fbpx

נשיא צ’צ’ניה מזמין את מנהיגי אירופה לביקור – “הדלתות פתוחות”

לאחר שהבטיח "לנקות את צ'צ'ניה מלהט"בים" עד הרמדאן, מנצל הנשיא הצ'צ'ני את החג ומזמין את מנהיגי אירופה לבקר ולראות כי בצ'צ'ניה לא מתקיימת רדיפת להט"בים. במקביל, מכחיש שר החוץ של רוסיה את הטענות כלפי צ'צ'ניה "אין עובדה קונקרטית אחת"
Ramzan-Kadyrov-instagram_640x345_acf_cropped

נשיא צ’צ’ניה, רמזן קדירוב, קורא תיגר על קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון ומזמין אותם לבקר במדינתו ולמצוא הוכחה להשמדת ההומואים.

בהזמנה ששיגר אל המנהיגים האירופים, השתמש קדירוב בציטוט של המחזאי הרוסי מהמאה התשע-עשרה, אלכסנדר גריבוידוב, והאשים גם המנהיגים “וכל מי שמזדהים עמם” בבחישת “בחילה פתטית לצדו של זר”.

הוא הוסיף: “נשיא צרפת מקרון והקנצלרית מרקל שיצאו לחיפוש אחר האמת, מוזמנים לבקר ברפובליקה הצ’צ’נית. הדלתות פתוחות”.

קדירוב גם יצא להגנתה של התקשורת הרוסית המקומית, ואמר כי “אלו שניזונים ממידע מוטעה אינם יכולים לבקר את התקשורת”.

את ההודעות הנ”ל פרסם קדירוב בחשבונו החדש בטלגרם, פלטפורמת מדיה חברתית שבה המסרים מוצפנים וניתנים למחיקה על ידי השולח, הפוסט הקודם שלו, בשבת, היה על הרמדאן ועל חשיבות החסד, הצדקה ועשיית המעשים הטובים, ובשבוע שעבר כתב על כמה נפלא להיות חלק מרוסיה, שם “נקבע חופש הדת החוקתי שלנו”.

“אין הוכחות קונקרטיות”

הפניה של קדירוב אל מנהיגי גרמניה וצרפת לבקר בצ’צ’ניה, מגיעה לאחר שהשניים נפגשו ושוחחו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על הנעשה בצ’צ’ניה בניסיון למנוע את רדיפת הלהט”בים באזור.

בעקבות המפגשים רוסיה פתחה בחקירה. קדירוב הבטיח כי ישתף עימה פעולה, אך הקפיד להדגיש כי בצ’צ’ניה לא קיימים גברים הומוסקסואלים, אותם כינה “צ’צ’נים מזויפים”.

דיווחים המגיעים מצ’צ’ניה החל מחודש אפריל, אז דווח לראשונה על מחנה הריכוז ללהט”בים, מעדכנים על למעלה מ -100 בני אדם שנעצרו ועונו, ובלפחות 26 מקרים נרצחו, במסגרת אותם מחנות ריכוז.

הדיווחים על הטיהור אושרו בנפרד על-ידי ארגון Human Rights Watch וקבוצת המשבר הבינלאומית, בהסתמך על מקורות קרקעיים שמפעילים הארגונים, המוכיחים, לדבריהם, כי “ללא ספק התפתחויות הרסניות אלה אכן התרחשו”.

אך למרות הדיווחים, הממשל הרוסי ממשיך בהכחשה נמרצת של הטענות. במסיבת עיתונאים ששודרה על ידי סוכנות הידיעות הצרפתית, דחה סרגיי לברוב את ערימת הראיות שמראה כי הטיהור הלהט”בי מתרחש בארצו.

“אנחנו לא רואים עובדה קונקרטית אחת בנושא האשמות של הפרות זכויות של להט”בים בצ’צ’ניה או בחלקים אחרים של הפדרציה הרוסית”, אמר לברוב, “אין עובדה קונקרטית אחת; אין שמות משפחה. אם יהיו עובדות, אם יהיו שמות משפחה, אז התשובות שלנו יהיו קונקרטיות. אבל אני חוזר על כך שאין לנו שום קשר לרובן המכריע של ההאשמות”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן