fbpx

חוק שוויון בנישואים אושר במלטה, עם התנגדות של קול אחד בלבד

הצעת החוק לשוויון בנישואים, שהוגשה על ידי ראש ממשלת מלטה, עברה כמעט פה אחד והפכה את האי הקתולי לאחד המתקדמים בנושא זכויות להט"ב. "יש מנהיגים שיודעים שהדברים חייבים להשתנות, אבל חוששים איך החברה תגיב למהלך הראשון שלהם"
marry-me-1044416_640
Pixabay | cc0

הפרלמנט של מלטה העביר באופן גורף את חוק השוויון בנישואין.

ראש ממשלת מלטה, ג’וזף מוסקט, תומך נלהב בשוויון להט”ב, העלה את הצעת החוק לשוויון בנישואים שווים בתחילת השנה. היום קיבלה ההצעה אישור סופי על ידי חברי הפרלמנט של המדינה, שסללו את הדרך עבור זוגות גאים להתחתן במדינה.

החוק משלים את הרפורמה שהחלה בשנת 2014, אז נפתחה האפשרות לאיחוד אזרחי בפני לזוגות מאותו המין. למוסדות המדינה ניתנה תקופה של 6 שבועות להערך לחוק החדש. מכיוון שהחוק במלטה דורש תקופת המתנה של שישה שבועות מהגשת הבקשה להתחתן ועד לביצוע הרישום, הזוגות הגאים הראשונים צפויים להתחתן במלטה תחת החוק החדש בעוד כשלושה חודשים.

הצעת החוק עוררה מחלוקת מסוימת, בעיקר מצד כמה חברי פרלמנט שמרנים שהתנגדו לשינויים הכלולים בחקיקה, אשר שיפצו את חוקי המדינה כדי להסיר שפה בעלת אופי מסורתי כמו ‘בעל ואשה’ ו’אם ואב’.

למרות המחלוקת הצעת החוק קיבלה את האור הירוק היום, ועברה את הקריאה השלישית כמעט פה אחד, כאשר רק חבר אחד מתוך 67 חברי הפרלמנט הצביע נגדה. אפילו ההנהגה של המפלגה הלאומנית, שהאשימה את הממשלה בניהול השינויים ללא התייעצות נאותה, הצביעה בסופו של דבר בעד החוק.

תחת הנהגתו של מוסקט, הפך האי הקתולי מסורתי, שאוכלוסייתו מסתכמת בכ- 430,000, איש, לאחת המדינות המתקדמות ביותר באירופה בכל הקשור לזכויות להט”ב. המדינה, שעד שנת 2011 שללה גירושין, התקדמה בצעדי ענק בכל הקשור לזכויות אישיות, ביניהן גם זכויות להט”ב, כשהוציאה מחוץ לחוק טיפולי המרה והעבירה רפורמות מתקדמות עבור טרנסג’נדרים ואינטרסקס.

ראש הממשלה קרא למדינות העולם לעקוב אחר הדוגמה של מלטה ולזרוק את החוקים הארכאיים שלהם נגד הלהט”בים.

“המספר המרשים של מדינות עם חוקים אנטי-להט”בים, הוא ללא ספק כתם גדול על מעמד משפחת העמים”, אמר מוסקט, “היו לי שיחות ואני מודע לכך שיש מנהיגים שיודעים שהדברים חייבים להשתנות, אבל חוששים איך החברה תגיב למהלך הראשון שלהם”.

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן