fbpx

מצעד הגאווה בירושלים – ארוך יותר ומרכזי יותר

באירוע מתוקשר שהתקיים אחה"צ בירושלים, הציגה מנכ"לית הבית הפתוח את תוואי מצעד הגאווה בירושלים ואת המיצג שיתקיים במהלכו לציון הרצח
מצעדירושלים2016

מצעדירושלים2016


מנכ”לית הבית הפתוח, שרה קלא, הציגה הערב את תוואי מצעד הגאווה בירושלים.

המצעד השנה יהיה ארוך יותר משמעותית מקודמו בשנה שעברה. הוא יחל בגן הפעמון, יעבור ברחוב המלך ג’ורג’ ובככר החתולות, מקומות מרכזיים מאד בירושלים, ויסתיים בגן העצמאות.

תחילת המצעד מגן הפעמון וסיומו בגן העצמאות יוצרת מצעד הצועד בדיוק בכיוון ההפוך משנה שעברה. השיקולים להתחיל את המצעד גן הפעמון, בו הסתיים המצעד בשנה שעברה, ולסיימו בגן העצמאות – נקודת הפתיחה של המצעד הקודם, היו הרצון לסיים במקום שהוא מרכזי וגדול כמו גן העצמאות, אך גם החשש למעמסה הנפשית שתהיה על הצועדים אם יסיימו באותו מקום בו סיימו שנה שעברה לאחר התקיפה.

התייחסות נוספת לאירוע הטרגי שהתרחש בשנה שעברה תתקיים בלב המצעד, במקום בו קרה האירוע. בתחילת המצעד יקבל כל צועד פרח אותו יוכל להניח בנקודה בה בוצעה התקיפה בשנה שעברה בה נרצחה שירה בנקי ונפצעו שישה נוספים.

תוואימצעד ירושלים
מגן הפעמון אל גן העצמאות | תוואי המצעד

“ישנם קולות רבים ששואלים למה אנחנו עושים את זה, למה דווקא בירושלים ולמה דווקא עכשיו”, אמרה שרה קלא, מנכ”לית הבית הפתוח, “תשובתנו היא שהקהילה הלהט”בית בירושלים, כמו הקהילות בכל הארץ, לא צריכות להתנצל על קיומן, וזה הזמן להגיד לכל מי שמשתמש בשיח של שנאה – אנחנו כאן כדי להישאר”.

“אני מרגיש שהמצעד הזה הוא מצעד חשוב, שצריך להוציא את כולם מהבית”, אמר סגן ראש עיריית ירושלים עופר ברקוביץ’, “תמיד חשוב לצעוד ולדבר על הזכויות אבל הפעם יותר מתמיד. אנחנו אתכם ונעשה כל מה שאפשר כדי שזה יצליח”.

הצגת התוואי התקיימה במסגרת אירוע מקדים שקיים “הבית הפתוח” לקראת המצעד, שיתקיים ב-21.7.  באירוע נכחו נציגי הבית הפתוח, בני משפחתה של שירה בנקי ז”ל, סגן ראש עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ, ח”כ רחל עזריה, נציגי ישראל חופשית והמרכז הרפורמי לדת ומדינה וראשי הקהילה הירושלמית.

כמו כן נכחו במקום הפילנתרופית לין שוסטרמן, שתורמת ב-15 השנים האחרונות לפעילות הבית הפתוח, קרן קצמן, נציגת ארגון ג’וינט ישראל וקרן Morning Star וכן, תורמים חשובים ומכובדים נוספים.

משטרת ישראל הוזמנה אף היא למפגש על מנת להציג את תוואי המצעד ולהסביר את החשיבה מאחורי בחירתו, אך הם סרבו להגיע והודיעו כי יוציאו הצהרה נפרדת.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן