fbpx

מצביעים נגד הקהילה: ועדת השרים פסלה שורת הצעות חוק למען זכויות להט”ב

הצעות להכשרת אנשי חינוך, איסור אפלית סטודנטים ואיסור קריאות להט"בפוביות בספורט, נפסלו על ידי ועדת השרים. הצעה האוסרת על טיפולי המרה בקטינים והצעת ברית הזוגיות נדחו על ידי הועדה בשבוע. "אימת הסיעות החרדיות ושיקולים קואליציונים צרים מותירים את חברי וחברות הקהילה מופלים בספר החוקים"
 Knesset Committee | UK in Israel  | CC BY-NC 2.0
 Knesset Committee | UK in Israel CC BY-NC 2.0

ועדת השרים לענייני חקיקה התבקשה לדון היום בחמש הצעות חוק בנושאים להט”בים.

במסגרת הדיונים החליטה הועדה לפסול שלוש מתוך חמש הצעות החוק, ולדחות את הדיון בשתיים הנוספות לשבוע נוסף.

ההצעות שנפסלו על ידי הוועדה הן הצעת החוק של ח”כ יעל גרמן (יש עתיד) האוסרת התבטאויות פוגעניות בספורט על בסיס מגדר ונטיה מינית, הצעה של ח”כ מיכל רוזין (מרצ) המסדירה הכשרות של אנשי מקצוע בתחום החינוך בנושאי מגדר ונטייה מינית, והצעת החוק של ח”כ דב חנין האוסרת הפליית סטודנטים על רקע מגדר או נטייה מינית.

שתי הצעות נוספות שהועלו ונדחו לדיו בשבוע הבא הן הצעתה של ח”כ גרמן המבקשת לאסור טיפולי המרה לקטינים והצעת ברית הזוגיות האזרחית של ח”כ עליזה לביא.

“לצערי, אימת הסיעות החרדיות ושיקולים קואליציונים צרים מותירים את חברי וחברות הקהילה מופלים בספר החוקים”, אמרה ח”כ מיכל רוזין (מרצ), שהצעתה הקוראת לחייב אנשי מקצוע העובדים במערכת החינוך לעבור הכשרה ייעודית בנושא מגדר ונטייה מינית, נפסלה, “בשנה שעברה אמר ראש הממשלה במליאה כי כל אדם נברא בצלם. השנה עליו לצקת תוכן לאמירה הזו ולפעול למען שוויון מלא לקהילה הגאה”.

“מצער ומקומם שראש הממשלה נתניהו משתמש בזכויות להט”ב רק לצרכי קידום יחסי החוץ, ורק כשזה נוח לו”, אמר ח״כ דב חנין, שגם הצעת חוק שלו נדחתה בוועדת השרים, “ממשלתו ממשיכה למנוע הכרה בזכויות בסיסיות ביותר שצריך היה לעגן כבר מזמן”.

גם חתימתם של גורמים בקואליציה על הצעת החוק של יעל גרמן לאיסור טיפולי המרה בקטינים, לא סייעו להצעה לצלוח את ועדת השרים, שדחתה את הדיון בהצעה בשבוע. ח”כ גרמן החתימה על ההצעה 37 חברי כנסת, בהם גם שלושה נציגי הקואליציה — דוד ביטן (ליכוד), אמיר אוחנה (הליכוד) ומרב בן ארי (כולנו).

גרמן הגיבה לדחייה ואמרה: “הכניעה של הליכוד ושל כולנו בפני הדתיים והחרדים היא בגידה בקהילה”.

ביום שלישי יתקיים יום זכויות הקהילה הגאה בכנסת, במסגרתו יתקיימו דיונים בנושאים להט”בים ברוב ועדות הכנסת ויתקיים דיון מיוחד במליאה בנושא זכויות הקהילה.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. מאיר גבע הגב

    תחליפו את ״…על בסיס מגדר ונטיה מינית״, ״בנושאי מגדר ונטייה מינית״ ו״על רקע מגדר או נטייה מינית״ ב- ״תושבי יו״ש״ וראו זה פלא – ההצעות כולן מאושרות בשמחת ההזויים הפשיסטים!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן