fbpx

יצירות אמנות מדם הווסת מבקשות להבהיר – מחזור הוא לא לנשים סיסיות בלבד

האמן הא-בינארי יוצר יצירות אומנות עם דם הווסת על מנת לעורר מודעות לבעיות המחזור בקרב א-בינאריים וטרנסים. "כולל שימוש בחדרי שירותים, גישה למוצרי מחזור, חשש לחשיפה עקב דליפות, ואפילו היעדר פחים בשירותי הגברים עבור המוצרים המשומשים שלנו"
periodart
צילומים: מתוך אינסטגרם

האמן קאס קלמר, שמעדיף שיפנו אליו בכינוי גוף נייטרלי, מנסים לשבור את הטאבו מאחורי המחזור החודשי, במיוחד בקרב טרנסג’נרים וא-בינאריים שעדיין נאלצים להתמודד איתו.

כדי לעשות זאת הם משלבים את המחזור ביצירות האומנות שלהם, שנועדו להזכיר לאנשים כי מחזור הוא לא משהו שרק נשים סיסיות מתמודדות איתו.

בחשבון האינסטגרם שהם מנהלים, טוני הטמפון, הם מעלים צילומים של סיטואציות מבוימות בהן מככב הטמפון, שבין היתר מבקר בשירותים ציבוריים, בודק את חוף הים המקומי ומפגין לתמיכה במקבלי המחזור באשר הם.


לאחרונה פרסמו קלמר סדרת תמונות נועזות במיוחד, בהן נעשה שימוש בדם המחזור, כדי לעורר את השיח על מחזר בקרב א-בינאריים וטרנסג’נדרים.

“אתם יודעים שאני טרנס וקוויר, ומה זה אומר מבחינתי”, מסבירים קלמר, זה משהו שהוא לא שם וגם לא פה, מעין מקום ביניים מאושר ומפחיד. מחזור הוא תקופה די טראומטית עבורי”.

בטקסט שמלווה את התמונה, מסבירים קלמר כי בתקופת המחזור הם מתמודדים עם תחושת דיספוריה מגדרית חמורה.

“לקבל מחזור בתקופה בה את לא מזדהה כנקבה מרגיש כמו קרב מתחדש, גם עם הגוף שלך וגם עם הסביבה, שאומרת לך כל הזמן שהזהות שלך לא באמת אמיתית”.

קלמר הוסיפו כי שיתוף התמונה נועד כדי למשוך תשומת לב לבעיות האמיתיות שנגרמות בעקבות המחזור לאנשים שאינם בינאריים ולטרנסים.

“היה לנו חשוב במיוחד לשתף את התמונה כדי לגרום לאנשים להתחיל לחשוב על הבעיות השונות איתן אנו מתמודדים כאשר אנו במחזור, כולל שימוש בחדרי שירותים, גישה למוצרי מחזור, חשש לחשיפה עקב דליפות, ואפילו היעדר פחים בשירותי הגברים עבור המוצרים המשומשים שלנו. אני מקווה שטוני הטמפון ישמש כנקודה מהנה והומוריסטית שתעזור לנו לדבר על מחזור ללא סטיגמה וטאבו, תוך הכרה במגוון הרחב של הדמויות הקיימות בקהילה של המחזור החודשי”.

עוד בנושא:  מצעד הגאווה בירושלים פתח את חודש הגאווה בישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן