fbpx

משרד הרווחה: תוספת תקציב של 3 מיליון ש”ח לקהילת הלהט”ב

משרד הרווחה הודיע על הגדלת התקציבים והמענים לקבוצות סיכון בקהילת הלהט"ב ב-3 מליון ש"ח. באגודה קוראים לשר הרווחה להקים צוות היגוי מקצועי בשיתוף ארגוני הקהילה להתאמת המענים לצרכים בשטח
חיים כץ
צילום: צילום מסך ערוץ הכנסת

משרד הרווחה הודיע על הגדלת התקציב השנתי המוקצה לארגוני הקהילה לשמונה מיליון שקלים. גידול של כ-3 מיליון שקלים מסך כל התקציבים הניתנים לצרכיהן של קבוצות הקהילה, העומד כיום על כחמישה מיליון שקלים בכל שנה.

הגידול בתקציב, שהוחלט בתאום עם ציון יום ההבנ”ה (היום למאבק בלהט”בםפוביה) המצוין היום, יוקצה להרחבת המענה הקיים במסגרות הלנת חירום לנוער להט”בי ולארגונים המספקים תמיכה לצעירות וצעירים מהקהילה הטרנסג’נדרית.

כמיליון שקלים מתוספת התקציב מיועדים להקמת מסגרת הלנת חירום לנוער להט”בי, דומה ל”בית דרור” המופעל כיום במימון המשרד ובשיתוף עמותת “אותות” ועיריית תל אביב.

מיליון שקלים נוספים ישמשו להקמתו והפעלתו של הוסטל לטרנסג’נדרים שיעניק מעטפת טיפולית אינטנסיבית, העצמה וקידום לקראת חיים עצמאיים.

השקעה נוספת של המשרד בצעירים וצעירות בתהליכי שינוי מין, היא בהקמת דירת מעבר לצעירים טרנסג’נדרים, בדומה לדירה המופעלת היום לצעירות טרנסג’נדריות שנפלטו ממסגרות אחרות, גם היא בשיתוף עמותת “אותות”, עיריית תל אביב והמוסד לביטוח לאומי.

המסגרת מאפשרת לצעירות מרחב בטוח בו הן יכולות לבטא את עצמן, לחוש ביטחון ושייכות ולהשלים את תהליך שינוי המין, ומציעה הדרכה וליווי סוציאלי בהגשמת שאיפותיהן של הצעירות, כמו השלמת בגרויות, עידוד לרכישת השכלה, מציאת תעסוקה, מעבר לדיור עצמאי והקניית מיומנויות קיום.

בנוסף, ימשיך משרד הרווחה בהעברת הכספים למימון הטיפול הפסיכו-סוציאלי לאנשי קהילת הלהט”ב ובני משפחותיהם.

“משרד הרווחה חרט על דגלו הבטחת סיוע לבנות ובני קהילת הלהט”ב הנמצאים במצבי סיכון ומצוקה”, מסר דובר משרד הרווחה והשירותים החברתיים, “ולרגל יום המאבק בלהט”ב-פוביה שולח לציבור בישראל מסר של סובלנות וקבלה”.

אגודת הלהט”ב ברכה על הצעד וקראה לשר לשתף פעולה עם הארגונים בהתאמת המענים לצרכים בשטח.
“אגודת הלהט”ב מברכת משרד הרווחה על הגדלת התקציבים והמענים לרווחת האוכלוסייה הלהט”בית בישראל, שהיא בבחינת אוויר לנשימה לקהילה ולסוגיות הטיפול העולות בה”, מסרה ל-WDG חן אריאלי, יו”ר שותפה של האגודה למען הלהט”ב בישראל, “אנחנו שמחות על חיזוק מערכת היחסים ארוכת השנים בין אגודת הלהט”ב למשרד הרווחה במסגרתו מפעילה האגודה את השרות הפסיכוסוציאלי. הרחבתו תאפשר הקמת מרכז טיפולי מקיף לכלל תחנות החיים של אוכלוסיית הלהט”ב והיקף מענה רחב בנקודות נוספות ברחבי הארץ. אנחנו מקווים כי אנחנו בפתחו של עידן חדש בו משרדי ממשלה נוספים מזהים את היקפה וצרכיה של הקהילה ומזמינים את המשרד והשר העומד בראשו לשתף פעולה עם הארגונים ולהקים ועדת היגוי מקצועית שתטיב את הטיפול והתאמת המענים לצרכים בשטח”

עוד בנושא:  #מישהו פעם תקף אותי ככה - קמפיין הגאווה הבועט של טיקטוק

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. ירון הגב

    חן אריאלי – את דוחה אותי.

  2. יעל דורון הגב

    רק תיקון טעות, ההוסטל הדומה לבית דרור יהיהמיועד לצעירים להט”בים ולא לנוער, כלומר מעל 18.זה אחד המענים שחסרים כמו אוויר לנשימה

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן