיים לכלל המגדרים, הוספת תכנים הנוגעים לצרכי קהילת הלהט”ב בתוכניות הלימוד של מקצועות טיפוליים, הוספת משפחות להט”ביות לתוכניות ללימודי משפחה בתוכניות הלימוד השונות;, הוספת תכנים כלל אוניברסיטאיים על קבלה והבנת זהויות גאות בתכני הפקולטות ובמסגרת ‘כלים שלובים’, אכיפת אמירות והתנהגויות פוגענית כלפי הקהילה שאינה מקובלת במוסד אקדמאי והעברת הכשרות לסגל האוניברסיטה לקבלת הקהילה ולאיסור התבטאות פוגענית.

“אחרי שקראנו את הצהרת התמיכה של אוניברסיטת תל אביב בקהילה, שמביעה תמיכה במאבק של זוגות חד מיניים לשוויון זכויות, רצינו לומר להם שכדאי שבמקביל לתמיכה המבורכת יביטו פנימה – לתוך מה שקורה אצלם בבית”, הסבירו טלי מורן ושי בראונשטיין, סטודנטים באוניברסיטת ת”א ויוזמי המכתב, “קל לשלוח מכתב שאין מאחוריו מעשים, אבל חשוב לנו שהם יבינו את הקשיים האמיתיים שיש לסטודנטים ולסטודנטיות מתוך הקהילה שלומדים באוניברסיטה”.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן