fbpx

ברק אדרי ואור סיונוב יפתחו את אירועי הגאווה לנוער

כוכבי "האח הגדול" ברק אדרי ואור סיונוב ישתתפו בטקס יום ההבנ"ה (היום הבינלאומי למאבק בלהט"בופוביה) שמארגן ארגון הנוער הגאה. בין האורחים בטקס ישתתפו גם ח"כ מיכל רוזין ושגריר לונדון בישראל, מר דיוויד קוורי
ברקאדרי
צילום: צילום מסך ערוץ 2

זו השנה הרביעית שארגון הנוער הגאה משיק את אירועי הגאווה הרשמיים, במסגרת יום ההבנ”ה, היום הבינלאומי למאבק בלהט”בופוביה.

ברק אדרי ואור סיונוב, משתתפי “האח הגדול” נענו להזמנת הארגון להשתתף באירוע, זאת הודות לנראות החשובה שיצרו במהלך העונה האחרונה.

“הנראות באח הגדול היתה חשובה ברמה הארצית אבל חשוב לי לפגוש את הנוער בצורה יותר אישית ולהגיד לו – אתה לא לבד”, אמר ברק אדרי, “המאבק שלנו כקהילה הוא משותף, במיוחד בימים בהם הכנסת מראה מצד אחד חיבוק גדול לקהילה כלפי חוץ אבל באותה הנשימה לא מעבירה חוקים פרו-להט”בים ולא יוצאת נגד קריאות ותקריות להט”בפוביות שמתרחשות בעיקר נגד צעירים ובני נוער”.

“אני מתרגשת מאוד מההזמנה לשאת דברים בטקס יום ההבנ״ה של איגי”, הוסיפה אור, “אני רוצה לחזק את בני ובנות הנוער בדרכם/ן המאתגרת אל חרות שוויון וקבלה מלאים. האלימות והבריונות מהם סובלים/ות יותר מידי חברים מהקהילה הלהטבקית היא בלתי נסבלת בעיני ומחייבת טיפול הוליסטי. בחינוך לסובלנות, בחקיקה לשוויון ובהקצאת משאבים להסברה וטיפול. באיגי עושים עבודה חשובה מאוד במתן מענה ריגשי וחברתי לבני ובנות הנוער מכל הארץ והשתתפות בטקס מבחינתי היא הבעת אמון ותמיכה מלאים בנוער ובקהילה ואמירה שהם לא לבד במאבקם”.

מטרת האירוע, שיתקיים ביום ה’ 19.5 בשעה 18:00 במרכז הגאה בן מאיר בת”א, היא לחבר בין בני ובנות נוער מכלל תנועות וארגוני הנוער בארץ, מכל קצוות האוכלוסייה על מנת ליצור שינוי אמיתי מהשטח. בתוך כך יגיעו צעירים מתנועות הצופים, הנוער העובד והלומד, תנועת תרבות, השומר הצעיר, המחנות העולים ותנועות נוספות שיפגשו עם הנוער הגאה מאיגי במעגלי שיח ובטקס שיערך לאחר מכן.

בין המשתתפים באירוע יישאו דברים גם ח”כ מיכל רוזין ושגריר לונדון בישראל, מר דיוויד קוורי, שחי בישראל עם בן זוגו ואירח בחודש שעבר בביתו קבוצת נערים ונערות מהארגון.

“רק בחודשיים האחרונים נתקלנו בתקשורת בתקריות אלימות על רק נטייה מינית או מגדרית כלפי צעירים”, מסר רן ליבל, מנכ”ל שותף באיגי, “אלה מצטרפים לעשרות מקרים בהם אנו נתקלים בארגון מהחניכות והחניכים שלנו – בין אם אלימות מילולית בחצר בית הספר או אלימות פיזית כשהם הולכים ברחוב. השנה אנחנו פועלים בלמעלה מ-80 קבוצות ברחבי הארץ כדי לתת לנוער הגאה מרחב בטוח להיות מי שהוא, והחיבור המרגש עם תנועות נוער אחרות ביום ההבנ”ה אמור ליצור שיח אמיתי שיגשר על הפערים, החששות והסטריאוטיפים במפגש עם הנוער הגאה. אין דרך מרגשת וסובלנית מזו כדי לפתוח את אירועי הגאווה”.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן