fbpx

מאות רבנים חתמו על תמיכה ברב לווינשטיין

300 רבנים מכל רחבי הארץ חתמו על הצהרת תמיכה ברב יגאל לווינשטין וגיבו את דבריו. “אין מקום למתן לגיטימציה לתופעות ולהתנהגויות הבאות להעלות על נס אורח חיים המנוגד למוסר האנושי ולדרכה של תורה”


הרבלווינשטיין


אחרי כמה ימים של טפטופי ארס והסתה בדמות דברי הרב לווינשטיין שקרא להומואים סוטים, רב העיר רמת גן יעקב אריאל שקרא להם נכים ורבה של ראשל”צ שהציע לרפא אותם, ואחרי שניסינו לשכנע את עצמנו שמדובר בבודדים שהמערכת תצליח להוקיע מתוכה, מגיעה הערב הצהרת תמיכה ברב לווינשטיין ומציגה בפנינו את המציאות המרה.

300 רבנים, בהם רבני ערים, ישובים וקהילות המכהנים מטעם המדינה, וכן אנשי חינוך בולטים וראשי ישיבות, אולפנות ומכינות קדם צבאיות, חתמו על הצהרת התמיכה. בין החותמים הרב שלמה אבינר, הרב דב ליאור, רבה של ירושלים, אריה שטרן, רב העיר צפת שמואל אליהו, רב המועצה האזורית שומרון אליקים לבנון, הרב של פתח-תקווה, מיכה הלוי. והרב רחמים (רמי) ברכיהו, ראש תוכנית “מאמינים במשטרה”, המועמד המוביל לתפקיד רב משטרת ישראל.

 

“האהבה כלפי כל אדם מישראל והחובה לנהוג בכל אדם כבוד, אינן יכולות לשמש סיבה לסילוף האמת ההלכתית או ל’עיגול פינות’ ביחס למעשים אסורים”, נכתב בהצהרה, “חובתו של רב בישראל להתייחס לסוגיה הלכתית או מוסרית בצורה ברורה ונוקבת, כמורה הוראה בישראל, ומשום כך אנו דוחים את הניסיון לסתום פיות של רבני ישראל”.

“רבני ישראל ימשיכו להביע את דעתם ההלכתית, מתוך אחריות ציבורית, ללא חשש, בכל סוגיה שידרשו לה”, נכתב בסיום ההצהרה, “למען הרוב הדומם, דתיים וחילונים”.

רבים בקהילה הגאה רואים בהצהרת התמיכה הכרזת מלחמה על הקהילה הגאה. לאחר שנוכחנו לראות כיצד רב העיר באר שבע מצליח לתמרן את העירייה והמשטרה ולמנוע את קיום המצעד, ניתן רק לתאר כיצד יכולים להשפיע מאות רבנים על התנהלות הגופים השונים בכל הקשור לנושאים להט”בים.

אך ההצהרה אינה יוצרת מציאות חדשה, היא פשוט חושפת בפנינו את המציאות הקיימת, ומכריחה אותנו להחליט כיצד אנחנו ממשיכים מכאן. ואולי ההצהרה הזו דווקא טובה בשבילנו – היא חושפת אחת ולתמיד את פרצופם האמיתי של הרבנים המופיעים בה, ומאפשרת לנו להלחם בהם ובהומופוביה בצורה ממוקדת.  את הצעד הראשון נעשה מחר במצעד הגאווה בירושלים.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

גזור ושמור: בנק המטרות של הקהילה הגאה

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן