fbpx

מחווה “ידידותית”: שער הידידות בין אוקראינה לרוסיה נצבע צבעי הקשת

לקראת האירוויזיון וארועי הגאווה, צבעה עיריית קייב בצבעי הקשת את "שער הידידות" שהוענק לה על ידי מוסקבה בזמן שהייתה חלק מברית המועצות. הרוסים וודאי לא מרוצים מ"המחווה", אך גם לתושבי קייב יש השגות לגבי הלוק החדש של עירם
Picture1

אי אז, בימי השלטון הסובייטי, נהגה מוסקבה לבנות ברחבי האימפריה מוניומנטים לציון “הידידות” בינה ובין הטריטוריות עליהן שלטה. פסלי ידידות אלו פזורים עד היום ברחבי ברית המועצות לשעבר – גאורגיה, בלרוס, אזברייג׳אן, אוקראינה ועוד.

לפני מספר ימים, באקט מחאתי ולקראת פתיחת תחרות האירוויזיון בקייב, החליטו השלטונות לשנות את זהותו של המוניומנט הרוסי שנותר בעיר. שער הידידות בין רוסיה ואוקראינה, אשר ניצב בעיר מאז שנת 1982, נצבע ביום שישי האחרון בצבעי הקשת.
הגדילו לעשות האוקראינים ואף שינו את שמו לarch of diversity – ״שער השונות״.

השער ישמש גם כסמל הקהילה הגאה לקראת מצעד הגאווה אשר יערך בעיר בחודש יוני, זו השנה השלישית.

נראה כי אוקראינה מנסה לנצל את מומנטום האירוויזיון כדי לשדר פלורליזם ופתיחות, בניסיונה להתקרב לאיחוד האירופאי כמדינה אירופאית עצמאית ולחזק את מעמדה כנגד הרוסים.

אקט צביעת השער מתווסף לצעד נוסף שנקטה אוקארינה נגד רוסיה במסגרת תחרות האירוויזיון, כאשר  סרבה להכניס למדינה את הנציגה הרוסית, אשר עברה על חוקי הגבולות האוקראינים, מה שהוביל בסופו של דבר לפרישתה של רוסיה מהתחרות.

למרות ההתרסה בפני הרוסים, אוקראינה רחוקה מלהיות אבירת זכויות הקהילה הגאה. מצעדי הגאווה הקודמים אשר נערכו בבירה האוקראינית אופיינו באלימות ובאבטחה כבדה.

גם צביעת השער לא עברה ללא מהומות – קבוצות ימניות קיצוניות הפגינו בעת עבודות הצביעה וטענו כי האקט פוגעני כלפי אוקראינים בעלי ערכים מסורתיים. כפשרה, החליט ראש העיר, ויטאלי קליצ׳סקו, שחלק מהשער, שעדיין לא נצבע, יקושט בסמלים אוקראינים מסורתיים.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן