fbpx

מושל ניו-יורק מוציא את טיפולי ההמרה מחוץ לחוק

בצעד מנהלתי, ללא שינויי חקיקה, תקף מושל ניו יורק את טיפולי ההמרה והפך אותם ללא חוקיים במדינתו. "לא נאפשר לחוסר הסובלנות להעניש צעירים להט"ב רק בגלל שהם מי שהם"
Andrew Cuomo | Pat Arnow | CC BY-SA 2.0
Andrew Cuomo | Pat Arnow | CC BY-SA 2.0

מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, ניצל את סמכותו המנהלית והודיע על החלת תקנות למניעת טיפולי המרה בבני נוער להט”בים, ובכך הפך את מדינת ניו יורק למדינה הראשונה המונעת טיפולים אלה באמצעות תקנות מינהלתיות ולא באמצעות חקיקה.

“מזה עשרות שנים שמדינת ניו יורק נמצאת בחוד החנית של קבלה ושוויון של קהילת הלהט”ב, והיום אנחנו ממשיכים את המורשת”, אמר קואומו בהתייחסו לצעדים החדשים, “טיפולי ההמרה הם נוהג שנוא ופגום מיסודו, הנוגד את כל מה שהמדינה הזאת מייצגת. לא נאפשר לחוסר הסובלנות ולהולכת השולל להעניש צעירים להט”ב רק בגלל שהם מי שהם”.

ההחלטות החדשות תוקפות את טיפולי ההמרה ממספר כיוונים, במטרה לחסום כל מצב אפשרי בו יוצע הטיפול לצעירים וצעירות להט”ביות. כך למשל, מחלקת הכספים של מדינת ניו יורק, האחראית על עדכון ותאום של חוקי מדינת ניו-יורק עם הרגולציה מטעם המערכות הפדרליות האחרות, תתקין תקנות האוסרות על חברות הביטוח לכסות את עלויות טיפולי ההמרה עבור צעירים מתחת לגיל 18. במקביל, מחלקת הבריאות של המדינה תמנע כיסוי עבור טיפולי ההמרה תחת שירותי הרפואה הציבוריים, ומשרד בריאות הנפש יציג הנחיות למוסדות הנמצאים תחת אחריותו לשמור על קטינים הנמצאים תחת חסותם מן הטיפול.

קואומו הודיע על המדיניות החדשה במהלך אירוע של ארגון הזכויות הלהט”בי Human Rights Campaign, בו הוענק לו פרס על פעילותו למען השוויון. “המושל קואומו ממשיך לחזק את מעמדו כאחד מבעלי הברית החזקים ביותר של קהילת הלהט”ב על ידי לקיחת צעד ענק זה”, אמר נשיא הארגון צ’אד גריפין, “אף צעיר לא צריך להיות נתון ל”טיפול” המסוכן הזה, אשר נקשר כמוביל את הנוער לשימוש בסמים, דיכאון, אובדן מקום המגורים ואף התאבדות”.

826edbef02c2c439d2f1abac999fa66d
המדינה הראשונה בארה”ב שאסרה טיפולי המרה בחוק היא קליפורניה, ואחרי הועברו חוקים דומים בניו ג’רזי, מחוז קולומביה, אורגון, אילינוי וסינסינטי, אוהיו. ארגון הפסיכיאטרים האמריקאים מתנגד לטיפולי ההמרה, המבוססים לדבריו על ההנחה שהומוסקסואליות היא מחלת נפש. דו”ח בנושא שפורסם בחודש אוקטובר מגדיר את ההליך כ”אינו הולם ומחזק סטריאוטיפים מגדריים”.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

בישראל טיפולי ההמרה הוגדרו על ידי משרד הבריאות כמסוכנים, לאחר שבשנת 2014 פרסם המשרד בראשותה של שרת הבריאות יעל גרמן, אזהרה לציבור מפני טיפולי ההמרה, המבוססת על נייר עמדה שנוסח על ידי מועצת הפסיכולוגים והסתדרות הפסיכולוגים, הקובע כי מדובר בטיפולים שאינם ראויים אתית ומקצועית. למרות עמדת משרד הבריאות, האכיפה נגד מבצעי טיפולים מסוג זה לוקה בחסר, מכיוון שלרוב מדובר באנשים שאינם מוגדרים כפסיכולוגים או פסיכיאטרים, כך שלמשרד הבריאות אין את היכולת לנקוט נגדם באמצעים.

הצעד של מושל ניו יורק הוא דוגמא לשינויים שיכולים להיעשות גם ללא תהליך חקיקה ארוך, אלא בעזרת שינויים קטנים שעושים שינוי עצום בחייהם של אנשים רבים. יום זכויות הלהט”ב שנקבע בכנסת ב-23 לפברואר, יכול להיות הזדמנות מצוינת לקדם מהלכים מהסוג הזה, שיכולים להתבצע בצורה מיידית ולהביא את השינוי גם לישראל.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן