fbpx

מאות מפגינים מול עיריית חולון בדרישה לפיטורי סגן ראש העיר יואל ישורון

"באנו להעביר מסר ברור וחד :אם אתה לא יודע להחזיק באחריות על הפה שלך - אין לך זכות מוסרית להחזיק את הכסא שלך! התנצלות לא מספיקה לנו, אנחנו נאבקים על העקרונות שלנו, על החיים שלנו"
חולון1
צילום: רן שלהבי, האגודה למען הלהט”ב

מאות בני אדם משתתפים בשעה זו בהפגנת מחאה וגאווה מול בניין עיריית חולון בעקבות התבטאויות להט”בפוביות מצד סגן ראש העירייה יואל ישורון, שפרסם פוסט בפייסבוק בו התבטא בחריפות נגד הקהילה הגאה וכינה את חבריה “מפלצות”, “חיות דו רגליות”, “גידולי פרא”, “שרוטים לעומק”, “חרמני משכב זכר” ו”חיות ממין נקבה”.

המפגינים בהפגנה, שאורגנה על ידי האגודה למען הלהט”ב, ישראל חופשית, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, איג”י, מעברים וארגונים נוספים, התכנסו ברחבה שמול בניין עיריית חולון ונשאו שלטים ובהם נכתב “אנחנו לא סוג ב'”, “ואהבת לרעך כמוך”, “אני בת אדם” ועוד.

על במה שהוצבה במקום נאמו נציגים שונים של הקהילה הגאה, וקראו לפיטוריו של יואל ישורון מתפקידיו הציבוריים, כאשר המכוניות העוברות על יד ההפגנה צופרות להבעת תמיכה.

בסיום הנאומים חצו חלק מהמפגינם את הכביש והמשיכו את המחאה מתחת לבניין העירייה. מפגין אחד נעצר על ידי המשטרה.

חן אריאלי יו”ר האגודה למען הלהט”ב אמרה בהפגנה: “באנו להעביר מסר ברור וחד :אם אתה לא יודע להחזיק באחריות על הפה שלך – אין לך זכות מוסרית להחזיק את הכסא שלך! התנצלות לא מספיקה לנו, אנחנו נאבקים על העקרונות שלנו, על החיים שלנו. זו דמותה של המדינה שאנחנו רוצות לחיות בה, אסור לנו לתת יד, מקום או הכרה לביטויי שנאה ולהטופוביה. אנחנו לא רוצות מדינת תל אביב שרק בה להטבים יוכלו לחיות בבטחון. גם לטרנסיות גם להומואים וגם לשרמוטות צריך להיות מקום לחיות בבטחון ובטוב בחולון ובכל עיר אחרת בארץ. אני קוראת לתושבי ותושבות חולון, הלהטבים והלא להטבים, להשפיע בקולכם ולוודא שמי שמתבטא באופן הזה, לא יהיה לו מקום בעירייה. בכוחכם להשפיע על חייו הפוליטיים ולסיים אותם”.

צילום: רן שלהבי, האגודה למען הלהט”ב

אורי קידר מנכ”ל תנועת ישראל חופשית אמר: “ביוני 2018 בישראל, נגמרה התקופה שבה חבר במפלגת השלטון שמחזיק בתפקיד נבחר ציבור בכיר באחת מהערים הגדולות בארץ יכול לתקוף את קהילת הלהט”ב בפרהסיה, לחלץ התנצלות מגומגמת ולחזור לשגרת יומו. לסביות, טרנס, ביסקסואליות והומואים, יחד עם התומכות והתומכים שאני גאה להיות ביניהם, כבר לא שם. הציבוריות הישראלית כבר לא שם. מה שאולי יכל לעבור בשקט פעם, וחבל מאוד שככה זה היה, כבר לא יקרה יותר. מי שרוצה להיות להטבופוב בישראל 2018 יבין שיש לזה מחיר פוליטי וציבורי חריף. שאי אפשר להמשיך ככה. שמי שרוצה להיות להטבופוב לא ימשיך לכהן פה בתפקידים ציבוריים בכירים. שמי שיתמוך בו גם הוא ישלם את המחיר הפוליטי של זה. כמו שלא נסבול בשום אופן אלימות כלפי להטבים, לא נסבול אלימות מילולית כלפי נוער להטבי, אסור גם לסבול את האמירות המחרידות האלו. אנחנו דורשים מנבחרי הציבור שלנו להיות סובלניים ללהטבים וסטרייטים, מזרחיים, אשכנזים, דוברי רוסית ויוצאי אתיופיה, ערבים ויהודים. אסור לנו לקבל את ההתנהגות הזו כלפי אף קהילה בישראל. אין שום ברירה אחרת, פה צריך לבחור צדדים. את בעד יואל ישורון או בעד הקהילה הגאה. אין באמצע”.

ח”כ מיכל רוזין (מרצ), יו”ר שותפה בשדולה הגאה אמרה: “ישורון לא ‘כשל בלשונו’, אלא הוא חשף בפומבי את עמדותיו החשוכות והאלימות. מי שמכנה את הקהילה הגאה ‘חיות דו-רגליות, מבחילות ודוחות’, לא צריך להתנצל – אלא צריך לתלות את המפתחות וללכת הביתה. ישורון וחבריו הם ההוכחה הניצחת לחשיבות הגדולה בהצעת החוק שלי שעברה אתמול, שתאסור על הפליה מטעמי נטייה מינית ומגדר בחוק הישראלי. בכל מקום בו הלהט”בופוביה תרים ראש, אגיע יחד עם מרצ להילחם בה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

צילום: רן שלהבי, האגודה למען הלהט”ב

הרבה גלית קדם כהן , הרבה של קהילת קודש וחול בחולון אמרה: “בני אדם מצליחים לייצר תבנית. שטנץ’. אבל הקב”ה, הוא גדול יותר מאנשים, ואפילו מאותם אנשים שמדברים בשמו, ושחושבים שכולנו, ההולכים על שניים, נולדנו זהים וצריכים לחיות תחת מונופול של זהות. היום אני רוצה להגיד גדולתו של הקדוש ברוך הוא שברא מגוון אנושי מרהיב. “מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא טבע כל אדם בחותמו של אדם הראשון- ועדיין אין אחד מהן דומה לחבירו”. אומרת המשנה: לפיכך כל אחד ואחד חייב לומר, בשבילי נברא העולם. אני אמא גאה. ואעשה הכל כדי שילדינו יוכלו לחיות בחברה שבה הם אוהבים ואהובים מבחירה, חרות וכבוד הדדי. ואני רוצה שתאמרו איתי הערב: בשבילי נברא העולם”.

צילום: רן שלהבי, האגודה למען הלהט”ב

תמר יהל, מנכ”ל חוש”ן אמרה: “יואל ישורון, חשבת פעם כיצד מרגישה הנערה החולונית לגבי האמירות שלך? חשבת כמה עמוק לארון זוחל הנער כששוללים ממנו לגיטימציה ואנושיות? וכמה סבל וכאב הוספת ללהט”בים רבים כל כך, כולל אותי? גם עבורי חולון מרגישה פחות בית כל עוד אתה יושב בכיסא שלך. זאת לא החולון שאני אוהבת ושאני גאה בה.
חולון שאני אוהבת היא העיר שקיימה בשנה האחרונה יותר פעילויות חינוכיות של חוש”ן מכל עיר אחרת בארץ, היא העיר שלפני שנתיים דאגה להכשיר את כל צוות הגננות והסייעות העירוניות לסובלנות והכלה של להט”בים. העיר שפתחה השנה את דלתה וליבה והקימה הוסטל לנוער להט”בי חסר בית. זאת חולון שאני גאה בה ושאמשיך להלחם עבורה”.

הנערה עמית צחר, חניכת איג”י ארגון הנוער הגאה ותושבת חולון אמרה: “אני עומדת כאן היום, תושבת העיר ונציגת הנוער הגאה של חולון ואני כועסת. אני כועסת על שפעם אחר פעם אנשי ציבור מנצלים את הקול שלהם להסתה נגד הקהילה שלנו, נגדנו, אותם האנשים שבחרו באהבה. אני כועסת על שבעיר שלי, עיר שמקדמת את המקום לקבלה, שיש בה קבוצה מכובדת של קהילה חזקה, וקבוצת בני נוער שפועלים לשינוי חברתי, עומד סגן ראש עיר שקורא לנו ״חיות דו רגליות מבחילות, דוחות ושרוטות לעומק״. אני שואלת אתכם, עד מתי קהילה שלמה תמשיך לחוות אלימות במרחב הציבורי? כמה עוד התבטאויות שפלות של אנשי ציבור נבחרים נצטרך לספוג? עד למתי נשאר אדישים ונשתוק? נוער שלם עומד מאחורי. נוער חזק, לא מתפשר, נוער ששואף לעתיד טוב יותר ופועל למען חברה מתוקנת. אנחנו כאן להילחם על הזכות הבסיסית שלנו, הזכות לכבוד האדם וחירותו. אנחנו כאן כדאי לדרוש שוויון, ואנחנו נאבק למען עתיד טוב יותר לנו ולדורות ההמשך. אנחנו עומדים איתנים מול הפחד המשתק ואנחנו קוראים לכם, ציבור יקר, אל תתנו יד ללהט״בפוביה. אל תשארו אדישים, תיאבקו איתנו במלחמה הזו, תאירו במקומות בהם החושך מאיים להפיל. תעמדו מאחורינו ותוכיחו לנו שהנוער הגאה שלנו עוד יצליח לחולל מהפכה”.

עמית צחר | צילום: רן שלהבי, האגודה למען הלהט”ב

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן