fbpx

“כמעט חצי מאלבום הבכורה שלי נכתב על בת זוג לשעבר”

חווית הצפיה של נועה כהן במופע של סיון עמרן
15281117_10153847239196266_1731250240_n
צילום: מיי בסמן

השבוע נחשפתי ליוצרת חדשה. כבחורה עם אוזן המקובעת על המיינסטרים ולפעמים גם על המיינסטרים הכי רדוד שיש, מעטים האמנים שאני מאזינה להם בפעם הראשונה והם גורמים לי לרצות לשמוע עוד ממה שיש להם לתת. כשנכנסתי ליוטיוב והאזנתי לה, הבנתי שבהופעה שלה אני צריכה להיות.

סיון עמרן, 27, אשקלונית במקור, גרה בקיבוץ ארז שבעוטף עזה ומתפרנסת מעבודתה כבודקת תוכנה, וכשאפשר אז גם קצת ממוזיקה.

עמרן למדה בבית הספר לאמנויות באשקלון, שם נחשפה לעולם המוזיקה בגיל מאד צעיר ומשם התגלגלה הלאה. בחודש ספטמבר הוציאה סיון את אלבומה הראשון עליו עבדה במשך 3 שנים. “אפשר להגדיר את הז’אנר כבלוז עם נגיעות של אלקטרו וג’אז”, היא מסבירה, “הקלטתי את רובו בסטודיו הקטן שלי בדירה בקיבוץ וחלקים ממנו בסטודיו באשקלון שנקרא “הקליניקה” – של רמי והבה. האלבום מושפע מטורי איימוס, פיונה אפל, אסף אמדורסקי, ביורק. פורטיסהד”


עמרן מגדירה את עצמה לסבית מאד. “תמיד היו לי רגשות שקשורים בעניין וניסיתי להתעלם מהם בכל הכוח”, היא מספרת, “עד שבגיל 14 התאהבתי בחברה טובה שלי. שנתיים אחר כך יצאתי מהארון בפני עצמי ולראשונה הרגשתי שאני מבינה מה ומי אני. מעבר לנטייה מינית, מבחינתי להיות לסבית זו גם נטייה מגדרית. חוויתי את זה כמעין “פטור” מהתכתיבים האחרים שמכתיבים לנשים ברגע שהבנתי שזו נקודת המוצא שלי. אני חושבת שזו ברכה אמיתית. המשפחה שלי קיבלה את זה מדהים. אמא חיבקה אותי ולרגע לא הטילה ספק וכך גם כל המשפחה שלה. לאבא לקח טיפה יותר זמן להבין את כל מה שזה אומר, אבל לגמרי אוהב ומקבל ותומך. לצערי אני יודעת, מחברות וחברים סביבי כמה זה לא מובן מאליו”.

האם האהבה/משיכה שלך לנשים באה לידי ביטוי בכתיבה שלך, בשירים שלך?
“בטח. כמעט חצי מאלבום הבכורה שלי נכתב על בת זוג לשעבר”.

סיון בחורה ואמנית מקסימה ואמיתית, בלי מניירות. כלומר, המניירות היחידות שתשמעו ממנה הן בשירה שלה וגם זה – רק בטוב טעם. המילים שלה נוגעות היכן שצריך, השירה נעימה ומרגשת וההופעה שלה פשוטה וטובה. היא לא מאמינה בהדרן. היא נותנת לך להאזין לה ומשאירה אותך עם טעם של עוד.

סיון עמרן – זכרו את השם הזה, אני מקווה שעוד תשמעו עליו הרבה.


סיון עמרן בהופעה:  21.12 בביאליק 26 בב”ש | 22.12 בערב מחווה ללאונרד כהן באוזן בר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן