fbpx

מועצת האו”ם אישרה החלטה האוסרת עונש מוות על הומוסקסואלים. ארה”ב התנגדה

בסוף השבוע אישרה מועצת האו"ם לראשונה החלטה האוסרת שימוש בעונש מוות כענישה נגד הומוסקסואליות. מתוך 13 מדינות שהתנגדו להחלטה בלטה ארצות הברית. שהצטרפה למצרים, אתיופיה, עיראק וערב הסעודית בהצבעה נגד
האום
Pixabay | cc0

בסוף השבוע אישרה מועצת האומות המאוחדות לזכויות האדם הצעה המתנגדת לשימוש בעונש מוות “באופן שרירותי או באופן מפלה”, כולל כעונש על הומוסקסואליות.

שגרירי בלגיה, בנין, קוסטה ריקה, צרפת, מקסיקו, מולדובה, מונגוליה ושוויץ הם אלו שקידמו את ההצעה, שמבקשת לאסור במפורש “הטלת עונש מוות כסנקציה על התנהגויות ספציפיות כגון כפירה, חילול הקודש, ניאוף ויחסים מאותו המין”, וכן מותחת ביקורת על השימוש בעונש מוות כלפי קטינים, חולי נפש ונשים בהריון.

ההצעה עברה ברוב של 27 מדינות (מתוך 47 חברות במועצת זכויות האדם), והפכה להחלטה הראשונה בה מועצת זכויות האדם מגנה באופן ישיר את השימוש בעונש המוות נגד הומואים.

להחלטה התנגדו 13 מדינות החברות במועצה, אך ההפתעה הגדולה מכולן היא התנגדותה של ארה”ב להצעה, יחד עם בנגלדש, בוטצוואנה, בורונדי, סין, יפן, קטאר, מצרים, אתיופיה, הודו, עירק, איחוד האמירויות וערב הסעודית, שעדיין מאפשרת עונש מוות על ביצוע מעשי סדום.

קובה, דרום קוריאה, פיליפינים, אינדונזיה, טוניס, ניגריה וקניה נמנעו.

התעלמות בוטה מחיי להט”בים ברחבי העולם

הקהילה הגאה בעולם ובארצות הברית בפרט, נדהמה מהצבעתה של ארה”ב נגד ההחלטה.

“השגרירה היילי אכזבה את קהילת הלהט”ב כולה בכך שלא עמדה נגד השימוש הברברי בעונש מוות על מנת להעניש אנשים להט”בים”, אמר טאי קוב, מנהל ארגון HUMEN RIGHT CAMPAIGN, “בעוד מועצת זכויות האדם של האו”ם עשתה צעד חשוב ביותר, ממשל טראמפ נכשל בהצגת מנהיגות על הבמה העולמית על ידי אי-התמודדות עם צעד קריטי זה. ההתעלמות הבוטה של הממשל הזה מזכויות אדם וחיי להט”בים ברחבי העולם היא מחפירה”.

מנגד, מסבירים מומחים למשפט בינלאומי כי הצבעה נגד החלטה מהסוג הזה מתפרשת בדרך כלל כעמדתה של המדינה בנושא עונש מוות בכללותו.

“חשוב לציין כי הצבעת ‘נגד’ ההחלטה אינה בהכרח נוגעת להומוסקסואליות, אלא מתארת בדרך כלל תפיסה רחבה יותר של עונש מוות”, הסביר אנדריי דו פלסיס, פעיל בארגון הלהט”בי ILGA, “בארצות הברית, למשל, מונהג עונש מוות ויש לה תיעוד עקבי של הצבעה נגד החלטות המתנגדות לו. אנו אסירי תודה על הנהגתן של שמונה המדינות שהביאו את ההחלטה הזו והציגו תמיכה המגיעה מכל פינה בעולם”

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

כיום בעולם ישנן שש מדינות המנהיגות עונש מוות על יחסים בין בני אותו המין – איראן, ערב הסעודית, סודן ותימן, וכן כמה אזורים בניגריה ובסומליה.

עונש המוות מתבצע גם על ידי אזורים בשליטת עיראק בצפון עיראק ובצפון סוריה.

חמש מדינות נוספות – אפגניסטאן, מאוריטניה, פקיסטאן, קטר ואיחוד האמירויות – מתירות את עונש המוות מבחינה טכנית, אך לא מפרסמות זאת בפומבי. ברוניי שינתה את החוק בשנת 2014 כדי לאפשר את עונש המוות על הומוסקסואליות, אך עדיין לא יישמה את השינוי בפועל.

ההחלטה של מועצת זכויות האדם של האו”ם מהווה נקודת פתיחה למלחמה בעונש המוות המונהג במדינות אלה, בהן חיים עשרות ומאות אלפי בני אדם, העלולים להיות מוצאים להורג רק כי התאהבו באדם מאותו המין.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן