fbpx

“לשמור על צה”ל מפני אלו שרוצים להפוך את צבא העם לצבא השם”

פרויקט פי 2 גאווה לישראל מבקש להכפיל את מספר הנשים והלהט"בים בתפקידי לחימה בצה"ל. "שיתוף פעולה ייחודי שטרם נראה בקהילה בין להטב"ים ונשים"
Female Infantry Instructors | Israel Defense Forces | CC BY-NC 2.0
Female Infantry InstructorsIsrael Defense Forces | CC BY-NC 2.0

ביום חמישי הקרוב תתקיים השקתו של פרויקט “פי 2 גאווה לישראל” – בחסות ארגון “גאווה כחול לבן”, המבקש להכפיל את מספר הלהט”בים המשרתים בתפקידי לחימה צה”ל.

את הפרויקט מוביל עומר נחמני, 26, תל אביב, סטודנט למדעי המדינה והיסטוריה ומוביל המאבק למען מילואימניקים גאים ושוויון למשפחות שכולות אשר הכה גלים במערכת הביטחון ובכנסת בשנה שעברה. המאבק נשא פרי בדמות צו מנהלי שהוציא שר הביטחון ומכיר בפועל, הן בהיבט הכלכלי והן מבחינת הכרה של המדינה, במשפחות שכולות גאות כשוות זכויות למשפחות הטרוסקסואליות.

הפרויקט החדש בהובלתו של עומר חותר לשותפות בין הקהילה הגאה ונשים. מטרתו לשמור על צה”ל כנקודת המפגש של החברה הישראלית בדמות סיוע למלשבי”ם ( מועמדים לשירות ביטחון) גאים ולמלשביו”ת המיועדות לתפקידי לחימה, על ידי בניית תכניות הכנה לצה”ל, חניכה אישית, הכנה מנטלית ואימונים פיזיים כשהמטרה כפי שמגדיר אותה עומר היא: ” לאפשר לכל מי שבוחר לעשות שרות משמעותי, להצליח”

“בעקבות השנה שעברה עלי במאבק למען מילואימניקים גאים גיליתי שצה”ל עצמו מאד משתדל לבוא לקראת הקהילה הגאה (על כל גווניה) ולאפשר שירות נח ובטוח מחוץ לארון, עד לכדי שינוי הגדרת תפקידה של היוהל”ן (יועצת הרמטכ”ל לענייני נשים) ל”יועצת הרמטכ”ל לענייני מגדר”, מסביר נחמני, “עם זאת הבעיה שחזרה ועלתה היא ניסיונות של גורמים דתיים, קיצוניים ואלימים להדיר להטב”ים ונשים מתוך הצבא ולהפוך אותו מ”צבא העם” ל”צבא השם”.

בשלב הזה עמדה בפנינו הבחירה האם לבחור בכיוון התוקפני ולהתנגח מול הרבנים בזירה הציבורית או ליצור שינוי מבפנים תוך עשיה פרואקטיבית שתשמור על צה”ל מפני הקיצוניות המאיימת. החלטנו  שהדרך הנכונה ביותר היא לסייע, למלשב”ים להטב”ים מחוץ לארון ולמלשביו”ת העומדות בפני גיוס לשירות קרבי, לעבור את השרות הצבאי בהצלחה ולנסות למזער את אחוזי הנשירה הנובעים מחוסר הכנה מנטאלי/פיזי. כך נשמור על צה”ל כנקודת המפגש של החברה הישראלית ועל המפגש בין הקהילה הגאה, נשים, סטרייטים ודתיים כמנצח הומופוביה ושוביניזם”

ואז?
“סיפרתי לחברים וחברות מהקהילה ומחוץ לה על הרעיון ונוצרה קבוצה מדהימה של לוחמות ולהטבי”ם (ישנם ייצוגים מכל האותיות) שמרגישים שצה”ל הוא בית עבורם וחשוב להם לשמור עליו מפני גורמים אנטי פלורליסטים”

אז מה בעצם אתם עושים?
“התחלנו לעבוד עם “איגי” בכדי לפתוח קבוצה לנוער להטב”ים שמעוניין לשרת. במקביל נפתחת תכנית עם “אחרי” לנשים שתקרא “אחריך” לטובת הכנה פיזית ומנטלית ללוחמות, וכן תכנית חניכה אישית וקבוצתית של סטודנטים קצינים/ות ולוחמים/ות  בשיתוף “התאחדות הסטודנטים” בסגנון פרויקט “פרח” (עם כוונה להשיג מלגות למשתתפים) לחנוך מלשב”ים בכניסה ובמהלך השרות הצבאי. בנוסף מתוכנן ערב הכרה במשתי כוחות הביטחון הגאים בשיתוף עם עיריית תל אביב כחלק מאירועי שבוע הגאווה 2017.”

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

איך בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה עם נשים וארגונים פמיניסטים?
“מדובר בשיתוף פעולה ייחודי, מעיין איחוד מאבקים, שטרם נראה בקהילה בין להטב”ים ונשים (סטרייטיות). עד עכשיו ראינו מאבקים שבעיקר נסמכו על תמיכה פנים קהילתית ובפרויקט הזה אנו רותמים את הציבור הרחב לא רק למען הקהילה הגאה אלא לעשיה אמיתית לעיצוב דמותה של מדינת ישראל. הצטרפו למאבק שלנו מגוון רחב של נשים מכל הקשת הישראלית, דתיות וחילוניות שכולן מרגישות חלק מצה”ל, מהחברה ומהלב של ישראל. כולן מאמינות שזו מטרה חשובה להירתם אליה”

עלו קולות מתוך הקהילה כנגד הפרויקט, על מה הייתה הביקורת ומה המצב היום?
“בהתחלה ספגנו לא מעט ביקורת מצד חלקים בקהילה על כך שאנו “קושרים זכויות לחובות” או “דוחפים אנשים בכח לשירות שלא מתאים להם”. היום אני מאמין שהמסר ברור יותר, בהחלט עשינו חשיבה רבה בעקבות התגובות. המטרה אינה לגייס את מי שאינו מעוניין אלא לסייע למי שכן וליצור רשת תמיכה, מתוך הבנה שצה”ל הוא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל (ונראה שיישאר כזה בעתיד הקרוב לפחות) ומתוקף חוק כולנו מגוייסים. אנחנו רוצים לסייע ולאפשר שירות משמעותי, בטוח ומתאים לכל להט”ב או לוחמת שמתגייסים”.

ביום חמישי הקרוב (23.2) בשעה 19:30 בבית החייל יושק קמפיין הד סטרט שמטרתו גיוס כספים לטובת פתיחת קבוצות הכנה לצבא ותכניות חניכה למלשבי”ם ומלשביו”ת שייקחו חלק בפרויקט. בטקס ישתתפו בין היתר גם חברות הכנסת: סתיו שפיר, מירב בן ארי ויעל גרמן.

“צה”ל הוא מסגרת ייחודית בנוף הישראלי כיוון שהוא מאפשר מפגש אמיתי ושוויוני בין אוכלוסיות שיתכן ולא היו נפגשות”, מסכם נחמני, “אני מאמין שבעזרת “פי 2 גאווה בישראל” ומפגש בלתי אמצעי בין חלקים שונים של החברה הישראלית נוכל לנפץ סטיגמות, לנצח שוביניזם ולהט”בופוביה. בסופו של דבר הרצון שלנו הוא להפוך את החברה הישראלית לסבלנית יותר עבור להטב”ים ונשים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן