fbpx

באביב הקרוב: טורניר ספורט גאה בישראל

מועדון ספורט גאה ת"א יקיים בחודש מרץ טורניר ספורט רב ענפי בתל אביב, בתקווה להפוך את הארוע למסורת. "המטרה היא ליצור מוקד נוסף על לוח השנה לפעילות גאה סביב נושא הספורט"
צילומים: מועדון ספורט גאה ת"א

לאחר שאירח שני טורנירים בינלאומיים גאים בתל אביב, (טורניר כדורסל באוקטובר 2015 וטורניר טניס במרץ 2016), יקיים מועדון ספורט גאה תל אביב בסוף חודש מרץ 2017 את אירוע הספורט הגאה 2017 TEL AVIV GAMES – טורניר בינלאומי רב ענפי.

במסגרת טורניר TAG2017, שמתוכנן להפוך למסורת רבת שנים, יתחרו מאות ספורטאים מהארץ ומחו”ל בארבעה ענפי ספורט – שחייה, כדורגל, כדורסל וטניס. בין התחרויות ייהנו הספורטאים והספורטאיות מחיי התרבות, הקולינריה והלילה של תל אביב.

“תל אביב היא יעד אידיאלי לקיום משחקי ספורט גאים”, מסביר שגיא קריספין, מראשי מועדון ספורט גאה וקפטן נבחרת השחייה הישראלית TLVnemos, “מזג האוויר שמזמן לנו קיץ גם באמצע החורף, חוף הים וכמובן הקהילה הגאה הפלורליסטית הופכים את תל אביב ליעד מושלם. עד כה קיימנו טורנירים קטנים אשר יוחדו לענפים בודדים (טורניר כדורסל באוקטובר 2015 וטורניר טניס במרץ 2016), ההצלחה והפידבקים שקיבלנו עודדנו אותנו להגדיל את הטורניר”.

tag2017fb

הלוגו הרשמי של המשחקים

מהי החשיבות של קיום טורניר כזה עבור הקהילה המקומית?
“אנחנו רואים בקיומו של טורניר ספורט להט”בי, בראש ובראשונה, כלי לקידומה של הקהילה באמצעות הצגת נראות מגוונת של חברי הקהילה”, מסביר טל מעוז, מראשי מועדון ספורט גאה וקפטן נבחרת הכדורסל Swingmen, “המטרה העיקרית של המועדון היא עידוד הפעילות הספורטיבית בקרב חברי הקהילה באמצעות הקמת קבוצת ספורט לקהילה הגאה וקיומו של הטורניר הוא כלי חשוב לקידומה של מטרה זו. מרגע שהחלנו בפרסום הטורניר התקבלו אצלנו פניות רבות להקמתן של קבוצות ספורט בתחומים נוספים ואנחנו שמחים על כל רעיון ויוזמה. מטרה נוספת שלנו היא להפוך את הטורניר למסורת וליצור, לצד מצעד הגאווה, מוקד נוסף על לוח השנה לפעילות גאה סביב נושא הספורט. זו הסיבה שביקשנו לקיים את הטורניר בנפרד מאירועי הגאווה”.

מי מסייע לכם בנושא?
“השותפה העיקרית והאסטרטגית שלנו לאירוע היא עיריית תל אביב ממנה אנחנו מקבלים תמיכה וסיוע במהלך כל השנה”, מסביר קריספין, “בהפעלתו של טורניר הטניס אנחנו מקבלים סיוע ממועדון הטניס הגאה של מדריד Mad point, שסייעו לנו גם בשנה שעברה. אנחנו גם פועלים לגיוס תקציבים ממשרדי הספורט והתיירות וכמובן מגורמים עסקיים, קהילתיים ומחוץ לקהילה. בקרוב נצא גם בקמפיין גיוס המונים שאנחנו בטוחים שיגייס עבורנו כספים נוספים”.

glta_ta3

טורניר הטניס הגאה | מרץ 2016

ברחבי העולם מתקיימים עשרות טורנירי ספורט להט”בים, ובכל שבוע נתון ניתן למצוא לפחות טורניר אחד שמתקיים בפינה כלשהי על הגלובוס, בין אם מדובר בטורניר לענף אחד או בטורניר בו מתקיימות תחרויות במספר ענפים, ובין אם מדובר בטורניר המיועד לספורטאים מאזור מסויים או בכזה הפתוח למשתתפים מכל רחבי העולם.

בין הטורנירים הבולטים ביותר נמצאים ה- Gay Games  וה- Outgames, המתקיימים אחת לארבע שנים. אל תחרויות ה-Gay games לדוגמא, המתקיימות אחת לארבע שנים בערים שונות בעולם, מגיעים  כ-10,000 ספורטאים מכל רחבי העולם. ה Gay Games הבא, העשירי במספר, יתקיים בשנת 2018 בפריז. טורניר בולט נוסף הוא ה Eurogames, המתקיים כל שנה בעיר אירופאית אחרת ומיועד, בעיקרו, לספורטאים מרחבי היבשת, וגם ישראלים כמובן.
אנחנו רואים בקיומו של טורניר ספורט להט”בי, בראש ובראשונה, כלי לקידומה של הקהילה באמצעות הצגת נראות מגוונת של חברי הקהילה. מטרה נוספת היא ליצור, לצד מצעד הגאווה, מוקד נוסף על לוח השנה לפעילות גאה סביב נושא הספורט

למרות שעד עתה לא התקיים בישראל טורניר המאחד כמה ענפי ספורט, הספורטאים הגאים הישראליים כבר משתתפים בטורנירים מסוג זה שנים רבות וזוכים להצלחה גדולה. כבר בשנות השמונים השתתפו ספורטאים גאים ישראלים בGay games. בולטת במיוחד היתה השתתפותה של קבוצה בת 39 ספורטאים  ב Gay Games 1998 באמסטרדם תחת השם Gay & Lesbian Team Israel (גלי”ת). מאז הקמת מועדון הספורט הגאה בשנת 2014 יוצאים נציגים כקבוצה רשמית לטורנירים השונים, ומאז השתתפו ספורטאי המועדון בטורנירים בארה”ב, קנדה, שוודיה, פינלנד, דנמרק, צ’כיה, גרמניה, צרפת וספרד בענפי הריצה, שחייה, כדורסל, טניס וכדורגל. מכל הטורנירים חזרו ספורטאי המועדון עם השגים ומדליות.

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

המשלחת הישראלית ליורוגיימס | יולי 2016


המשלחת הישראלית ליורוגיימס | יולי 2016

מה מתוכנן לספורטאים האורחים שיגיעו? משחקים ואירועים נוספים
“TAG2017 יהיה אירוע של שלושה ימים ויתקיימו בו תחרויות בארבע ענפים – שחייה, טניס, כדורגל וכדורסל גברים ונשים” מסביר מעוז, “נוסף לתחרויות הספורט ישתתפו הספורטאים בקבלת פנים רשמית, ארוחת ערב משותפת ומסיבה מרכזית, כמו שרק תל אביב יכולה להציע, ביום שישי בערב. בכל ערב נקיים Happy hour באחד הברים של העיר בה תהיה לספורטאים מהענפים השונים להכיר אחד את השני וכן להכיר את הקהילה המקומית”

האם כל אחד יכול להרשם להשתתף בתחרויות, או רק מי שמאוגד בקבוצה?
“המוטו של המועדון שלנו הוא השתתפות, קבלה ומצוינות אישית ואנחנו מיישמים אותו גם במסגרת  TAG2017. המשמעות היא שכל אחת יכולה להשתתף בתחרויות! כמובן שבענפים קבוצתיים צריך להרכיב קבוצה, אבל אנחנו יכולים לדאוג גם לזה. ההרשמה תפתח ממש בקרוב ואנחנו מזמינים את כל חברי הקהילה, בין אם הם פעילים בקבוצות המועדון ובין אם לא, להצטרף לחגיגה”.

האם ניתן להגיע ולצפות במשחקים?
“ודאי. ניתן לצפות במשחקים המתקיימים באתרים שונים ברחבי העיר ובאתר האינטרנט www.wdg.co.il/tag2017 וכולם מוזמנים לבוא ליטול חלק בחוויה”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. ליאור קינן הגב

    רעיון מדליק, כל הכבוד על היוזמה ועל המאמצים שהשקעתם! בטוח שיהיה מצוין ואולי אפילו יגרום לנמנעים מספורט קבוצתי כמוני ללכת לצפות במשחק כדורסל לראשונה בחייהם:-)

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן