fbpx

ליין של הדור החדש – הקאלט חוגג שנה

"קאלט הוא ליין של הדור החדש, אלו שהן לא בהכרח לסביות אלא גם ביסיות, טרנסיות וקוויריות. כאלו שלא עונות על אידיאל יופי מסוים - הן פשוט הן". הנשים שמאחורי הקאלט מסכמות שנה
cult_team

מאחורי הלב הוורוד עומדת חבורת בנות רציניות ביותר | צילום: שיר רוזנטל


קשה להאמין אולי, אבל שנה עברה מאז נפתח הליין המצליח “קאלט” בהפקתן וניהולן של המפיקות הותיקות דנה זיו וענת ניר, עם נוגה תמוז, התוספת שתופסת. בנוסף לאלה יש צוות שלם שעמל כדי להפוך כל מסיבה לבונבוניירה, דרך הגרפיקה, האמנות, היח”צ ועד הסגירה של הפרטים הטכניים הקטנים ביותר.

לפני קצת יותר משנה הכירה גל שיר, היום בת 20, את ענת ניר, שהזמינה אותה ליחצ”ן עבור ליין המסיבות של דנה וענת שעבר אז שינויים, הבנה שהקונספט הקודם צריך רענון. כעבור שלושה חודשים התחיל לפעום בצוות המתחדש איזשהו זרם תת קרקעי לא מוכר שהתגבש לקבוצה יוצרת ויצירתית- CULT.

“בזכות ההתעקשות של דנה וענת ליצור את קאלט כקבוצה חושבת ויוצרת, ובכך לייחד אותו מ״דנה וענת״ שעבדו כצמד, למדתי דברים חדשים על עצמי”‘ מספרת שיר, “גיבשתי את התשוקה לחפש – באיזה דרכים אומנותיות אפשר לייצר אווירה? ומתוך זה גיליתי את עולם הדראג שמעולם לא היה חלק מחיי. מלהרגיש כמו הורות חדשות לתינוק שרק נולד, וחוסר הוודאות ששרר בי בהתחלה – נוצר לי בסוף קשר מאוד מיוחד עם קאלט”.

עוד לפני שזיו וניר ניגשו ליצור את הקאלט היה להן ברור שעולם המסיבות השתנה מאז שהחלו להפיק מסיבות לפני 14 שנה. מסיבות נוספות התבססו בשנים האחרונות והצורך בחוויה כוללת היה ברור, ליין שייתן לפוקדות אותו יותר מ”רק” מקום לרקוד. ובעיקר, ובאופן שהיה נטול אסטרטגיה ברורה, התעורר אצלן הרצון ליצור את המקום שהן היו רוצות לצאת אליו. איך הוא מרגיש? איך הוא נראה? אם אפשר לדמיין הכי רחוק, כמה רחוק אפשר לדמיין? הקאלט הוא לא רק מסיבה טובה, הוא גם עולם שלם של טעמים ותרבות. כל מסיבה מקבלת יחס מיוחד, עם תהליך חשיבה שמערב צוות של יחצ”ניות כשרוניות, שמשלבות ביניהן תחומים של גרפיקה, פרפורמנס, יצירה ועוד.

נותנות במה לאומנות | צילום: בן פלחוב

איך קאלט נולד?

כל הקסם קורה בימי ראשון. הבנות יושבות בבית של זיו ומדברות על המסיבה הבאה שהולכת להיוולד. “כשאנחנו רוצות לגבש קונספט למסיבה לרוב אנו עובדות סביב איזשהו סמל שבחרנו בצורה אסוציאטיבית או סמנטית, ויוצרות סביבו שפה”, מספרת שיר, שמונתה בינתיים להיות א. פרפורמנס ואמנית פרפורמנס בעצמה. “אני אוהבת בקאלט את העובדה שהוא לא חוזר על עצמו, ושהוא לא צפוי. כי אנחנו מפתחות אותו, כי הוא בתנועה, כי ממסיבה למסיבה אני רואה פנים חדשות ומכירים אנשים חדשים”

“הרגע הזה שנופל האסימון של הקונספט למסיבה הבאה זה רגע מדהים בעיניי”, אומרת ג’סי מראד, 25 ,גרפיקאית הבית של הליין וחלק מצוות היח”צ, “כי אז כמו קסם כל המבטים מצטלבים וכולנו עולות על אותו גל של מחשבה. אין לזה תחליף”.

“אבל כמובן ששום דבר לא בא בקלות”, מוסיפה תמר קוטלר, 20 ,מנהלת היח”צ בשטח, “תחילה אנחנו מגבשות קונספט- סביב מה המסיבה הבאה תתקיים? זהו סיעור מוחות שתמיד מתחיל באיזו דקה של שקט מוחלט, אפשר לשמוע את הגלגלים של כולן מסתובבים בשיא המרץ- ואז נזרק רעיון וכשזה זה – זה פשוט זה. אנחנו מתחילות לבנות אחת את השנייה במילים ורעיונות. דרך אותו קונספט למעשה נולדת עוד מסיבה. מבניית העיצוב, חלוקת הצ׳ופרים בכניסה והאווירה הכללית במסיבה”

“מדימוי גרפי זה ממשיך לתקליטניות ועובר לתחושה שאנחנו רוצות להעביר, ויש המון מה ללמוד מתהליך החשיבה המשותפת”, אומרת ילי ורדי, 24, המנהלת הטכנית של ההפקות וחלק מצוות היח”צ, “חשוב לנו שכולם וכולן ירגישו שייכים ורצויים, לא משנה אם זו המסיבה הראשונה או העשירית שלהם ושלהן”

ובכל זאת, הקאלט מתמודד היום עם שוק מסיבות ואירועי תרבות פעיל במיוחד בתל אביב. אולי לא ידעתם, אבל אחת הסצינות השוקקות, הגדולות והמגוונות ביותר בעולם ממוקמת ממש כאן בתל אביב. כן! גם עבור הקהילה הלסבית! אז איך גורמים לבנות לבחור לבוא דווקא לקאלט?

“הייתי הולכת בעצמי למסיבות של הקאלט והיה שם משהו מיוחד באוויר, בקהל ובלוקיישן”, מספרת מראד, “יום אחד נוגה (תמוז- ע.ב.) שאלה אם אני יכולה להצטלם לתמונת יח”צ – ישר הסכמתי ומאז כבר נפלתי בקסם של קאלט – שילוב בין אמנות, תרבות ומסיבות. תמיד יש את ״הדבר הנוסף״ במסיבות – הופעה חיה, אמן שמציג, מכירת בגדים וכו’. וכמובן, יש לנו את גלשיר שהיא המארחת שלא יצא לכם לראות באף ליין אחר. חותמת לכם”

עוד בנושא:  הדבר השובב הבא של תל אביב

גל שיר: “זו לא שאלה מבחנתי של ליין נבחר, הייחודיות של קאלט היא דווקא לייצר אלטרנטיבה אחרת לחיי הלילה בלי קשר לליינים אחרים. אנחנו נותנות במה לאומנות, למוזיקה יותר אלקטרו-דארק ומנגד גלאם וספרקלז, עושות מסיבות צהריים-ערב, והוא גם ליין שמכיל קהל מאוד שונה, בנים בנות מכל הגילאים”

תמר קוטלר: “נכון, קיימים מספר ליינים של מסיבות נשים בעיר, אני חושבת שבעצם השאלה טמונה התשובה ללמה דווקא קאלט. אנחנו לא ליין לסבי, אנחנו ליין של צוות נשים, הפתוח לכל מגדר וזהות שאדם מרגיש בנוח אתו, כמובן מעצם העובדה שאנחנו לסביות ושרוב הצוות מגדירות עצמן כלסביות, האוריינטציה תהיה נשית, אבל זה לא העיקר בנו. המטרה שלנו היא לתת מרחב למסיבה טובה ואיכותית בשעות שמאפשרות להמשיך לעבוד, ללמוד או לשרת ביום ראשון בבוקר”

ילי ורדי: “אני מרגישה שקאלט הוא ליין של הדור החדש, אלו שהן לא בהכרח לסביות אלא גם ביסיות, טרנסיות וקוויריות. כאלו שלא עונות על אידיאל יופי מסוים – הן פשוט הן. חייבת לומר שזה משהו שמרגש אותי בכל פעם מחדש – העובדה שיש כל כך הרבה סוגים של נשים במסיבות שלנו. זה תהליך איטי, אבל הוא קורה ואני בטוחה שהצד הזה של המסיבות שלנו רק יתפתח”

עולם שלם של טעמים ותרבות | צילום: בן פלחוב

מה התגובות שאתן נתקלות בהן ביח״צ של המסיבה?

ילי ורדי: “עיקר התגובות אצלי מתחלקות לשניים: אלו שמנסות להבין מי הקהל ולהן אני תמיד עונה שכולן, אין מישהי שניתן לה להרגיש לא בנוח רק בגלל הסגנון שלה. זה לא הקטע שלנו, להפך, אנחנו רוצות שכולן ירגישו הכי בבית והכי בנח בעולם. הסוג השני אלו שאלות לגבי המוזיקה והאם באמת אפשר לרקוד – אז כן, אפשר ולא רק שאפשר, אפשר להרים כאילו עכשיו לא שבת בצהריים וכאילו השבוע לא מתחיל עוד שנייה”

ג’סי מראד: “יש משהו מיוחד במסיבות של שבת בצהריים, אין לחץ להתחיל או לסיים, זה כיף להתחיל מסיבה שמתחילה עם שמש בשמיים ומסתיימת אומנם בחושך אבל לגמרי במקום שמוכן להתחיל את השבוע החדש שבפתח”

יש רגע ספציפי שבו אתן אומרות- הנה, בשביל זה אני עושה את זה?

גל שיר: “רגעי פיק במסיבות, ברחבה. זה אדרנלין מטורף! לראות אינטראקציות, כאלה שרק הכירו או כאלה שראית אותן מכירות במסיבה שעברה שעכשיו הן חברות. האנרגיה שזורמת בחלל כשאנשים שמחים ונהנים ולהבין שאשכרה כל מה שרצית ליצור כשישבת אז בסלון של דנה זיו בפגישה ודיברת על איזה מוזיקה לשים במסיבה, קורה לך עכשיו – מולך”

ילי ורדי: “זו נקודה בזמן שאי אפשר להסביר במילים, קצת כמו להדריך ולראות פתאום את כל הילדים בקבוצה משחקים יחד או טוב מכך – מצרפים לקבוצה ילד חדש. משהו משתנה במוזיקה ובאווירה ובלב שלי אני יודעת שהנה, עשינו משהו כמו שצריך, כי אנשים מרימים עכשיו וכיף להם ואנחנו כולנו יחד חלק ממשהו גדול וטוב יותר”

לאן הייתן רוצים לראות את הליין ממשיך?

תמר קוטלר: “כרגע הליין עם נוכחות חזקה של נשים ומתוכן הרוב הגדול הוא לסביות. אני בטבע שלי מגיעה מסביבה הרבה יותר הטרוסקסואלית מבחינת החברים שלי ומקומות הבילוי שלנו. הייתי רוצה יותר לאחד בין העולמות תוך כדי שמירה על הייחודיות והעוצמה שבמסיבות נשים”

ג’סי מראד: “הקאלט הוא ליין מאוד עוצמתי, שלא תטעו, מאחורי הלב הוורוד הזה עומדות חבורת בנות רציניות ביותר! הייתי רוצה שנציג יותר אמנים מתחילים, הן באמנות מוחשית והן במוזיקה ומה לא, אין גבולות”

ילי ורדי: “הייתי רוצה לראות אותו מגיע לעוד קהלים ומשנה את החוקים של חיי הלילה, ממשיך לא להתפשר על המוזיקה והאווירה, אבל הופך גם למקום שבחורות סטרייטיות מגיעות אליו בידיעה שזה מרחב בטוח ומכבד – הן מכיוון הנשים והן מכיוון הגברים המעטים והמאוד מכבדים שמגיעים למסיבות שלנו. חוץ מזה, חשוב לי שנמשיך להיות במה לתקליטניות מוכשרות ולא מספיק מוכרות ובעיקר- שנמשיך לתת חתיכה קטנה מהלב שלנו לכל אחד ואחת שעובר בדלת

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן