fbpx

כנס תל חי השמיני יוצא לדרך

כנס להט"ב תל-חי השמיני שיערך השבוע יעסוק הפעם בסוגיות טיפוליות עם נוער להט"ב בסיכון. "לאפשר לאוכלוסיית הסטודנטים שתעסוק במקצועות טיפוליים וחינוכיים בעתיד, להיחשף לנושא הקהילה הגאה, ליחודיות ומורכבות של אוכלוסיה זו"
כנסתלחי

זו השנה השמינית שמכללת תל חי מקיימת את הכנס הלהט”בי לאנשי טיפול והפעם בנושא “סוגיות טיפוליות עם נוער להט”בי בסיכון”.

הכנס, המאורגן ע”י החוג לעבודה סוציאלית, האחווה הגאה ואגודת הסטודנטים בתל חי, מיועד לסטודנטים מהחוגים לעבודה סוציאלית וחינוך ופונה גם ליועצים חינוכיים ועובדי הרשויות המקומיות. מלבד היותו מוקד ידע חיוני לתפקידים הללו, מהווה הכנס מקום מפגש לקהילה באיזור הגליל העליון והצפון בכלל.

בכל שנה מוקדש הכנס לנושא אחר שיש להעלות לסדר היום הטיפולי-חינוכי כמו משפחה גאה ועבודה עם נוער להט”בי במערכת החינוך כשהדוברים הינם אנשי מקצוע העוסקים בתחומים אלה בקרב האוכלוסייה הלהט”בית.

“לכנס מספר מטרות”, מסבירות גיל רבי ואילי פרידמן – סטודנטיות בחוג לעבודה סוציאלית במכללת תל חי וממארגנות הכנס, “הראשונה והחשובה שבהם היא לאפשר לאוכלוסיית הסטודנטים שתעסוק במקצועות טיפוליים וחינוכיים בעתיד, להיחשף לנושא הקהילה הגאה, ליחודיות ומורכבות של אוכלוסיה זו, כשבחוגים לחינוך ועבודה סוציאלית הדגש הוא פעמים רבות בני נער להט”בים. המטרה השנייה היא להפיץ את המחקרים והידע החדשים הנצברים בנושא זה והמטרה השלישית היא מקום מפגש לקהילה באיזור והעלאת מודעות וניראות בקמפוס”.

הכנס מורכב משני חלקים כשבראשון מוצגים ממצאי מחקרים, חשיבה תיאורטית ומושגית הקשורה לנושאים שונים בקהילה כשבחלק השני מתקיימים סיפורים אישיים של ארגון חוש”ן, המאפשרים לסטודנטים להיחשף לתהליכים של יציאה מהארון, ההתמודדות האישית של המספרים עם קשיים, דילמות ואתגרים שניצבו בפניהם, בניית משפחה חד-מינית ונושאים נוספים.

“גילינו שהשילוב שבין הידע התיאורטי לבין ההיכרות הבינאישית והסיפורים האישיים תורמים להבנת הנושא והמאפיינים היחודיים של אוכלוסייה זו, צרכיה היחודיים והקשיים המאפיינים תהליכים של יציאה מהארון בגיל הנעורים” מספרות רבי ופרידמן.

ההרצאה התיאורטית השנה תעסוק ב”מושגי יסוד בקהילה ומצבי סיכון לנוער/בוגרים/ות להט”ב ותועבר ע”י מרום אלטרוביץ, עו”ס קליני. בהרצאה ידובר על על החיים והגדילה בחברה הטרופובית, להט”בופוביה מופנמת, חווית שונות גורמי סיכון נפשיים והתנהגותיים כמו אלימות, התמכרויות, זנות ועוד.

במכללה האקדמית תל-חי קיימת פעילות קבועה של האחווה הגאה העוסקת ומקדמת לאורך כל השנה מגוון פעילויות לסטודנטים בתל חי והסביבה. “סטודנטים רבים המגיעים לקמפוס, שלעיתים הוא רחוק מבית ההורים, הוא המקום בו הם יכולים לבצע את התהליך של בירור נטייתם המינית ולבצע במקום בטוח ומכיל את התהליך של יציאה מהארון”, מספרות רבי ופרידמן, “צוות המכללה נמצא לצד הסטודנטים בתהליך זה. הכנס הוא אחד מהאמצעים של המכללה להביע את תמיכתה הסטודנטים ובקהילה בכלל ולאפשר נראות לקבוצה זו בקמפוס”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

האחווה הגאה בתל חי פועלת כבר מספר שנים”, מספרת מור צור, רכזת איזור צפון של האחווה וסטודנטית בתל חי, “האחווה יוצרת פעילות ומקום מפגש לסטודנטים להט”בים בגליל העליון והיא המסגרת היחידה לבוגרים להט”בים באזור. בנוסף פועלת האחווה בקמפוס לנראות להט”בית, סובלנות וקבלה, אבל השינוי האמיתי יגיע משיתופי פעולה משמעותיים כמו זה שיצרה האחווה הגאה עם סגל המכללה. כך נחשפים כלל עובדי המכללה והסטודנטים הלומדים בה לתכנים להט”בים משמעותיים הקשורים בתכני הקורסים אותם הם לומדים לאורך התואר. אנו מודים על שיתוף הפעולה הזה ומקווים לראות עוד ועוד גופים גדולים, אקדמאים ואחרים, אשר נוקטים גישה חיובית כלפי קהילת הלהט”ב במטרה לעורר מודעות לייצר מרחב בטוח לכל”.

מרגש לראות את כברת הדרך שעברה הקהילה הגאה בצפון לאורך השנים האחרונות, ומיותר לציין שהמצב כיום לא דומה בכלל למה שהיה לפני 8 שנים.

“בתחילת הדרך קיבלנו תגובות מאוד מורכבות מגופים חינוכיים שונים בקרית שמונה, לרבות ראש העיר בעצמו שאמר כי “בקרית שמונה אין הומואים”, מספרת עדי בר דוד, עו”ס שיזמה ואירגנה את הכנס הלהט”בי הראשון בתל חי, “ההכרה והאישור המקצועיים שקיבלנו ממכללת תל חי היתה קריטית וחשובה וסללה לנו את הדרך להנגשה של הידע, השירותים והמענים הן לבני נוער והן לסטודנטים מהקהילה”.

“זו היתה תקופה שבה לא היתה נגישות לתכנים או לארגונים להט”בים והחלטנו שנכון יהיה לקבל הכרה אקדמית לנושא ומשם אולי הדרך להנגשת שירותים נוספים לקהילה תהיה קלה יותר”, נזכרת בר דוד, “לשמחתי המכללה לקחה את זה בשתי ידיים. במקביל פתחתי ביחד עם סטודנטים נוספים את הקבוצה הראשונה של ארגון הנוער הגאה בקרית שמונה וכן פתחנו סניף של שירות פסיכו – סוציאלי של אגודת הלהט”ב. בתקופה זו כל העיסוק בתכנים להט”בים היה מאוד לא נגיש ובנות ובני נוער הרגישו בדידות גדולה בין היתר בשל כך. הכנס היה מאוד מוצלח. המרצים הכי טובים בתחום תרמו מזמנם והחברים שלנו מכל הארץ הפגינו ברגליים והגיעו לכנס לחזק את הצפון”.

מזמינות אתכן גם להצביע ברגלים, לעלות לצפון ולתמוך בכנס החשוב הזה. פרטים מלאים בעמוד הארוע בפייסבוק

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. קיבוצניקים ארוטיים בנחל האסי הגב

    נתעלס עמם בני בית שאן על גדת הנחל

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן