fbpx

מצעד הגאווה בב”ש בוטל. במקומו תתקיים מחאה מול העירייה

בית גאה ב"ש החליט שלא לקבל את הפשרה שהציע בג"צ ולצעוד ברחובות צדדיים והודיע על ביטול המצעד. במקומו תתקיים עצרת מחאה מול בניין העירייה
פעיליבש
הפגנה במקום מצעד | צילום: יעל סלוק

במפגש פתוח שהתקיים הערב בבית הגאה בב”ש, הוחלט על ביטול מצעד הגאווה בעיר וקיום הפגנה במקומו מול בניין העיריה בשעה 18:00.

“החלטנו שאנחנו לא מתפשרים על “תהלוכה בכאילו” שמחביאה ומסתירה אותנו”, נכתב בהודעת הבית הגאה, “לא נפסיק כאן! נמשיך להילחם בנחישות וללא שום פשרות עד שהקהילה הגאה בבאר שבע תקיים מצעד גאווה ברחובותיה הראשיים של העיר”.

המפגש התקיים לאחר שבג”צ דחה את עתירת הבית הגאה נגד החלטת המשטרה לשנות את תוואי המצעד. בהחלטתו הסביר בג”צ כי השתכנע שקיום המצעד בשדרות רגר עלול לסכן את הצועדים, לאחר שהמשטרה הציגה בפני השופטים מידע מודיעיני המצביע על כוונה להשתמש בנשק חם במהלך המצעד.

“בג”ץ היום לימד אותנו ששקרים, פוליטיקה, איומים, הומופוביה ואלימות מקבלים חיזוק”, אמרה דוברת הבית הגאה עו”ד סמדר בונן, “היום למדנו כי הקהילה הגאה בבאר שבע ובכל הארץ, דמה הפך הפקר ומשטרת ישראל לא יכולה להגן עלינו עוד. היום למדנו כי עיריית באר שבע מפקירה את דמנו ואת דם ילדנו לפוליטיקה שנעשית בכוחנות במחשכים. המאבק הזה הוא רק תחילתה של דרך. הוא לא נגמר, הוא רק התחיל”.

>> לסיכום ארועי היום בבג”צ 

שעות ארוכות לאחר החלטת בג”צ שלא לאפשר את קיום המצעד ברחוב הראשי, המתינו חברי הקהילה להחלטת הבית הגאה בדבר גורל המצעד. חברי הבית הגאה, שהודיעו מראש כי הם אינם מקבלים את הפשרה שהציע בית המשפט, התאספו להחליט כיצד להגיב לדחיית העתירה.

במהלך הערב פורסמה הודעה על קיום מפגש פתוח בבית הגאה, אליו הגיעו פעילים מהעיר. בסופו של דבר לאחר שקילת כל האפשרויות, הוחלט על ביטול המצעד בנימוק שמצעד ללא נראות יהיה חסר תועלת. במקומו הוחלט לנצל את המומנטום שצבר הנושא בימים האחרונים ולקיים עצרת מחאה גדולה מול העירייה.

להחביא את המצעד במקום להגן על הצועדים

בשעות הערב פרסם בג”צ את החלטתו לדחות את העתירה נגד משטרת ישראל ועיריית ב”ש, ולתמוך בהחלטת המשטרה על שינוי מתווה המצעד. בנימוקיהם הסבירו השופטים כי ההחלטה נעשתה על בסיס מידע מודיעיני שהציגה המשטרה, לפיו קיים חשש ממשי לחייהם של הצועדים.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

“החומר מתייחס לאיומים משני הצדדים להשתמש באלימות קשה אחד כלפי השני, כולל נשק חם”, אמר השופט סלים ג’ובראן, “הדברים מכוונים גם לגורמים שמזוהים עם המצעד וגורמים שמזוהים עם האוכלוסייה הדתית באזור. ניסינו למצוא מסלול חליפי, כדי למזער את האפשרות הזאת”.

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) פרסמה סטטוס המבקר את החלטת בג”צ, והודיעה כי תגיע להשתתף במחאה. “הניסיון של המשטרה ועיריית באר שבע להחביא את מצעד הגאווה בעיר הוא שפל מביש”, כתבה גלאון, “מצער במיוחד לראות שגם שופטי בג”ץ נתנו לכך יד, והסכימו לשינוי תוואי המצעד במקום לדרוש לאבטח אותו כראוי. אני מתכוונת להגיע למצעד מחר ואני חושבת שגם אתם צריכים לבוא. אם ניתן להחלטות כאלה לעבור ללא תגובה, המשמעות היא שנתנו לאנשים כמו שליסל לנצח; ושבישראל להט”בים עדיין צריכים לצעוד ברחובות צדדיים ובשקט, כי זכותם ללכת ברחוב פחותה מהחשש לפגיעה ברגשותיהם של הומופובים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן