fbpx

ליברמן: ממשיכים במדיניות. המילואימניקים: ממשיכים במחאה

בעקבות פניה של שדולת המילואים לשר הבטחון הבהירה לשכת השר הנכנס: "אנו מתייחסים באופן שווה למשפחות שכולות חד מיניות ולמשפחות שכולות הטרוסקסואליות, כך שאין כל צורך בתיקון חקיקה". המילואימניקים מסרבים להסתמך על הצהרות
CC0
cc0

הדיון במחאת המילואימניקים, שהגיעה לשיאה באוהל המחאה שהוצב מול הכנסת, נכנס אתמול אל בית הנבחרים. בדיון מיוחד שערכה שדולת המילואים בכנסת, נידון הצורך בתיקון חוק “משפחות חיילים שנספו במערכה״ כך שיכיר במשפחות שכולות מקהילת הלהט״ב.

הדיון בשדולה עסק בהיבטים הציבוריים והמשפטיים של אי תיקון החוק, והדרכים בהן ניתן להמשיך את העשייה הציבורית והפרלמנטרית כדי להביא לשינוי עוול זה. השתתפו בו מארגני מחאת המילואימניקים, חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה ונציגי משפחות שכולות גאות.

“כל עוד בן זוגי היה בין החיים זכיתי לליווי של הצבא”, סיפר אדיר שטיינר, אלמן שכול, “מיד לאחר מותו זכיתי להתעלמות מוחלטת ואפילו כשניסיתי להיכנס לטקס של חללי ענף הרפואה מנעו ממני להשתתף. כיום אני לא זוכה להכרה או לטיפול כלשהו באגף ההנצחה של משרד הביטחון”.

ח”כ אוחנה הגיב לסיפורו של שטיינר וקרא למשרד הביטחון לפתוח את המקרה לדיון מחדש ולהכיר בו כאלמן צה״ל על כל המשתמע מכך. “אני בטוח שהמאבק יגיע להכרעה טובה וצודקת”, אמר, “המאבק הוא לא שאלה של אם אלא של מתי”.

יו”ר השדולה, ח”כ איתן כבל, עדכן את הנוכחים בהתייחסותו של שר הבטחון הנכנס, אביגדור ליברמן, לנושא.

“בעקבות הרעש הציבורי הוציא שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, הצהרה בה נטען כי משרד הביטחון ״מתייחס באופן שווה למשפחות שכולות חד מיניות ולמשפחות שכולות הטרוסקסואליות״. בעקבות עזיבתו ל משה יעלון את משרד הבטחון, סברתי שמן  מתייחס באופן שווה למשפחות שכולות חד מיניות ולמשפחות שכולות הטרוסקסואליות, תתקיים תחת כהונתו של שר הביטחון החדש. לכן החלטתי לכנס את שדולת המילואים בנושא ולדרוש משר הביטחון הנכנס אביגדור ליברמן לעמוד בתור התחלה מאחורי ההצהרה ובאמצעות מסמך רשמי”.

בקשתו של ח”כ כבל נענתה באמצעות מסמך רשמי שהוציא לשכת השר, בה נכתב: “משרד הבטחון בוחן כל מקרה לגופו בהתאם להנחיית היועמ”ש לממשלה, ובהתבסס על העובדות והתנאים הקבועים בחוק, וללא קשר לזהות המינית של בן המשפחה הפונה להכרה על פי חוק זה” נכתב במכתב, “כך אנו פועלים, זו הפרשנות המשפטית והמדיניות של המשרד משך שנים ועל כן אין בראייתנו כל צורך בתיקון חקיקה או בהתקנת תקנות לצורך היישום”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

סגן עומר נחמני, מיוזמי המחאה, שנכח אף הוא בדיון, הגיב על הצהרת שר הביטחון באופן דומה בו הגיב להצהרתו של שר הבטחון היוצא: “אנחנו מודים לשר הביטחון החדש על תמיכתו במשפחות שכולות גאות, אך הקהילה הגאה איננה יכולה להסתמך על הצהרות של שרי ביטחון מתחלפים. עם פתיחתו של חודש הגאווה אנו מקווים כי מסמכים רשמיים אלו יהפכו לחקיקה רשמית. אני מזמינים את ליברמן להפוך הצהרות לחוקים ולהגיש הצעת חוק ממשלתית עם כניסתו לקואליציה. אנחנו מזמינים את שר הביטחון לצעוד איתנו בשישי במצעד הגאווה כדי לתמוך בחיילי צה”ל מקהילת הלהט״ב”.

”הממשלה חייבת לתת זכויות שוות לכל אדם ואשה ולכל זוג של אזרחים בישראל. לא כתנאי על סיכון חיים בקרב או על שירות במילואים – זכויות ניתנות מעצם היותנו אזרחי המדינה”, אמרה ח”כ מיכל רוזין, יו”ר שותפה ב’שדולה הגאה, “אני מברכת על יוזמתו של חה”כ איתן כבל והבהרתו של שר הביטחון כי המערכת לא תפלה, אך מזכירה כי החוק הוא ההכרה האמתית של המחוקק בזכות השווה. בפתח חודש הגאווה הגיע הזמן ששוויון זכויות לקהילה הגאה יהפוך מחלום רחוק למציאות, גם בספר החוקים”.

“חייל גאה שווה בשביל להגן על ההתנחלות של סמוטריץ׳, אך לא שווה בשביל שסמוטריץ׳ יכיר בזכויותיו”, אמרה ח״כ רויטל סויד, אשר יזמה והגישה את הצעת החוק לתיקון חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, “שכול ואבל מאחדים את החברה הישראלית. זו זכותם של משפחות חד מיניות ששוכלות את ילדיהם או בני זוגם לקבל הכרה ושוויון מלאים למעמדם ולאובדנם בחקיקה. הצעת החוק שהגשתי נפלה אך הרימה גל מחאה. אמשיך במאבק גם בתיקון חוק נפגעי פעולות האיבה והטרור. אף הטרור אינו בוחר את קורבנותיו על פי העדפתם המינית”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן