fbpx

מה הופך את תאילנד ליעד המושלם לחופשה גאה?

מלבד החופים, המסאג'ים והאוכל שהופכים את תאילנד ליעד מועדף לחופשה, התייר הגאה יפגוש בתאילנד גם סובלנות מינית וקבלה והכלה מגדרית שיגרמו לו להרגיש חופשי באמת
thailand3

חושבים על חופשה בחו”ל? אם התכנון הוא לצאת מהמשולש המוכר והבטוח אמסטרדם – ברלין – ברצלונה, סביר להניח שבנוסף לכל השיקולים והמחשבות שעוברים לכם בראש, אתם שוקלים גם את העובדה שאתם זוג או משפחה גאה, וכיצד העובדה הזו תתקבל במקומות השונים.

יש מקומות בהם אנחנו מרגישים בנוח בגלל הקהילה הגאה הגדולה במקום, יש מקומות בהם התיירות היא זו שהביאה את השינוי, ויש מקומות בהם דווקא התרבות המקומית היא זו שמעניקה את תחושת הביטחון והקבלה.

אחד מהמקומות האלו הוא תאילנד, שבתקופה האחרונה מנסה לפנות לקהל הגאה בצורה ישירה, ולעשות כל מה שצריך כדי לעודד אותו להגיע לחופשה בתאילנד. עמוד הפייסבוק מועדון ידידי תאילנד בישראל, הפועל בשיתוף פעולה עם לשכת התיירות התאילנדית, סיקר לאחרונה את כנס התיירות הגאה שנערך בבנקוק ומציע טיפים לתיירים הגאים – יחידים, זוגות ומשפחות.

אך עוד לפני המאמצים של תאילנד לפנות לתייר הגאה, הבסיס הקיים שלה הוא כבר מאד גיי פרנדלי, ומעניק לה פוטנציאל משמעותי להיות יעד מושלם לזוג או משפחה גאה.

הסובלנות המינית

בניגוד לתרבות המערב, המקובעת מאד בהגדרות מיניות ומגדר, בתרבות התאילנדית המבוססת על הבודהיזם, המיניות אינה מקושרת לחטא ואשמה כמו בדתות המונותאיסטיות (יהדות, נצרות ואיסלאם). הדת הבודהיסטית אינה אוסרת על הומוסקסואליות, והזהות המינית נתפסת בתאילנד כנתונה לשינויים ולהשפעות.

התפיסה זו מובילה לסובלנות רבה, שבאה לידי ביטוי גם ביחס לתיירים. זוג גברים או זוג נשים לא באמת מפריע לאף אחד, ואם אתם מרגישים שהמטפלות מתלחששות עליכם בזמן הפוט מסאג’, זה כנראה בגלל מצב הציפורניים שלכם, ולא בגלל שאתם זוג גאה.

בחופשה שלנו אנחנו רוצים להרגיש הכי נוח שאפשר, עדיף בלי מבטים מוזרים על כך שבמשפחה שלנו שתי אמהות שמבקשות מיטה זוגית במקום מיטות יחיד, ובלי עצבים של הנהג שאנחנו שני גברים שמתנשקים במושב האחורי של המונית. בתאילנד הסיכוי שזה יקרה נמוך במיוחד, ובמלונות בבנגקוק אפילו יגדילו ראש ואולי תתקלו בדובי בצבעי גאווה על המיטה.

גם לשכת התיירות התאילנדית רוצה לראות יותר תיירים גאים בתאילנד. לפני כחודש ערכה לשכת התיירות לראשונה, כנס תיירות גאה, אליו הוזמנו נציגים גאים מכל רחבי העולם, במטרה ללמוד מהם כיצד לתת שירות לתייר הגאה. עשרות המלונות שהגיעו ללמוד מהכנס מוכיחים שהאירוח הבא שלהם יהיה אפילו יותר גיי פרנדלי מבעבר.

הנזילות המגדרית

שורה בשירו החדש של עומר אדם שהתייחסה לליידי בויז בתאילנד עוררה סערה תקשורתית בישראל, אך אם הייתם שואלים את התאילנדים עצמם, סביר להניח שהם לא היו מתרגשים מההערה.

בדיוק כמו הסובלנות המינית, השונה ממדינות המערב, גם למגדר יש פנים רבות בתרבות התאילנדית, המתעלמת לחלוטין מהתבניות המגדריות שאנחנו במערב כבר התרגלנו אליהן עד כדי כאב.

זה מתחיל בפרסומות ענק בשלטי חוצות לתכשירי טיפוח לגברים ונגמר במופעי הליידי בויז הפופולריים.

הליידי בויז של תאילנד, המכונות בשפה המקומית קאטוי, נחשבות למין נפרד בתרבות התאילנדית. הקאטוי הן תופעה מוכרת ונפוצה לא רק בערים הגדולות, אלא בכל רחבי המדינה.

קטוי נמצאים בכל שדרות החברה התאילנדית, הם אינם מסתירים את זהותם ובולטים מאוד בנוכחותם, הרבה יותר מאשר טרנסג’נדרים במקומות אחרים בעולם, והפתיחות הרבה לתופעה במדינה הפכה את תאילנד לאחד ממרכזי תעשיית הניתוחים לשינוי המין בכל רחבי העולם.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

האיים והחופים

ים, חול, קוקוס ודקלים – האיים והחופים של תאילנד הם שם נרדף לגן עדן, והם גם הלוקיישן המושלם לתמונות לסטורי.

בחופשה באיים של תאילנד תוכלו לבחור בין ביקור באיים המתויירים יותר בדרום המדינה, ועד לאיים מבודדים, במזרח המדינה, שעדיין לא נכבשו על ידי תיירים. האיים של תאילנד מתאימים גם לזוגות רומנטיים שרוצים להתבודד וגם למשפחות גאות שרוצות להעביר את היום בשקט, בזמן שהילדים נהנים מהחוף והמים.

אחרי שפתחתם את היום בזריחה מול הים וסיימתם אותו בשקיעה, גם כן מול הים, מובטח שהצרות, אי השוויון והמחאות יראו כמו חלום רע ורחוק.

היוקרה

התייר הגאה אוהב לנפוש בסטייל, ולא מסתפק בסטנדרטים הממוצעים. תאילנד מציעה אפשרויות חופשה יוקרתיות במיוחד, במחירים נמוכים משמעותית. מלונות בוטיק, מסעדות גורמה, סירות פרטיות ובילויים יוקרתיים יכולים להיות חלק מהחופשה שלכם, במחיר של מלון ארבעה כוכבים באילת.

השופינג

ואם כבר דיברנו עם מחירים, איך אפשר שלא להזכיר את השופינג? בתאילנד אפשר למצוא הכל מהכל – ממחשבים ומוצרי אלקטרוניקה דרך בגדים ונעליים ועד מוצרי טיפוח, את הכל תמצאו במחירים זולים, ואפילו זולים יותר אם אתם אוהבים ויודעים להתמקח.

המסאג’ים

ממסאג’ שמנים מוכר לסולידים שביניכם ועד המסאג’ התאילנדי שמיועד לאמיצים, בכל רחוב תמצאו לפחות מקום אחד לפחות מסאג’ים מכל הסוגים. מרכזי המסאג’ים והספא פונים הן לגברים והן לנשים, וברוב המקומות ניתן לבחור את מין המעסה. המחירים הזולים מאפשרים לסיים כל יום בפוט מסאג’ שמרגיע את כפות הרגליים ומכין אותן לבילויים של הלילה.

מקומות הבילוי

הפתיחות המינית הקיימת בתאילנד באה לידי ביטוי גם בחיי הלילה, ואזורי בילוי לקהילה הגאה ניתן למצוא בכל עיר גדולה. בבנגקוק זהו רחוב סילום, הידוע כרחוב הפעיל ביותר של ברים ומועדונים לקהילה הגאה בו מתרחש כל האקשן, כולל שני מתחמים מרכזיים בהם מרוכזים המועדונים והבארים הגאים, וכמעט כל הגייז של העיר.

התחילו את הערב בדרינק בטלפון או מופע דראג בבלקוני, משם המשיכו לDJ station – מועדון מטורף הבנוי בקומות, כאשר ככל שעולים בקומות עולה האקשן.

הבארים והמועדונים מיועדים לקהל מעורב של נשים וגברים, וחבורות מעורבות של תיירות ותיירים, מקומיות ומקומיים נראות כמעט בכל מועדון.

הסצנה הגאה קיימת גם במקומות נוספים בתאילנד, מצ’אנג מאי בצפון ועד פוקט בדרום, ואפילו באיים הקטנים ניתן למצוא מועדון גאה אחד לפחות. גם אם הוא לא ממותג ככזה – שאלו את המקומיים והם ישמחו להכיר לכם אותו.

האוכל

האוכל בתאילנד הוא פשוט, זול וטעים. הפירות הטריים שנמכרים בכל מקום, שלמים, חתוכים או משוקשקים, מציעים דרך מצוינת להתרענן.

תאילנד היא גן עדן לטבעוניים – מנות רבות מבוססות על אוכל מהצומח ובכל מקום יש מנות ואפילו תפריטים שלמים לצמחונים / טבעונים.

טבעוני או לא, המנות במסעדות גדולות ומרשימות והפלוס הגדול – לחם הוא לא חלק מהתרבות הקולינרית של תאילנד, וכמעט ולא תמצאו מקום שמגיש לחם בארוחה. תרבות שבה אין מקום לפחמימות – יש יותר מושלם מזה?

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. דב הגב

    יופי של כתבה!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן