fbpx

“לתאילנד יש את הפוטנציאל להפוך לבירה הגאה של המזרח”

לשכת התיירות של תאילנד תקיים לראשונה כנס תיירות הפונה לקהילה הגאה, במטרה לחשוף את המדינה האקזוטית לקהל גאה מכל הסוגים - לטיולי משפחות גאות, זוגות צעירים, בלייני מסיבות ולהט"בים בגיל השלישי | "אנחנו מקווים לראות בקרוב קבוצות שלמות של משפחות גאות שיוצאות לתאילנד"
thailand1

תאילנד, אחת המדינות המתויירות בעולם, היא כבר מזמן לא יעד למוצ’ילרים וחיילים משוחררים בלבד. המדינה האסייתית מציעה חופשות מגוונות לצעירים, זוגות ומשפחות, בערים הגדולות, בהרים ובכפרים וכמובן באיים האקזוטיים.

תאילנד מציעה גם מגוון אפשרויות של חופשה גאה, ובסוף חודש יוני תקיים לראשונה כנס תיירות הפונה לקהילה הגאה. הכנס, הנערך בשיתוף עם רשות התיירות של תאילנד, יארח נציגי תיירות ומדיה מארצות הברית, בריטניה, קנדה, ישראל, איטליה, ספרד, גרמניה, צרפת, אוסטרליה ודרום מזרח אסיה.

לכנס שתי מטרות עיקריות – האחת היא לחשוף את הקהילה הגאה ברחבי העולם להיצע שיש לתאילנד להציע עבור תיירים גאים, בדגש על זוגות ומשפחות, והשנייה היא לחשוף את אתרי הנופש התאילנדים לקהילה הגאה ולפוטנציאל התיירותי הגלום בה.

“תאילנד תמיד הייתה פתוחה כלפי הקהילה הגאה”, מסביר דב קלמן, בעלים של נויה שיווק, המייצגת את משרד התיירות התאילנדי בישראל, “הפתיחות והקבלה ושימחת החיים הם חלק של הבודהיזם והתרבות התאילנדית. עוד הרבה לפני שזה היה גלוי במדינות אחרות, בתאילנד כבר היו את מקומות הבילוי הגייז. אבל זה לא היה נושא שדברו עליו או שהיה במרכז אסטרטגיה שיווקית כלשהי”.

משרד התיירות התאילנדי מפעיל נציגות בישראל מ-2002. עם תחילת פעילותה של הנציגות, נתפסה תאילנד כיעד תיירות שולי. רק תרמילאים וגברים נסעו לשם. היום מעל 175,000 ישראלים פוקדים את הממלכה – בעיקר משפחות וזוגות. הגענו לשיווין מלא בין מבקרים ומבקרות.

“בשנתיים האחרונות משרד התיירות התאילנדי בחר לתת דגש מרכזי על החוויות הרגשיות המאפיינות את הביקור בממלכה”, מסביר קלמן, “אותן חוויות שהופכות את הטיול לתאילנד לעוצמתי כל כך. יש משהו בשילוב הנופים, האקלים, האוכל, הטבע, קבלת האורחים המדהימה והמזג התאילנדי שגורמות למבקרים להתחבר לממד עמוק יותר של קבלה עצמית ומכאן, המרחק לפנייה לקהילה הגאה, היה קצר מאד. בתוך כך חשוב להדגיש שככל הנראה התחזקותה של הקהילה הגאה המקומית במקביל לצמיחתה של התיירות הגאה ברחבי העולם אפשרו את קיום הכנס הראשון בנושא”.

תאילנד נתפסת בעיקר כיעד לצעירים רווקים. האם לדעתך יש לתאילנד מה להציע גם לזוגות ומשפחות גאות?
“עד לפני עשור אחוז המבקרים הישראלים הצעירים בתאילנד עמד על כמעט מחצית התיירות הישראלית לתאילנד. על פי ההערכות, בשנים האחרונות אחוז זה ירד ל18% כאשר אחוז המשפחות הישראליות המטיילות בתאילנד הגיע ל40%.

המגוון העצום של האטרקציות במחירים הנמוכים, בשילוב של תחושות הנוחות והביטחון הגבוהים בעת הביקור בתאילנד, הופכים אותה לאחד היעדים האטרקטיביים ביותר עבור משפחות. בן זוגי ואני מטיילים כל שנה בתאילנד והגענו כמעט לכל פינה נידחת. מעולם לא הרגשנו צורך להסתיר את הזוגיות בינינו ומעולם לא הרגשנו שהיא מפריעה לאיש. אדרבא – בכל מקום מחכה המיטה הזוגית עם פרחים וקישוטים. אני זוכר את הימים באירופה שהייתי צריך להסביר את הרצון במיטה זוגית – בתאילנד זה מעולם לא קרה. כנ”ל לגבי טיפול ספא וארוחות רומנטיות לשנינו – הכל מובן מאליו. אנחנו מקווים לראות בקרוב קבוצות שלמות של משפחות גאות שיוצאות לתאילנד”.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי


מה לדעתך הפוטנציאל של תאילנד כיעד תיירות בקרב הקהילה בישראל?
“לתאילנד יש את הפוטנציאל להפוך לבירה הגאה של המזרח, אולי זה כבר המצב כיום. הפתיחות הגבוהה של התאילנדים, האטרקטיביות של עלויות הביקור בתאילנד והקשר החם שנוצר בין תאילנד לישראל לאורך השנים הופכים את תאילנד לקרקע פורייה עבור חופשות למשפחות גאות, לנופשי ירח דבש של זוגות צעירים, ליעד של בלייני מסיבות ולקבוצות מאורגנות של להט”בים בגיל השלישי. אנחנו נשים את זה במרכז אסטרטגיית השיווק שלנו ונארגן מספר רב של פעילויות כדי לצבוע את תאילנד בצבעי הקשת הגאווה”.

האם לדעתך קשרי התיירות ישראל-תאילנד יכולים לסייע לקהילות הגאות בישראל ובתאילנד?
“אין לי ספק. השוק הישראלי עדיין שולי בסך מספר התיירות העולמית לתאילנד אבל אין עוד מדינה שמספר התיירים בהשוואה לגודל האוכולוסיה כה גבוה. כמעט 1 מכל 40 ישראלים נוסע מדי שנה לתאילנד וזה מספר שלא מוכר מאף מדינה אחרת. גם בגידול התיירות אנחנו בין אלופי העולם: בשנתיים האחרונות עלינו בכ25% – גידול שלא מוכר מאף מדינה מערבית או מזרח תכונית. וכן, עוצמתה של הקהילה הגאה הישראלית הפכה לעובדה ידועה בקרב קהילות גאות בעולם. אני משוכנע שחיזוק הקשרים בין הקהילה הגאה בישראל למקבילתה בתאילנד יוכל לייצר הפרייה הדדית ויעניק רבדים נוספים להתפתחותה של התרבות הגאה והכלכלה הוורודה בישראל ובתאילנד”.

איך אתה מדמיין את התיירות הגאה תאילנד בעוד עשור?
“להט”בים רבים כבר גילו את תאילנד והפכו אותה ליעד המועדף עליהם, אך בעיני זהו רק קצה הקרחון. בנגקוק מפיקה את מסיבות הגייז הטובות בעולם, צ’יאנג מאי יכולה להיות לארח את האולימפיאדה הבינלאומית הגאה ובקו-סאמוי או כל אי טרופי אחר נוכל למצוא את החוף הבא שיהפוך למיקונוס החדש והגדול של המזרח. אני חולם על היום, כבר בשנה הבאה, של כותרות בעולם כולו, על טיולי משפחות להט”ביות מישראל ושל קבוצות ספורט להט”ביות שחוזרות הביתה עם מדליות”.


[interaction id=”5b1e259b42cbb738131a6898″]

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן