fbpx

כשתאלין אבו חנא הפכה לאיזדורה דאנקן

14 נשים חזקות ומשפיעות הפכו לדמויות מרשימות של נשים שעשו היסטוריה, במסגרת צילומי לוח שנה ייחודי שהכנסותיו נועדו למימון טקס זיכרון לקראת יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים
isadora

אלימות במשפחה היא תופעה קשה מאד, שמערכת החוק מתקשה להתמודד עמה – מדי יום נפתחים בישראל 96 תיקים בגין אלימות במשפחה. ע”פ הערכות גורמי הרווחה, בישראל חיות כיום כ – 200,000 נשים מוכות וכ – 600 אלף ילדים עדים לאלימות. ממוצע הנשים הנרצחות מידי שנה על ידי קרובי משפחתן – בן זוג, אבא, אח, אפילו ילד במקרים מזעזעים במיוחד – עומד על 22 נשים בממוצע.

על מנת לזכור ולהוקיר את אותן נשים, שהרשויות לא הצליחו להציל, על אף שבמקרים רבים “הכתובת הייתה על הקיר”, ייערך ב24.11, טקס זיכרון לקראת יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים.

הטקס, שייערך זו השנה השלישית, הוא פרי שיתוף פעולה של “תזכור“, “תל-אביביות”, ו”כולן“. על מנת לממן את הטקס החליטו ב”כולן – העמותה לקידום השיח והעשייה הפמיניסטית בישראל“, לערוך מימון המונים בעל אופי אחר. נשות הארגון הפיקו לוח שנה מיוחד במינו, ובו תמונות מחווה לארבע-עשר נשים ששינו את העולם.

הפרויקט התקיים בשיתוף “היא-סטוריה” – עמוד שמטרתו להנכיח את הנשים שעשו היסטוריה, על כל גווניהן. ללוח השנה הצטלמו נשים שעוסקות יום יום בקידום אג’נדה נשית ופמיניסטית, שכל אחת מהן בחרה באיזו דמות תרצה להצטלם. באמצעות סטיילינג ואמנית איפור הפכו הנשים לדמויות בהן בחרו, והתוצאה היא צילומים תקופתיים מרהיבים של נשים מרשימות. לצידה של כל תמונה בלוח השנה מופיע טקסט קצר על פועלה של המצולמת, כמו גם על האישה שבדמותה בחרה להצטלם.

בין הנשים שהצטלמו ללוח השנה נמצאת תמר בן-דוד, פעילה קווירית וטרנסית, וחברת הועד המנהל של הבית הפתוח בירושלים. תמר בחרה להצטלם כלואיז לורנס, שהייתה מהפעילות הטרנסיות הראשונות בארה”ב, ועבדה ליצור רשת חברתית של טרנסים וטרנסיות, מה שבהמשך היווה בסיס לארגוני זכויות הטרנס*.

מצולמת נוספת היא תאלין אבו-חנא, זוכת תחרות מיס טרנס ישראל לשנת 2016, שבחרה להצטלם כאיזדורה דאנקן. דאנקן הייתה רקדנית מהפכנית, וגם ביסקסואלית מוצהרת שלא קיבלה על עצמה את מרותו מוסד הנישואין, והביאה ילדים מגברים שונים איתם חלקה את חייה.

את הפרוייקט הפיקה ברכה ברד, ביסקסואלית ופעילה פמיניסטית שייסדה את התא הפמיניסטי באוניברסיטת תל-אביב, מפיקה את צעדת השרמוטות בעיר מזה כשנתיים, וכעת עומדת בראש “כולן”.

את לוח השנה ניתן לרכוש אונליין, באמצעות משלוח בדואר או איסוף מתל-אביב. לכבוד השקת לוח השנה והעמותה יתקיים גם אירוע הרמת כוסית ובו תוכלו לפגוש את כל הנשים שהפיקו והצטלמו לפרויקט, לרכוש את לוח השנה ולתמוך בהנצחת הנשים, ולשמוע קצת יותר על הפעילות הצפויה בהמשך.

עוד בנושא:  מה הקשר בולבול על חולצה?

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. ג׳ניפר הגב

    כתבה נהדרת, שאפו!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן