fbpx

מצרים: הצעת חוק להוצאת ההומוסקסואליות מחוץ לחוק

הצעת החוק מבקשת להחיל עונשי מאסר על קיום יחסי מין הומוסקסואלים, קיום ופרסום מפגשים וארועים להט"בים וכן ייצור, שיווק או הצגת סימנים להט"בים. בנוסף מאפשרת הצעת החוק "שיימינג" של המואשמים על ידי פרסום שמותיהם בעיתונים הגדולים
egypt_crimialize

67 חברי פרלמנט מצרים צרפו את חתימתם לתמיכה בהצעת חוק חדשה המבקשת, לראשונה במצרים, להוציא את ההומוסקסואליות מחוץ לחוק.

הצעת החוק, המורכבת משבעה סעיפים, מגדירה “הומוסקסואליות” כעבירה פלילית וקובעת עונשים של עד חמש שנות מאסר בגין קיום יחסי מין בין בני אותו המין, וכן על “קידום או הסתה להומוסקסואליות”.

בנוסף מבקשת הצעת החוק לאסור על קיום או פרסום פומבי של מפגשים או ארועים להט”בים, באמצעות פרסומי אודיו, וידאו או באמצעות המדיה החברתית. העונש שנקבע למעשים אלה הוא עד שלוש שנות מאסר. הצגה של סמל או סימן להט”בי, וכן ייצור, קידום, מכירה או שיווק של מוצרים אלה, יגררו גם הם עונש של עד שלוש שנות מאסר.

הצעת החוק מאפשרת הפללה במספר סעיפים במקביל והטלת עונשים מצטברים של עד 15 שנות מאסר במקרה בו אדם הורשע בהאשמות רבות על פי הוראות החוק השונות.

בנוסף, כוללת הצעת החוק סעיף המעניק לרשויות את הסמכות לפרסם בפומבי את שמות האנשים שהורשעו ואת הסעיפים בהן הואשמו, בשני עיתונים ארציים נרחבים.

עוד מוצע בהצעת החוק, כי אלה שהורשעו יתייצבו לתקופת מבחן לאחר שריצו את תקופת מאסרם. לדברי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, במקרים רבים אנשים הנמצאים בתקופת מבחן במצרים נאלצים להישאר בתחנת המשטרה המקומית במשך 12 שעות מדי יום, כך שתקופת המבחן שוללת מהם את חירותם.

“הצעת חוק מפלה זו מהווה מכשול ענק לזכויות האדם ומסמר נוסף בארון המתים לזכויות הלהט”בים במצרים”, אמרה נג’יה בונים, מנהלת קמפיין צפון אפריקה באמנסטי אינטרנשיונל, “לא זו בלבד שהצעת חוק זו מציעה לבצע הפללה של יחסי מין בין בני אותו מין, אשר לא אמורים להיות עבירה מלכתחילה, היא נועדה גם לגרום לסטיגמה, השפלה ושנאה כלפי אנשים על בסיס הנטייה המינית שלהם, או זו המיוחסת להם. מנהיגי העולם חייבים לגנות את ההאשמות ההומופוביות. במקום להפיץ את השטיחים האדומים שלהם כדי לקבל את פניו של נשיא מצרים בבירות אירופה ולחתום על עסקאות חדשות, עליהם להשתמש במינוף שלהם כדי להבטיח שהפרלמנט יפיל את הצעת החוק המדכאת הזאת”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

עד עתה הסתמכו הרשויות המצריות על “חוק הזנות” משנת 1961 וביססו את מעצרם של גברים הומוסקסואלים החשודים בקיום יחסי מין הומוסקסואלים על הסעיף האוסר על “הוללות” – עבירה שעונשה עד שלוש שנות מאסר.

הצעת החוק החדשה היא יוזמה של ריאד עבד אל-סטאר, חבר פרלמנט מטעם מפלגת “מצרים החופשית”, שהצליח לאסוף 67 חתימות מחברי הפרלמנט. הצעת החוק צפויה לעלות לדיון בפרלמנט במהלך המושב הקרוב, ואם תאושר על ידי חברי הפרלמנט, תועבר לחתימת הנשיא.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן