fbpx

לציון יום הבנ”ה – דגל גאווה על בניין מועצת קרית טבעון

שנה לאחר שרב הישוב תמך בנאום הסוטים של הרב לוינשטיין, התנופפו ביום ההבנ"ה דגלי גאווה על בנין מועצת קרית טבעון ובתי הספר התיכוניים בעיר. "כאשר דגל הגאווה אינו מונף ולא מתנהל שיח ציבורי בנושא - הוא מוסתר". יום למחרת הושחת אחד הדגלים
tivon_flag

לפני פחות משנה פורסם מכתב הרבנים שתמך בדברי הרב לוינשטיין ויצא נגד הקהילה הגאה ומצעד הגאווה בירושלים. בין החותמים היה גם הרב של קרית טבעון.

תמיכתו של רב הישוב הכעיסה את אמילי גרונצוויג ועדי סדקה, תושבות העיר ומדריכות תכנית ניר של ארגון הנוער הגאה למעורבות חברתית, שניסו לדבר עם המועצה ולבקש הצהרת תמיכה בקהילה הגאה בקרית טבעון, אך ללא מענה.

“הרגשנו שהחתימה של הרב פגעה לנו בבטן הרכה והחלטנו לעשות מעשה”, סיפרה סדקה, “בבוקר יום שבת ביולי החם הגענו לבניין המועצה ותלינו דגל גאווה. ועוד אחד בכניסה ליישוב”. המעשה של השתיים הוביל למאבק יישובי שהן לא ציפו לו. רבות ורבים תמכו ושמחו לקראת הדגל, אך היו גם קולות אלימים של שנאה.

לאחר ששקטו הדי המאבק, הסכימה המועצה לבקשות להביא את חוש”ן לבתי הספר ואף לפתוח ביישוב קבוצה של תכנית ניר למעורבות חברתית, אותה הן ידריכו.

השנה, ביקשו חניכות הקבוצה, תלמידות תיכון אורט גרינברג והתיכון האנתרופוסופי בקרית טבעון, שהפרויקט השנתי שלהן יהיה לשכנע את המועצה המקומית בטבעון לתלות דגל גאווה על בניין המועצה ובבתי הספר ביום ההבנ”ה. הן ישבו וניסחו מכתב מרגש ומדויק ושלחו אותו לראש המועצה.

“בימים בהם “הומו” היא הקללה הנפוצה ביותר בבתי הספר ושיעור הניסיונות האבדניים בקרב בני נוער להט”ב גבוה פי 3 מהשיעור בקרב כלל בני הנוער  – יש בתליית הדגל במקום בולט בתיכון צעד חינוכי אמיץ של בית ספר, שמודיע בריש גלי כי הוא לוקח אחריות על הנעשה בו וכי הוא מחויב לתחושת הביטחון ולמרחב בטוח של תלמידותיו ותלמידיו הכוללת אפס סובלנות לביטויי אלימות, פגיעה ושנאה. יותר מכך, זהו צעד המוביל מסר של סבלנות ומעודד ערכי אמפתיה, התחשבות, מודעות ויכולת הכלה של האחר ולעורר לפעולה מקרבת השואפת לעולם טוב יותר לא.נשים שבו.

אנחנו מאמינות בחשיבות שיח פתוח, חינוך וידע. כאשר דגל הגאווה אינו מונף ולא מתנהל שיח ציבורי בנושא – הוא מוסתר. הסתרתו מייצרת בקרב אלו שהם חלק ממנו, הנוער הגאה, תחושה של בושה, ובושה מובילה למצוקה ואף לאובדנות. אנו מבקשות מכם להצטרף ולהניף את דגל הגאווה בבתי הספר ביום הבינלאומי הזה.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

ראש מועצת טבעון וחברי המועצה; אנו מבקשות מכם לפעול לתליית הדגלים בבתי הספר ולתלות דגל מבניין המועצה. מלבד הפעילות החשובה בבית הספר עצמו, תהיה בכך אמירה משמעותית של המועצה והיישוב, המחזקת את ערכיה הבסיסיים של טבעון: השוויון, הדמוקרטיה והסבלנות.

דגל הגאווה אינו מסמל רק את מאבק הקהילה הגאה. הוא מסמל מאבקים רבים אחרים על הכרה, שוויון ופלורליזם. קשת צבעיו מסמנת את המגוון האנושי כולו ומבקשת לשדר מסר אופטימי של עתיד טוב יותר. בתליית הדגל נעשה יחד צעד לטבעון בטוחה לכל אשה ואיש, שונה או דומה, מוכרת או זרה, צעירה או מבוגרת, מכל מין מגדר, דת וגזע או נטייה מינית וכך נוכל כולנו להיות גאים בעצמנו ובה וללא פחד”.

יום לאחר שליחת המכתב, קיבלו התלמידות מכתב תשובה בו אישר ראש המועצה את תליית הדגלים, ואכן יום לפני יום ההבנ”ה כבר התנוסס דגל הגאווה על בנין מועצת טבעון ובתיכונים בעיר.

אך למרות ההתקדמות בגישת המועצה לנושא הנראות הלהט”בית ביישוב, הלהט”בפוביה עדיין קיימת. יום לאחר יום ההבנ”ה גילו תלמידי אחד התיכונים כי דגל הגאווה נקרע והושחת.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן