fbpx

לכבוד מצעד הגאווה בירושלים – דנה חוזרת לשיר בחוצות ירושלים

20 שנה אחרי ששרה את "דרור יקרא" על חומות העיר העתיקה באירוויזיון 1999, חוזרת דנה אינטרנשיונל להופיע בעיר הבירה עם שיר תפילה מיוחד - הפעם לכבוד מצעד הגאווה בירושלים | "מקווה מאד שכל מי שיהיה שם יצטרף אלי וישיר איתי ביחד בקול שיישמע ויגיע לכל בני האדם. סור מרע, עשה טוב בקש שלום ורדפהו"
דנההביתהפתוח

לפני עשרים שנה הופיעה דנה אינטרנשיונל במופע המרכזי של אירוויזיון 1999, שנערך בישראל בעקבות זכייתה בתחרות באנגליה, בו שרה על חומות העיר העתיקה בירושלים, מלווה בעשרות רקדנים, את דרור יקרא לבן עם בת, קטע מתפילה שליוותה אותה בשבתות בילדותה בבית הכנסת של סבא, ולאחריו את השיר “Free” של סטיבי וונדר, כמסר היוצא מעיר הקודש אל כל העולם.

בחודש הבא היא תופיע בירושלים שוב! הפעם זה יקרה במצעד הגאווה והסובלנות של ירושלים, שיתקיים ביום חמישי, ה-2/8/18. גם הפעם היא תעשה את זה עם שיר שמביא איתו מסר ואמירה מיוחדת למצעד החשוב בירושלים, שנערך זו השנה ה-17, בהפקת עמותת הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, עמותת הקהילה הגאה בעיר.

חברת מיקרוסופט, הידועה בתרומתה הרחבה לקהילות השונות ובכללם הקהילה הגאה, החליטה זו השנה השניה להתגייס ולתמוך בבית הפתוח ובמצעד הכה חשוב הזה, לתת יד במאבק המתמשך על השגת זכויות ושוויון לקהילה הגאה, ולצלם קליפ מיוחד, מפתיע ושונה עם מסר חד וברור של שלום, הכלה וקבלת השונה. הם ביקשו מדנה אינטרנשיונל, שהפכה מאז האירוויזיון ההוא לאייקון הקהילה הגאה בכל העולם, להופיע לראשונה על במת המצעד. בחברה הציעו לדנה גם לחבור לסימפונט רעננה, ולחדש שיר ישן שהוא חלק מההווי והמסורת היהודית לדורות: “מי האיש החפץ חיים, אוהב ימים לראות טוב. נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ורודפהו”.

“כשהם פנו אלי, הם קצת חששו מהתגובה” מספרת דנה, “השיר הזה הוא לא חלק מהדי אן איי המוסיקלי שלי, אבל אני אוהבת אותו עוד מהילדות, מטקסי חגים בבית ספר. הוא תמיד מרגש אותי ומרגשת אותי עוד יותר המחשבה שהפעם אשיר אותו על הבמה של אירוע סובלנות אהבה וקבלה, בעיר המיוחדת הזו שלנו, מול עשרות אלפים המתגוררים בה, וכאלה שעלו אליה במיוחד כדי להשתתף בהתכנסות החשובה הזו שמעבירה את מסר זכויות האדם וקבלת האחר מישראל, אל העולם, האנשים שהם הקהילה שלי, המשפחה שלי.

בעיני, אין תשובה נכונה יותר לקומץ האנשים שנותרו עדיין בתפיסת עולם ששייכת לעולם ישן ואחר. התשובה שלנו לשנאה, היא אהבה. מקווה מאד שכל מי שיהיה שם יצטרף אלי וישיר איתי ביחד בקול שיישמע ויגיע לכל בני האדם. סור מרע, עשה טוב בקש שלום ורדפהו”.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

ביום א’ נערכו הצילומים לקליפ בהשתתפות דנה ותזמורת סימפונט רעננה. דודי זבה ניצח על התזמורת ואלון ליבנה ניצח על הסטיילינג.

קים ארד, ראש מערך הבמות במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים שיצעד כאמור ב-2.8, מסרה:” מצעד הגאווה והסובלנות הירושלמי יצעד השנה בסימן מורשת קהילתית להוקרת ותיקות וותיקי הקהילה. הבחירה המשותפת של מייקרוסופט, שתומכים בבית זאת השנה השנייה כחלק מהתפישה שלהם למעורבות חברתית אמיתית, והבית הפתוח – הבית שלנו בירושלים, בדנה אינטרנשיונל – אחת הנשים הבולטות ומי שהייתה ועודנה נושאת הדגל הצבעוני מאז ולתמיד, היא ללא ספק הבחירה הטבעית והאידיאלית להופעה בבמה המרכזית. דנה היא מעבר לזיכרון נוסטלגי של ניצחון באירוויזיון. היא סימן דרך משמעותי במאבק ובזהות שלנו כקהילה וגם הדיוה הכי צבעונית, מרימה ומנצחת שיש. אתמול במחאה התל אביבית נוכחנו לדעת שעוד יש בכוחנו להתאחד בגדול ולהזכיר שכל אחת מאיתנו היא אור קטן וכולנו יחד אור איתן שמבהיר ויבהיר שאנחנו כאן כדי להלחם על שיוויון זכויות אמיתי. נתראה ב-2.8 בירושלים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן