fbpx

מארגני מצעד הגאווה בכפר סבא התבקשו להציב גדרות שיסתירו את הצועדים

בני הנוער שארגנו את מצעד הגאווה בכפ"ס נדהמו מדרישת המשטרה לגדר את כל מסלול המצעד, על חשבונם, כתנאי לקיום המצעד | מעיריית כפ"ס נמסר כי מדובר בארוע פרטי והאחריות עליו חלה על מארגניו בלבד
כפרסבא
כפר סבא | צילום: יואב לרמן | CC BY-NC-SA 2.0

מארגני מצעד הגאווה בכפר סבא חוששים לקיומו, לאחר שהמשטרה עדכנה את דרישות הבטיחות לקראת הארוע, ובהן הדרישה להציב גדרות לאורך כל תוואי המצעד על מנת להגן על הצועדים.

לדברי המארגנים הם נדרשו על ידי המשטרה להציב גדר בגובה שני מטרים לכל אורך המסלול של המצעד וכלי רכב גדולים שיסתירו את הצועדים, זאת בשל החשש מתרחיש דומה לזה של רצח שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים ב-2015.

לטענת המארגנים, המצעד מאורגן על ידי בני נוער מהעיר המדריכים במועדון הנוער הגאה בכפר סבא, וללא כל מימון חיצוני, כך שאין באפשרותם לממן את התוספת הנדרשת, מה שמעמיד את קיום המצעד בסכנה.

“בחודשים האחרונים אנחנו נמצאות ונמצאים במאמצי תכנון ותיאום מול המשטרה בנוגע למצעד הגאווה הראשון בכפר-סבא”, הסבירו המארגנים, “גם קיום המצעד, וגם המתווה המדוייק שבו הוא יתקיים – נקבע בפגישות ובתיאומים רבים עם המשטרה. כך שמבחינת המועד, המסלול, והמיקום – אנחנו בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם המשטרה. כחלק מזה, מתווה ואורך המצעד שונה כמה וכמה פעמים, על-מנת להקל את עבודת המשטרה, וכדי לאפשר לכולנו לצעוד בבטחון ובגאווה. המשטרה מבחינתה מציבה דרישות אבטחה מחמירות למצעד, שזה לגיטימי, אבל הם מבקשים שאנחנו נממן את זה. אז בפועל יוצא שמצד אחד אנחנו קהילה מאויימת (לפי ההערכות של המשטרה עצמה), הדורשת הגנה מחמירה ביותר, ובנוסף אנחנו נדרשים לשאת בתשלום על עצם היותינו קהילה מאויימת. בעצם במקום שהמשטרה תגן על חופש ההפגנה, התהלוכה וההתכנסות של קהילה כמו שלנו, יוצא שהמשטרה מעניקה פרס למאיימים ולבריונים, בכך שהיא משיתה עלינו את מחיר ההגנה על שלומנו”.

“המצעד הוא אירוע מחאה של הקהילה בכפר-סבא והסביבה, זו מחאה לשוויון בזכויות, לסובלנות ולשוויון ביחס – אך קודם כל מחאה למען בטחונם של אנשי הקהילה והנוער הגאה במרחב הציבורי. אם המשטרה לא תישא בעלויות אבטחת המצעד, עלויות שהיא היחידה שקובעת, והיא מחויבת לשאת בהן על פי חוק, זה יחרוץ את דינו של המצעד, ולא יתקיים מצעד גאווה וסובלנות בכפר-סבא. זוהי סתימת פיות של קהילה שבאה להפגין ולעמוד על זכויותיה. אנחנו חייבים להרגיש בטוחים ובטוחות לצעוד בעיר. אבל אנחנו לא מוכנים שהביטחון הזה יהיה רק למי שיש לו את הכסף לכך (או שהמשטרה מעריכה שהוא בפחות סיכון לפגיעה). זכותנו לצעוד בעיר שלנו, כפר סבא”.

מהמשטרה נמסר בתגובה: “התנאים שנקבעו לקיום האירוע הם הכרחיים לקיומו, כפי שנדרש באירועים אחרים מסוג זה. התנאים נועדו לאבטחת המצעד ולשמירת הסדר הציבורי, תוך פגיעה מינימלית במרקם החיים של תושבי העיר. השתת עלויות המצעד הנה על מארגניו, בדומה לאירועים אחרים, שכן לא מצפים ממשלם המסים לממן כל עלות של הפקות מצעדים, הגם שמטרותיהם ראויות. תפקידה של המשטרה הנו לאזן בין מתן האפשרות לקיומם של מצעדים, תהלוכות, הופעות וכו’ ברשות הרבים לבין דאגה לשלום הציבור וביטחונו. משטרת ישראל מחויבת לביטחונו של הציבור והיא תמצה את כל האמצעים הנדרשים בכדי להבטיח את מהלכו התקין של האירוע ואת בטחונם של המשתתפים, תוך סיוע לקיומו של האירוע והוצאתו אל הפועל”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

מעיריית כפר סבא נמסר: “כמדי שנה עיריית כפר סבא מקיימת פעילויות מגוונות לציון חודש הגאווה והסובלנות ובהם הרצאות, סרטים ופעילויות. בניגוד לאירועים האחרים, מצעד הגאווה הנו אירוע שאינו קשור לפעילות העירייה, אינו בתיאום עמה ואיננו אירוע עירוני, והאחריות עליו חלה על מארגניו בלבד”.

מהאגודה למען הלהט”ב נמסר כי האגודה נערכת למאבק משפטי נגד ההגבלות. “החלטת המשטרה להערים קשיים על קיומו של המצעד ולהעביר את האחריות למימון האבטחה על כתפיהם של המארגנים מקוממת, ולטעמי לא חוקית מיסודה. משטרת ישראל לא יכולה להוות מכשול לקיומו של מצעד הגאווה, לא בתל אביב, לא בירושלים, לא בכפר סבא ולא בשום עיר אחרת בישראל. זו זכות אזרחית, ואם היא לא תושג בהסכמה – היא תושג באמצעים משפטיים. אנחנו קוראות לציבור להצביע ברגליים ולהוכיח למשטרת ישראל ולעיריית כפר סבא את החשיבות הציבורית בעצם קיומו”.

מנכ”ל תנועת ישראל חופשית, אורי קידר, התייחס אף הוא לנושא ואמר: “משטרת ישראל לא נותנת לעובדות לבלבל אותה והשר ארדן כנראה חושב שמדובר בפסטיבל. אז לא, לא מדובר בעדלאידע וכל מהותו של מצעד הגאווה הוא מאבק לשוויון זכויות וביטחון במרחב הציבורי, כזה שגם ילדיך כנראה יצעדו למענו בעוד מספר שנים. זוהי שעת המבחן שלך, ובמקום להתמודד עם מחדלי המשטרה באבטחתם של אירועים מסוג זה, הכי קל זה להסתיר ולהחביא אותם, או שפשוט למנוע מהם לקרות. במקום לבקש מהמפגינים לבנות סביבם חומות – תיגש לנטרל את הסכנה, כי מצעד הגאווה הוא אירוע ציבורי, גם אם מאורגן באופן פרטי. ובאשר לרפיסות העירייה, ככה נראית עיר בלי הנהגה. בראש העיר תושבי כפר סבא בטח לא יוכלו להתגאות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

4 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    תוואי

  2. סתם אחד הגב

    ואם זה היה הכנסת ספר תורה גם אז המשטרה הייתה עומדת בחיבוק ידיים?

    לא, אחד הבכירים בטוח היה כבר מתגלגל ומתחבק עם הספר ברחובות העיר

  3. דניאל הגב

    מדובר בשערורייה לא פחות. תגובת המשטרה היא שיכולה להוות בסיס לעתירה נגדה.
    תפקיד המשטרה לאזן??? לא ולא.
    תפקיד המשטרה הוא אחד ויחיד. דאגה לשלום הציבור.
    המשטרה לא מאפשרת מצד אחד את ההפגנה והתהלוכה אלו זכויות אזרח. המשטרה אמורה לאבטח. במקרים נדירים יכולה לבקש שכר עבור מאבטחים אם אין לה כוח אדם. לא מדובר בעסק או ברשיון עסק ואין שום סיבה לדרוש מימון גדרות. תיכף יבקשו שהמארגנים יממנו מים לכל הצועדים על חשבונם.
    הציניות הזו כאילו מדובר בדאגה לשלום הצועדים שישקיעו משאבי משטרה לביעור התוקפנות בכפר סבא ואז לא יהיה איום.

    לפוסט בנושא בפייסבוק
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156300105017482&id=738802481

  4. מאיר הגב

    ולמה להתגרות בציבור ולגרום להם להוציא מילים מפיהם נגד רצונם.
    ולומר לכם על מה אתם קוראים למצעדים שלכם גאווה.
    במה אתם מתגאים בלהיות אחד על אחד כמו כלב רחוב. ויחסים המין שלו כמו כלב. הזה שלא מבדיל בין זכר ונקבה. ומקיים את יחסי המין שלו עם זכר בחור שמשמש להוצאת הצואה כמוהם לעיני כולם. גועל.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן