fbpx

לא ללהט”בים בלבד

התבטאויותיו של סגן ראש עיריית חולון הוציאו את הקהילה הגאה משלוותה, אך למה הנשים שותקות? | הינדי שחר קוראת ללהט"בים ולנשים לאחד כוחות נגד המיזוגניה וההחפצה
צילום: קלאודיה לוין | מתוך עמוד הפייסבוק צעדת השרמוטות תל אביב-יפו
צילום: קלאודיה לוין | מתוך עמוד הפייסבוק צעדת השרמוטות תל אביב-יפו

כולנו שמענו על דברי ההסתה של אדון יואל ישורון, סגן ראש עיריית חולון ודיקן מכללת אשקלון, שהשתלח בצורה חסרת רסן בלהט”ב, “חיות דו רגליות מבחילות ודוחות”, בראש עיריית תל אביב רון חולדאי ובנשות “צעדת השרמוטות”.

אז קמה מחאה בפייסבוק וכל ארגוני הלהט”ב מיהרו לפרסם גינוי ולארגן הפגנה. גם ח”כ יואל חסון שלח מכתב חריף לראש עיריית חולון מוטי ששון בדרישה לפטר את סגנו לאלתר. איכשהו בכל ההמולה, ההפגנה הפכה לעוד אירוע גאווה ושינאת הנשים שוב עברה לכולם מעל לראש.

למי שפספס.ה, זה מה שנכתב: “אסופת חיות ממין נקבה, מכוערות עם קעקועי ‘אני שרמוטה'”. מעבר לשפה הנמוכה וההשוואה לחיות, שוב בפעם המי יודע כמה ההתייחסות לנשים היא כגוף חסר נשמה ורגשות שהדבר היחיד להתייחס אליו הוא המראה החיצוני.

כאישה וכחלק מהקהילה אני מאד אמביוולנטית. כמובן שאני שותפה למחאה ולמטרה, אבל חסרים לי במיוחד קולות נוספים.
יש פה קבוצת נשים ששמה לה למטרה להילחם בתופעה של הטרדות ותקיפות מיניות והאשמת הקורבן, ולתת קול לאלו שאין להן קול, נשים מהפכניות ששמות את עצמן בחזית וסופגות ביקורת מכל הכיוונים בעבור כולנו.

כאשר התבטאויות כאלו נשמעות מפי אנשי ציבור, אין פלא ששינאת נשים ולהט”בפוביה מציפות את כל המרחבים ונותנות לגיטימציה לשטופי השנאה והרוע לשפוך את הגיגיהם ברשת או לדקור ילדה בסכין

ה”שרמוטות” מייצגות לא רק את עצמן אלא את הנשים באשר הן, גם אם לא כולן מסכימות עם הדרך. אי אפשר למחות על התבטאות אלימה כנגד קבוצה אחת ולהתעלם לחלוטין מפגיעה בקבוצה אחרת. יכולנו ליצור התגייסות של המון נשים שלא בהכרח שייכות לקהילה הגאה אבל מרגישות נפגעות. היה מקום לאחד מאבקים ולצאת בצורה נחרצת כנגד גילויי שנאה, ולא לנכס את הפגיעה לקהילה אחת בלבד.

לא מדובר בהתבטאות אחת של אדם אחד, יואל ישורון הוא חסר ערך מבחינתי, הוא מצטרף לרשימה ארוכה של אישי ציבור שמרשים לעצמם להקטין, לזלזל בנשים ולרדד את השיח לגוף ומיניות, בדיוק כמו היחס לקהילה הגאה. וכאשר התבטאויות כאלו נשמעות מפי אנשי ציבור, אין פלא ששינאת נשים ולהט”בפוביה מציפות את כל המרחבים ונותנות לגיטימציה לשטופי השנאה והרוע לשפוך את הגיגיהם ברשת או לדקור ילדה בסכין.

עוד בנושא:  צובעות את העולם - סדרת חוברות צביעה על נשים פורצות דרך

אסור לתת להתבטאות הזו לחלוף כמו כל השאר ולבטל אותה בכך שזה “רק טיפש אחד”, המסר שעובר הוא שעל נשים מותר להגיד הכל והן ישתקו כמו שמצפים מהן. חייבים להתייחס לקולות האלו, להציף ולומר בתקיפות שאין מקום לדיבורים מהסוג הזה ומי שיתבטא כך ישלם במשרתו ובמעמדו.

אני קוראת למארגנים לא להפוך את המחאה לפנים קהילתית אלא להשמיע גם את הקול הזה ובכך לגייס קהל גדול יותר וליצור אימפקט משמעותי הרבה יותר. ואני קוראת לנשים ולכל מי שאכפת לו, לצאת להפגין ולהראות שלא ניתן יד למיזוגניה ולהחפצה כנגד אף קבוצה.

המאבק הזה הוא לא ללהט”ב בלבד, זה מאבק של כולנו על איך אנחנו רוצים שהחברה שאנחנו חיים בה תיראה.

הפגנת המחאה תתקיים ביום חמישי הקרוב, ה- 21.6, בשעה 19:00 מול עיריית חולון.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן