fbpx

מי אתם שתקבעו את הנורמה?

סוטים, חולי נפש, מפיצי איידס, פרובוקטורים, חולים ובהמות. יובל סיני, תלמיד תיכון מר"ג, שומע את הקריאות הנשמעות מפי רבנים לעבר חבריו ובני משפחתו ולא נשאר חייב
yuval_sinai

החוק במדינת ישראל המחייב אזרחים יהודים הרוצים לקבל הכרה מהמדינה להתחתן בתחומיה בחופה אורתודוקסית, הוא כנראה הדוגמא החריפה ביותר בספר החוקים שלנו לפגיעה בחופש דת.

קשה להעלות על הדעת יהודי אורתודוקסי שהיה משלים עם חוק שמחייב אותו להתחתן בחופה שאינה הלכתית, אולם לא נראה שלנציגי היהדות האורתודוקסית בכנסת יש בעיה לעשות את מה ששנוא עליהם לחבריהם.

מאז קום המדינה סובלים אזרחי המדינה מכפייה דתית בכל הנוגע לדיני האישות שלהם, וכאן מגיעה גם הכפייה על קהילת הלהט”ב. נכון להיום, על אף שישראל נחשבת למדינה דמוקרטית, נאורה ומתקדמת, הרי שכוחם של מוסדות הדת שבה רב למדי. בשל העובדה שסמכות החיתון מוחזקת בידי מוסדות דת שמרניים, ישנה התנגדות גורפת ביחס לאפשרות של הכרה בחתונות חד מיניות. הדת היהודית, כמו גם אנשי הדת הנוצרית והמוסלמית, תמימי דעים אפילו בהתנגדותם למערכת יחסים של גברים ונשים בני אותו מין, כך שעל נישואין אין מבחינתם בכלל על מה לדבר.

הפגיעה הראשונה היא בכלל ברמה הפסיכולוגית והרגשית, האם זוגות חרדים היו נהנים מחוסר הכרה גורף בהם? כיצד היו מגיבים לו לא היו מוכנים לקבל אותם?

רבי משה בן מימון, הרמב”ם, מגדולי הפוסקים בכל הדורות, שאת פסיקותיו לומדים בישיבות ובבתי מדרש בכל העולם, פוסק במצווה ר”ו: “לאהוב כל אדם מבני ברית, שנאמר ‘ואהבת לרעך כמוך”, וכן הוא פוסק: “מצווה על כל אדם לאהוב את כל אחד ואחד מישראל כגופו, שנאמר שהוא חס על ממון עצמו ורוצה בכבוד עצמו; והמתכבד בקלון חברו, אין לו חלק לעולם “ואהבת לרעך כמוך” (ויקרא יט, יח). לפיכך צריך שיספר בשבחו ולחוס על ממונו, כמו הבא”.

למרות מצוותו של הרמב”ם, רבנים כמו הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית “בני דוד”, מרשים לעצמם לקרוא לחברי הקהילה סוטים ומטורפים. היינו יכולים להתנחם בעובדה שמדובר ברב אחד שסרח, אך 300 רבנים ואנשי דת חתמו על הצהרת תמיכה בדבריו של הרב לוינשטיין, בהם גם רבני ערים, ישובים וקהילות המכהנים מטעם המדינה וכן אנשי חינוך בולטים וראשי ישיבות, אולפנות ומכינות קדם צבאיות – רובם מזוהים עם הזרם הימני-שמרני בציבור הדתי.

הפגיעה בקהילה לא מסתכמת בפגיעה ברמה הרגשית ובאמירות בוטות, הפגיעה והכפייה הדתית גלשו אף למערכת החוקים והמשפט הישראלית.

לפי החוק בישראל, נישואים נערכים על ידי רשויות הדת הרשמיות, לפי הדין הדתי של הדת אליה שייכים בני הזוג. ולפיכך אין אפשרות לנישואים חד-מיניים. יחד עם זאת, משרד הפנים הישראלי מכיר בנישואים חד-מיניים שנערכו במדינה אחרת. בנוסף, בני זוג מאותו מין שמעוניינים להינשא בארץ, יכולים להיחשב לידועים בציבור, שמעמדם החוקי דומה לזה של זוגות נשואים.

ואני שואל: מדוע? מדוע העובדה שאיני אוהב נשים, או איני אוהבת גברים, תכריח אותי למצוא מדינה, שמאפשרת נישואים לאזרחים זרים, וגם מאפשרת נישואים חד מיניים, לטוס לשם, לקחת תעודת נישואין, להגיע איתה לארץ ורק אז להיחשב כנשוי?

לפני הכל, אנחנו מדברים פה על פגיעה כלכלית, זוג הומואים בעלי מעמד סוציו-אקונומי נמוך שרוצים להתחתן אולי אפילו לא יוכלו להרשות לעצמם לעבור תהליך זה. בני זוג מאותו מין המעוניינים בכך יכולים למסד בדרכים שונות את הקשר ביניהם, באופן שיטיל עליהם חובות וזכויות החלות בדרך-כלל על זוגות נשואים. בכל הנוגע ליחסים ביניהם, יכולים בני הזוג לכרות הסכם מחייב המגדיר את זכויותיהם וחובותיהם, באופן הדומה לחובותיהם של זוגות נשואים זה כלפי זה (למשל בנוגע למזונות). בני הזוג יכולים להיחשב ידועים בציבור, ובדרך זו לזכות במעמד חוקי דומה לזה של בני זוג נשואים.

גם בנושא הקמת משפחה החוק מפריד בין הזוגות.
הפונדקאות בישראל מעוגנת בחוק הפונדקאות (חוק ההסכמים לנשיאת עוברים, התשנ”ו – 1996, המצמצם את האפשרות לפונדקאות בארץ רק לזוגות הטרוסקסואלים (גבר ואישה), בגיל הפריון, ובלבד שזרעו של האב המיועד תקין. כך שברגע שזהותי המינית היא משיכה לגברים, לא אוכל לפנות להליך של פונדקאות ואף לא לאמץ ילד, מעשה כה מבורך וזכות בסיסית קיומית של כל אדם.

עוד בנושא:  בחזרה לקיבוץ: מסע של שברון לב ותקווה

החוק בנושא זה זהה לעמדתם של הרבנים, שמתנגדים בכל תוקף לקיומן של משפחות גאות.
ואני שואל את אותם מתנגדים – מי אתם שתקבעו את הנורמה ומה בריא, מי אתם שתקבעו את קדושת המשפחה? אין בכך צורה ואין בכך שום ערך, זוהי לא דרכה של היהדות…

מדוע העובדה שאיני אוהב נשים, או איני אוהבת גברים, תכריח אותי למצוא מדינה, שמאפשרת נישואים לאזרחים זרים, וגם מאפשרת נישואים חד מיניים, לטוס לשם, לקחת תעודת נישואין, להגיע איתה לארץ ורק אז להיחשב כנשוי

בני זונות, סוטים, חולי נפש, מפיצי איידס אמן שתתפגרו מאיידס, Hollyland not Homoland , פרובוקטורים החוצה, חולים, בהמות, אלו רק חלק קטן מרשימת הקריאות שנקראות אל עבר אותה הקהילה, ומזכירות לרבים את הקריאות שנקראו נגד היהודים בתקופת השואה.

אותם רבנים ואותו ציבור מנמקים את אמירותיהם הנוראות בפסוק: “וְאיִשׁ אֲשֶרׁ יִשְכַׁבּ אֶת-זָכָר מִשְכְׁבֵּי אִשָהּׁ – תוֹּעֵבָה עָשוּׂ שְנֵׁיהֶם; מוֹת יומָּתו,ּ דְמֵּיהֶם בָּם ” (ויקרא כ, י”ג) ואני אומר לאותם אנשים, קיבלתי, הסתייגו ממשכב זכר בביתכם, יכולים אתם להביע דעתכם בצורה מכובדת, אך לדעותיכם אין מקום במדינתנו הדמוקרטית.

משפחת אמי מורכבת מ 2- זוגות הומסקסואלים. דודי רון, שספרו “אם יש גן עדן” הביא לישראל כבוד רב בזירה הספרותית העולמית, ועל ספרו ביימו את הסרט “בופור” שאף ייצג את ישראל בטקס האוסקר ובן זוגו אורן, דוקטור מומחה לפלסטיקה, שהישגיו הרפואיים הביאו תועלת רבה לרפואה הישראלית, בן דודה של אמי אורי, מדען שמרבה לעסוק בחקר הסרטן ותגליותיו מביאות בכל העת תועלת רחבה לעולם המדע, בעלו יותם, משפטן בחסד, ותאומיהם, גפן וניר, שבמתיקותם מביאים אהבה לעולם.

כולם, אזרחי מדינת ישראל (מלבד התאומים שלא הייתה כמעט ברירה אלא שיוולדו בארצות הברית), שייצגו ומייצגים אותה בכבוד, שמביאים לה תועלות רבות בתחומים מגוונים, החליטו לעזוב את הארץ ולהתגורר בארצות הברית, לפני מספר שנים, בין השאר בגלל הסיבות שציינתי.

ישראל היא הדמוקרטיה המערבית היחידה בעולם שיש בה מגבלות חמורות על חופש הנישואין והפונדקאות וקרוב ל-10% מתושביה אינם יכולים להינשא בה ולגדל ילדים מאימוץ או מפונדקאות כלל וכלל.

42 מדינות בעולם כבר מאפשרות נישואין או רישום זוגיות לבני אותו מין. כלומר, גם בתחום מיסוד נישואי הלהט”בים הפער בין ישראל לעולם הנאור הולך וגדל. רק אם הציבור יתעורר ויבהיר לפוליטיקאים כמה הנושא חשוב ועקרוני מבחינתו, הם יפסיקו את מסורת הכניעה המבישה ויפעלו להנהגת נישואין וגירושין אזרחיים, מתן מעמד שווה בחוק, ונתינת זכות להליך פונדקאות הוגן לכל מי שיבחר בכך.

76% מהציבור היהודי בארץ תומכים בכך שישראל תאפשר לזוגות בני אותו מין נישואין או רישום זוגיות, ובנוסף, 75% מהיהודים בישראל תומכים בהענקת כל הזכויות של זוג נשוי הטרוסקסואלי לזוגות נשואים מאותו מין. 76% שכוללים אותי ואת משפחתי, את מרבית חבריי, את מרבית מוריי ומחנכיי, ואת מרבית הציבור היהודי בישראל. חייבים להתעשת, לפעול ולהתעמת אל מול אותם מתנגדים בעלי דעות גזעניות, עתיקות וחשוכות.

אין לנו ארץ אחרת ומדינת ישראל היא המדינה של כל הרוצה להתיישב בה, יהודים אורתודוקסים ומזרמים אחרים, ערבים, נוצרים, מוסלמים, חילונים, אשכנזים וספרדים, שמאלנים וימנים, קהילת הלהט”ב והחרדים. כולנו חלק ממדינה אחת, הגיע הזמן שנתחיל להתנהג כך.

אומרים לא להומופוביה ושנאת אחים, כן לקבלה, ולהפרדת דת ומדינה!

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. תומר הגב

    מעניין מאוד נחמד לשמוע את דעתו של תיכוניסט בנושא

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן