fbpx

מתורבתות – מרים ברון

מריםברון

היא נבחרה כאחת מ 8 הרווקות הכי נחשקות במאקו גאווה, היא יוצרת קולנוע ומייסדת ליין הנשים הכי סודי בעיר TOUCH. קבלו את מרים ברון


מריםברון


מרים ברון, בת 30, ילידת תל אביב ואחות של דניאל ברון הלא הוא מראשוני ה”תחת” המחתרתי, מנהל ה”DELI” השובב והבעלים של ה SPUTNIK BAR. מרים יצאה מהארון על כוס וודקה קרנבריז בארוחת שישי והיא אחת מהאוהדות הבודדות של הפועל באר שבע.

בימים אלו מרים שוקדת על צילומי הסרט “טאצ” שהוא קומדיה שחורה על החברה הישראלית. הצלחתי לתפוס אותה בין לוקיישנים ופגישות לשיחה קצרה על יצירה נשית, טון חברתי והרבה אנרגיות וחזון לקהילה הלסבית התל אביבית.

האם היצירה שלך מתקשרת לזהות הקהילתית שלך?
בהחלט, גיבור הסרט גם הוא שונה בנוף החברתי. בתחילת הסרט “חלומו” להתקבל לבית האבות נדחה ומכאן הוא יוצא למסע שבסופו הוא מאבד את הזהות האמיתית שלו. גיבור הסרט עושה הכל כדי להחשב לחלק אינטגרלי מהסביבה. אני מאמינה שחשוב שנשמור על השוני שלנו בתור פרטים ולא נרדוף אחרי מוסכמות ותפיסות חברתית שכבר אינן רלוונטיות.

מה הניע אותך לכתוב דווקא את התסריט הזה מכל שלל החוויות שלך?
יש בסרט חוויה מאד חזקה של הגיבור כאנדרדוג האולטימטיבי. אני כאישה מתחברת למקום הזה במציאות שאנו חיות בה
גם אני, שגדלתי בתל אביב הליברלית והמאפשרת, מודעת למצב הנתון בו גברים שולטים ברוב מוקדי הכח, מה שבא לידי ביטוי גם בתחום הקולנוע ב 2016. היה חשוב לי לעבוד עם צוות שמורכב בעיקר מנשים, מתוך אמונה שאנו חייבות לדאוג אחת לשניה כדי שנצליח לנפץ את הסטריאוטיפים ולצמוח יחד.

גם על הליין החדש מנצחות נשים בלבד?
כמובן, הליין TOUCH מורכב מצוות של נשים מוכשרות וחברות טובות שכל אחת מהן מצליחה ומשפיעה מאד בתחומה.
הרצון שלנו ב TOUCH הוא ליצור סביבה שמקרבת נשים תוך כדי בילוי איכותי.

touch

שמנו דגש בליין על מספר פרמטרים שנראו לנו חשובים – המיקום, הנראות והמוזיקה. הלכנו למעוז הסטרייטים בעיר והכנסנו ליין נשים בצהרי שבת. הם קיבלו אותנו בהרבה חום ואהבה, מה שגרם לנו להרגיש שאנחנו בכיוון הנכון.
הספוטניק (אלנבי 122) בנוי ממספר חללים מה שמאפשר לאורחות שלנו, מצד אחד לשבת בשמש ולהנות משיחה על בירה קרה בחצר המעוצבת ומצד שני להיכנס לרחבה החשוכה בחלל הפנימי שבה האווירה יותר אלקטרונית ומחשמלת.
לגבי המוזיקה – חשוב לנו לתת במה לנשים יוצרות ומוכשרות גם מהקהילה וגם מחוץ לה כי כמו שאמרתי כבר “יחד אנחנו כח”. השאיפה היא להשמיע פסקול מוזיקלי שלא מספיק שומעים בקהילה, תוך רצון מתמיד להביא משהו חדש בין אם זה בסאונד ובין אם זה בווידאו ארט ובVIBE הכללי.
על העיצוב הגרפי שלנו אחראית קים רוזנבלום, שמפתיעה אותי כל פעם מחדש ברמת הכישרון והמסירות שלה.
העבודה מאחורי הקלעים, שכוללת ימי צילום, משמרות עריכה וסיעור מוחות, מאפשרות לנו להוציא אחת מהשנייה יותר ויותר, כך שאנו מצליחות לבנות משהו אמיתי שבעיני הוא מרגש.

עוד בנושא:  מלאכים באמריקה חלק ב' – אירוע תיאטרוני נדיר

שמתי לב שיש משהו מסתורי בליין, אין לכן צלם?
רצינו ליצור מרחב בטוח וחופשי לנשים, אנחנו יודעות שזו תופעה נפוצה ושיש הרבה בנות שנהנות מהחשיפה אבל היה לנו חשוב יותר בשביל אותן בנות שלא, למצוא מקום שמאפשר להן פשוט להיות. מי שמגיעה מוזמנת להעלות תמונות וזה כמובן לא אומר שלא נתעד אירועים שלנו בעתיד, פשוט כרגע זה מרגיש יותר נכון. אני מציעה לכל הסקרניות פשוט להגיע וליהנות.

אני יודעת שאת עדיין אחת הרווקות הלוהטות בעיר, אבל למה להכל קוראים TOUCH?
הסרט עבר מספר גלגולים עד לשמו הסופי “טאצ”. “טאצ’ ” הוא משחק קלפים שסבתא שלי לימדה אותי ושיחקתי אותו איתה כל הילדות. המשחק הפך להיות אחד מוטיבים המרכזיים בסרט ומכאן שמו. לגבי הליין היו כמובן הרבה התלבטויות ורעיונות והשם הזה התאים בדיוק לתחושת הקרבה והחוזק הנשי שרצינו לשדר.

אז מתי הכל קורה?
את הסרט נסיים לצלם בסוף אוגוסט. הליין ממשיך כרגיל כל שבת שניה בספוטניק והמסיבה הקרובה תהיה בשבת ה 13.8 החל מ 14:00 בצהריים.

כמה מילים לסיכום?
אני יודעת שאנחנו אוהבות לבלות ולשמוח וזה דבר שאני מאוד אוהבת בנו, אבל חייבת להזכיר שהחיים שלנו חשובים מידי ושאסור לשתות ולנהוג.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן