fbpx

ילדים מציירים את חתונת החלומות שלהם

מה תלבשו? מה יאכלו האורחים ואיזו מוזיקה תהיה? תלמידות תיכון מרעננה ביקשו מילדים וילדות לשתף את חתונת החלומות שלהם. ואז הם גדלו...
חתונה ישראל חופשית

מאי, רוני וגל, תלמידות במגמת תקשורת בתיכון “אביב” ברעננה, החליטו לייחד את פרויקט הגמר שלהם לנושא נישואים אזרחיים. הן כתבו, ביימו, צילמו וערכו תשדיר שירות לעמותת ישראל חופשית בנושא שוויון בנישואים בישראל, המציג ילדים וילדות חולמים כיצד תראה החתונה שלהם, עד שהמציאות מגיעה ועוצרת את החלום.

“בכל שנה פרויקט הגמר הוא תשדיר שירות (פרסומת חברתית ללא מטרות רווח), אך השנה התקבלה ההחלטה לעשות פרסומות מסחריות- המפרסמות מוצרים”, הן מספרות ל-WDG, “למרות שכל הכיתה שלנו בחרה לעשות פרסומת מסחרית, בחרנו אנו בנושא של נישואים חד מיניים והחלטנו לעשות בכל זאת פרסומת חברתית”

למה בחרתן לעשות תשדיר על הקהילה הגאה?
“הבחירה שלנו לנושא הסרטון (הקהילה הגאה בכלל ונישואים חד מיניים בפרט), הגיעה גם מהחשיבות והאקטואליות של הנושא, ובעיקר מחוסר הביטוי שלו בתקשורת. לנושא המאוד חשוב הזה, שלפי דעתנו יש להתדיין עליו במדינה דמוקרטית ושוויונית כמו שלנו, אין כמעט ביטוי בתקשורת, והוא נבלע ונשלל כהרף עין.  היה לנו חשוב, אפילו כתלמידות תיכון, להעלות את הנושא על הפרק ולהתחיל לתת לו במה בתקשורת”

איך זה התקבל אצל שאר התלמידות, ההורים, המורות?
“בגדול גם הבחירה בעשיית סוג פרסומת שונה מכלל הכיתה וגם הבחירה בנושא שלצערנו עדיין מרתיע בני נוער בגילנו היו קצת מפתיעות בשביל הסובבים אותנו. היו מורים שהרימו גבה ומיהרו לקפוץ למסקנות לגבינו והיו כאלה שקיבלו את הנושא בברכה. מצד ההורים הייתה תמיכה מלאה בנושא”.

אתן חושבות שיום אחד יאשרו נישואים גאים בישראל?
“האמת שעם כל הצער שבדבר, שינוי שכזה בינתיים לא כל כך נראה באופק- במיוחד עם המצב העכשווי במדינה (שלא נראה כי עומד להשתנות), אבל אנחנו בהחלט מקוות ומאמינות ששינוי כזה אפשרי. אולי אפילו יוזמות קטנות כמו שלנו יצליחו לעורר משהו”

למה כרגע זה לא חוקי לדעתכן?
“נישואים חד מיניים וכן נישואים אזרחיים לא חוקיים בגלל אי-ההפרדה בין דת ומדינה בישראל. המדינה שלנו מוגדרת כיהודית ודמוקרטית, דבר שנשמע מעולה בתיאוריה, אבל בפועל זה לא דבר שיכול להתממש. היהדות והשאיפה לדמוקרטיה סותרות אחת את השנייה בהמון תחומים (החל באישור נישואים חד מיניים וכלה בפתיחת מקומות בילוי ביום שבת), וכל עוד הדת לא מתנהלת באופן פרטי משלה ולא כופה עצמה על כלל המדינה, השוויון והדמוקרטיה לא יכולים להתממש במלואם”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

איך זה הרגיש לעשות את הסרטון?
“העשייה עצמה של הסרטון הייתה כשל שאר הפרסומות, אבל התוצר הסופי שלנו, וכמובן התגובות החמות של הצופים היו לדעתנו הרבה יותר מספקות ומעצימות מכל פרסומת לכל מוצר. בחרנו בנושא חשוב ורלוונטי מאוד ואנחנו מאמינות שיצאה לנו פרסומת חזקה שמעבירה את המסר בצורה טובה מאוד”.

בימוי: מאי בז׳רנו | צילום: רוני לוינשטיין | תסריט: גל בניאן

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן