fbpx

כל מה שצריך כדי להתחתן בגאווה

הפקת צילומים חדשה משיקה את אתר "גאווה בחופה" שמרכז ספקים גאים וגיי פרינדלי, ומאפשר לזוגות גאים לבחור ספקים לחתונה ולזוגות הטרוסקסואלים לקבל השראה מחתונות גאות
תמונה16

למרות התעלמות המדינה מנושא הנישואים הגאים, זוגות רבים עורכים מסיבת חתונה לחברים ובני משפחה, בה הם מכריזים על אהבתם למרות ניסיונותיה של המדינה להטיל דופי באהבה זו.

כמו בכל חתונה, גם הזוגות הגאים נאלצים להתמודד עם הלחץ של החברים, המשפחה ומנהל הבנק. אך בניגוד לשאר הזוגות, לזוגות מאותו המין יש דאגה נוספת – היכולת של הספקים השונים להכיל את האירוע שלהם ואותם. איך אנחנו יודעים מי מהספקים יסכים לעבוד בחתונה כזו? כיצד נבטיח שהוא באמת יעניק את השירות הנכון לאורחים שלנו? כיצד נבטיח שהוא לא יצחק על האורחים או אפילו על הזוג?

החששות האלו, שעולות אצל כל זוג גאה המתכנן חתונה, הביא את גלית סבג, צלמת אירועים, אפנה ופרסום, להקים את אתר “גאווה בחופה“, המרכז את כל הספקים הדרושים לאירוע מסוג זה.

“הרעיון לאתר עלה אצלי לפני 6 שנים”, היא מספרת, “הייתי צלמת בתחילת דרכי, הצטרפתי לצלם נוסף ואיתנו היה עוד צלם וידאו. זה לא היה אירוע גאווה אבל היו שם זוג הומואים. צלם הוידאו ראה אותם וצחק על זה שהם מחזיקים ידיים זה לזה. פתאום נפל לי האסימון בנוגע לשאלה הכל כך חשובה הזו: כיצד זוג גאה שמתחתן יודע לבחור לעצמו את הספקים המתאימים? איך הוא יכול לדעת שהצלם\מאפר\דיג’יי\וכו’ שבחר לא יעשו ‘פאדיחות’ בחתונה שלו? אולי הם יצחקו על אנשים, או ידברו בחוסר טאקט כלפי הזוגות, הרי לא חסרים אנשים בורים בארץ”.

סבג הגתה את רעיון האתר ושיתפה בו את הגרפיקאית יערית דוד, שהיא גם שותפתה לאתר. “יחד ישבנו וחשבנו איך אנחנו מביאות את הרעיון הזה לידי מימוש, וכך החלטנו להקם את “גאווה בחופה”, שעלה לרשת בדיוק לפני שנה, בשבוע הגאווה לפני מצעד הגאווה. האתר נותן השראה לזוגות גאים. יש בו המלצות על ספקים ונותני שירות המתחברים לעולם החתונות הגאה בין אם הם מהקהילה, או ‘פרנדלי’ של הקהילה שמתייחסים אל הקהילה כשווה ויתנו את השירות באופן שווה ויהיה כיף לעבוד איתם”.

לכבוד השקת האתר, גייסה גלית ספקים שונים לצורך הפקת צילומים מיוחדת, המפורסמת כאן לראשונה.
“יש את הסטיגמה הזו על הומואים שמוצאים עניין בעיקר בדברים עדינים כמו בלט, שירה, וכן הלאה, ושלמשל כדורגל לא קשור אליהם. הרעיון היה לשבור את הסטיגמה הזו, וכך לנפץ גם את הסטיגמה על חתונות גאות. נפגשתי עם מפיקה ומעצבת אירועים בשם ניצן קרוקר והחלטנו להרים את זה יחד. לקחנו זוג גברים, שהם גם זוג אמיתי בחיים, וצילמנו אותם במגרש הכדורגל של ‘בית דני’. כל אחת הביאה את הספקים שלה, שעבדו כולם בהתנדבות מלאה והיו כל כך מדהימים שיצאתי מהיום הזה ומשיתוף הפעולה מולם בהלם טוטאלי, זה היה מגניב”.


מה החשיבות של האתר הזה?
“הספקים הם בין הדברים הכי משפיעים בחתונה, זה אירוע שעוברים פעם אחת בחיים (אם מתעלמים לרגע מכמות הגרושים בארץ, כן?), אם את טועה בבחירת אחד הספקים שלך, יכול להיות שתפסידי ערב מדהים – ושכל מה שבנית יתרסק בגלל בחירת ספק שגויה. אנחנו שמות את הדגש על בחירת הספקים הנכונים, כשכאן הכמות די מצומצמת לעומת אצל אחרים. אנחנו לוקחות את האיכותיים, אלו שקיבלנו עליהם המלצות בפועל מזוגות שעבדו איתם, או אנשים שאנחנו בעצמנו עבדנו איתם וראינו איך הם מתייחסים לקהילה”

אילו מטרות הצבתן לעצמכן?
“כרגע המטרה שלנו היא להגיע לקהל שהכי זקוק לנו. מטרה נוספת שלנו היא לשמש השראה לזוגות גאים שרוצים להתחתן, ולשם כך הכנו שאלון שמאפשר לזוגות שכבר התחתנו לשתף את הקוראים בסיור החתונה שלהם. סיפור החתונה מורכב מ-7 שאלות וכל זוג עונה עליהן לפי רצונו, ואנחנו מפרסמים אותו יחד על התמונות וההמלצות על הספקים שעשו להם את החתונה”

על פי מה בחרת את הספקים\אנשי המקצוע שלך? הם מהקהילה?
“לא, לא כולם מהקהילה. יש גם כאלו שהם ‘פרנדלי’ שקיבלנו עליהם המלצות מזוגות שהתחתנו ו\או אנשים שאני אישית עבדתי איתם או צלמים משותפים שעבדו איתם באירועים גאים ויודעים איזה שירות הם נתנו. לי הכי חשוב שבן אדם יהיה ‘בן אדם’.

למה צריך ספקים ייחודיים? הרי צלם הוא צלם, לצורך העניין לא משנה אם הוא סטרייט או לא?
“יש הרבה יותר רגישות בחתונה גאה: אם מדובר בזוגות עצמם, שזה בפני עצמו משהו שעדיין לא לגמרי מקובל בישראל – עדיין יש ‘הרמות גבה’ על הנושא ועדיין לא ניתן להתחתן כחוק. מדובר פה בחתונה מיוחדת בגלל כל הקשיים שזוג גאה עובר. מעבר לזה קיימת רגישות של המשפחה, לפעמים יש כאלה שבארון או כאלה שפחות קיבלו את העניין. תמיד יש איזושהי רגישות במשפחה. אם הספק שלך לא יהיה רגיש לדברים האלה, ייתכן והוא יגיד משהו בחוסר טאקט ויפגע בבני המשפחה\החברים\ או אפילו בזוג עצמו, בערב הכי חשוב שלהם”

האם שימוש בספקים ייחודיים לא מבודד אותנו כקהילה?
“אני לא חושבת, כי אנחנו לא בוחרים ספקים רק מתוך הקהילה ולא סוגרים את הדלת בפני אף אחד. אבל בכל זאת, לא כל נותן שירות מתאים ספציפית לנו. גם ללקוחות עצמם, לכל אחד יש את הנישה שלו, ההעדפות והרגישויות שלו”

נתקלת בתגובות הומופוביות מצד ספקים שאינם מעולם הקהילה?
“לא. אוי ואבוי להם אם כן. אין דבר כזה”

את חושבת שזה יכול לגדול ולהתפתח ולהיות מעבר למשהו בוטיקי שכזה?
“החלום שלי הוא שהאתר ישרת את כל האוכלוסייה, כי גם זוג סטרייטים יכול לקבל השראה מדהימה מהאתר הזה אם נניח הוא יכנס ויראה את הקליפ של אחד הזוגות ויאהב את הצבעים או את טביעת העין של הצלם – הצלם הרוויח עוד קהל.
זה לחלוטין לא סגור רק לקהילה, זה פשוט שיש כל כך הרבה פלטפורמות לסטרייטים שמהוות במה לחתונות סטרייטיות. פה אנחנו מכוונות ישירות לקהילה הגאה.

מצד אחד כשזוג להט”בי מגיע לספק שאינו קשור לעולם הקהילה, הוא עלול להתקל בהערות או בגישה הומופובית. מצד שני, זה יכול להעלות את המודעות ולפתוח לאותו ספק את הראש. מה את אומרת על זה?
“אצלנו לא יופיע ספק שלא יודע לקבל את הקהילה הגאה. הוא לא יהיה מומלץ אצלנו. בכללי, ובלי קשר אלינו לצורך העניין – בוודאי שזה יעלה את המודעות. נגיד זוג מתקשר לספק ואומר לו “אנחנו זוג בנות. יש לך בעיה עם זה?”. אני באמת תוהה איך ניגשים לספק בצורה הזאת. אם הם נתקלים, אז אני סומכת על הקהילה הגאה שיגידו לאותו הספק “אדוני, אתה לא הספק שלי, תודה רבה, אני אכנס לגאווה בחופה ואני אתרשם”. חשוב לי מאד לעורר את כל הנושא הזה ואני זקוקה לתמיכה מהקהילה כדי שהדבר הזה יקבל חשיפה ויגיע לאותם אנשים שזקוקים לזה”.

צילום והפקה: גלית סבג
עיצוב והפקה: אגתה עיצוב אירועים
דוגמנים: אורי פנירי ותום דבש

מיתוג: המיתוגיה
איפור ושיער: מיכל ששון
סטיילינג: נועה בן יצחק
חליפות חתן: דיויד ששון
נעליים: פיוקו נרו – Fiocco nero
פרחים מנייר: PaPelo – Festive Paper Flowers
לוקישן: מגרש בית דני

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

3 תגובות

  1. אדם הגב

    תלמדו לכתוב Married קודם.

  2. ניר הגב

    חחח גדול.
    אבל מסכנים זה לא הם זה המעצב

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן