fbpx

כנס לבריאות מינית בנושא PrEP, מחלות מין ואמצעי מניעה נוספים ל-HIV

הועד למלחמה באיידס, בשיתוף עם ארגוני הקהילה, יזם כנס בריאות העוסק בנושא טיפולי ה-PrEP על מנת להגביר את המודעות והידע בקרב חברי הקהילה הגאה ולאפשר קבלת מידע ממומחים בתחום
25351979_568822573449515_6598237780709784658_o

מאז אישור הטיפול בתרופות המצמצמות את הסיכוי להדבק ב-HIV על ידי משרד הבריאות בקיץ האחרון, ולאחר שקופות החולים בישראל החלו בסבסוד התרופות למטופליהן, עלה באופן משמעותי אחוז המשתמשים בתרופות בישראל.

אך למרות השימוש הנרחב בטיפול, ישנם עדיין סימני שאלה רבים לגבי אופן צריכת התרופות, תופעות הלוואי שלהן, יעילות הטיפול וההגנה שהוא מעניק, וכמובן שאלת הקשר לעלייה בהדבקויות במחלות מין אחרות. העיסוק בנושא בקרב הקהילה הגאה מעלה גם סוגיות חברתיות ואף מוסריות ביחס לאלו הבוחרים להשתמש בטיפול ולהזניח את הקונדום., ונראה כי למרות אישור הטיפול בישראל והדרישה לה הוא זוכה, הידע לגביו עדיין לוקה בחסר.

בעקבות כך, החליט הועד למלחמה באיידס, בשיתוף עם החברה לרפואת להט”ב בישראל, ארגון הנוער הגאה והחברה לרפואת האיידס בישראל, לערוך כנס בנושאי PrEP, מחלות מין ואמצעי מניעה נוספים ל-HIV.

הכנס, שייערך ב-26 לדצמבר במרכז עינב בת”א, יעסוק בטיפול המונע, יציג נתונים על הטיפול מהארץ ומהעולם וידון בקשר בין פרפ, מחלות מין והקהילה הגאה. בכנס ירצו  ד”ר מיכל חוברס, ד”ר גל וגנר וד”ר איציק לוי, ותנחה אותו השחקנית קרן מור.

לאחר ההרצאות יתאפשר לקהל לשאול שאלות בנושא, גם בצורה אנונימית, ולקבל תשובות מהמומחים.

לצורך קידום הכנס יצרו בועד למלחמה באיידס סרטון קצר, המורכב מחלק מהתגובות הנשמעות נגד הטיפול ונגד אלו שבוחרים לקחת אותו, וכולל משפטים כמו “רק ברבק זה מה שחשוב, זה הפנים של הקהילה”, “יש מספיק מחלות שעוברות ככה”, ו”מי שלוקח כדור סתם הוא מטומטם”.

בתחילת השנה הוסיף ארגון הבריאות העולמי את PrEP לרשימת הטיפולים החיוניים למניעת התפשטות HIV. המדינות המערביות השונות נוקטות גישות שונות לטיפול: בארה”ב התרופות ניתנות כטיפול מונע מאז חודש יולי 2012, ואף מסובסדות למי שמרוויח פחות מ-54$K בשנה. בצרפת פועלות כ-60 מרפאות המציעות PrEP והטיפול נכלל ברשימת התרופות המסובסדות. בנורבגיה, החל מאוקטובר 2016 , כל מטופל מקבל החזר מלא עבור PrEP,  שנכנס תחת תכנית של הביטוח הלאומי. בדרום אפריקה נכלל הטיפול באסטרטגיית התוכנית הלאומית לטיפול בנגיף- מסובסד על ידי המדינה, ובקנדה הטיפול רשום, אך ללא החזרים כספיים.


PrEPare Yourself | כנס בריאות מינית | 26.12.2017 בשעה 19:00 | מרכז עינב לתרבות – אבן גבירול 71 ת”א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. שלומי עמר הגב

    האם יהיה כנס נוסף?

    מהו חלון הזמן מתחילת נטילת התרופה (הכדור הראשון) ועד שהגוף מוגן באופן המיטבי?

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן