fbpx

ניל פרידלנדר | Should Have Stayed

הסינגל השלישי מאלבום הבכורה של ניל פרידלנדר, עוסק במפגש מקרי עם מישהו שפעם אהב, ובמתחים וההבנות שבמפגש מסוג זה
ניל_פרידלנדר

I know I should have stayed
I should have stayed away


Should Have Stayed הוא הסינגל השלישי מאלבום הבכורה של ניל פרידלנדר, אחרי ההצלחה של סינגל הבכורה, What Part of Love, וההשמעות הרבות של הסינגל השני מאלבום הבכורה – Movements into Language.

בשיר עוסק פרידלנדר במפגש מקרי עם מישהו שפעם אהב, ובמתחים וההבנות שבמפגש מסוג זה. זהו רגע צלול של הבנה – שהאהבה לא דעכה והרגשות לא השתנו, שהדברים יכלו להיות אחרת. המפגש יוצר ניסיון ללמוד מהטעות שעשה כשוויתר. הדואליות הזו – I know I should have stayed, I should have stayed away עומדת במרכז השיר. הגישה המוזיקלית של פרידלנדר והמפיק אביב משולם מכוונת לקלילות וכיף – גיטרות עדינות ונגיעות של תופים משחקיים מעל לביטים וקולות הרמוניים שמעניקים לשיר גוון פופי מקורי.

אלבומו הראשון של פרידלנדר, Movements Into Language, עוסק בפרידות וחזרות, בהליכה לאיבוד ובמציאה מחדש. באמצעות גוון חמים ואלקטרוני, אופטימי וחייכני, מביעים המפיק והמעבד אביב משולם ופרידלנדר תקוות כמוסות וסיפורים אוטוביוגרפיים מרגשים. ההשפעות על פרידלנדר נעות מקלאסיקות פולק כמו ג’וני מיטשל לאינדי עדכני (גריימס, בון איוור ועוד) וכלה בדיוות אלמותיות כמו ברברה סטרייסנד.

פרידלנדר עוסק באמנות ובמוזיקה כבר מגיל צעיר באופן עצמאי. הוא בן להורים אמריקאיים דתיים שנולד וגדל בירושלים. אחרי לימודיו בישיבת מעלה גלבוע פנה פרידלדנר לשירות צבאי מאתגר של שבע שנים בחיל הים. במהלך השירות, כשהיה כבן 20, החל לעבור תהליך התרחקות מהדת במקביל להבנת הזהות המינית שלו. מאז השחרור הוא עובד על אלבום הבכורה, שמהווה כמעין קאנווס של רגשות ורגעים ספציפיים. לאורך האלבום ישנו נסיון להבין לעומק חוויות הקשורות באהבה ובכאב.


ניל פרידלנדר – הופעת השקת אלבום הבכורה | 31.1 במועדון האזור – עם אורחים מיוחדים

עוד בנושא:  דווקא מתוך כל המוות מסביב נולד "ניפגש יום אחד"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן