fbpx

זה לא רק ספורט – מועדון ספורט גאה ת”א סוגר שנה

טורנירים, תחרות ומדליות - מועדון ספורט גאה ת"א מסכם שנה של הישגים מקומיים ובינלאומיים, וצופה אל עבר שנה מוצלחת לא פחות
צילומים: מועדון ספורט גאה ת"א
צילומים: מועדון ספורט גאה ת”א

ביום שישי נפגשו חברי מועדון ספורט גאה ת”א כדי לציין שנה לפעילות המועדון. במפגש, שנערך בחדר הכושר גרייט שייפ בתל אביב, נכחו חברי קבוצת השחייה TLV Nemos, חברי קבוצת הכדורסל הגאה Swing Man  ונציגים של קבוצת הכדורגל הגאה rainball.

במסגרת האירוע סיכמו קפטן נבחרת הכדורסל טל מעוז, וקפטן נבחרת השחייה שגיא קריספין, את השנה החולפת והעניקו תעודת הוקרה לאגודה למען הלהט”ב ולרשת גרייט שייפ על הסיוע שהעניקו להם בקיום טורניר הכדורסל שהתקיים השנה בת”א.

“בשנה הזו המועדון ספורט גאה ת”א הפך לגוף פעיל שנותן שירותים לעשרות אנשים”, סיכם קריספין את השנה החולפת, “במהלך השנה הקמנו את קבוצת השחייה ואת קבוצת הכדורסל, וכיום יש לנו למעלה משבעים חברים פעילים בשתי הקבוצות. קבוצת השחייה השתתפה בשני טורנירים בינלאומיים גדולים בפראג ובשבדיה, וקבוצת הכדורסל השתתפה בטורניר בצרפת וקיימה טורניר כאן בארץ. אנחנו מקימים בימים אלה קבוצת טניס שתשתתף בטורניר הטניס הלהט”בי המתוכנן בארץ בסוף מרץ, כאשר השאיפה היא להיות ארגון הגג של כל התארגנויות הספורט הלהט”ביות שיש, ויש לא מעט”.

ההצלחה של ארגון בחו”ל בשנה האחרונה לא באה לידי ביטוי רק בטורנירים ובתחרויות, אלא גם בחיבוק החם לו זוכה הארגון מצד ארגונים בינלאומיים.

“אנחנו אחד הגופים היחידים בישראל שמתקבל בזרועות פתוחות לארגונים בינלאומיים”, אומר קריספין, “בתקופה בה הרבה ארגונים ישראליים סובלים מחרמות, אנחנו הצטרפנו לשלושה ארגונים בינלאומיים גדולים -federation of gay games, European gay and lesbian federation, international gay and lesbian aquatics. עצם החיבוק וההכרה שקיבלנו הוא לא דבר של מה בכך, ואני בטוח שזו רק ההתחלה בדרך להפוך לארגון משפיע כאן בעיר, בישראל כולה וגם בעולם”.

“לפי שנה שגיא ואני הבנו שיש צורך, ואחרי שנה אנחנו מבינים שהצורך הזה התממש”, מוסיף מעוז, “מבחינתי בעוד שנה המועדון אמור למנות כמות כפולה של אנשים, בעוד ענפי ספורט, בחיבור סינרגטי לא רק בתוך הענפים אלא גם בין הענפים עצמם”.

מודים לאגודה למען הלהט"ב

מודים לאגודה למען הלהט”ב | צילומים: מועדון ספורט גאה ת”א

אחת מנקודות השיא של המועדון בשנה החולפת הייתה אירוח טורניר הכדורסל בתל אביב. בטורניר השתתפו כ-50 כדורסלנים מארבע קבוצות – שתי קבוצות גאות של המועדון, קבוצה גאה שהגיעה מלונדון ופריז וקבוצה של חברים הטרוסקסואלים מרעננה, שגם ניצחה בטורניר. בשנה הבאה מקווה טל מעוז, קפטן קבוצת הכדורסל, לשחזר את הצלחה ואף להתעלות עליה.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

“הייתי רוצה לעלות מדרגה ולהפוך לקבוצה יותר תחרותית והישגית שמתחרה בענפים. אנחנו נוסעים לטורניר בסוף מרץ ואנחנו רוצים להיות על המפה. זה יקרה בשתי צורות – שנתאמן יותר ונכיר אחד את השני יותר, וששחקנים חדשים יצטרפו אלינו”.

למרות הרצון המובן בהישגים, מדגישים השניים כי המועדון הוא ארגון חברתי.

“המועדון הוא מועדון של להט”בים וכל מי שרוצה, כאשר המכנה המשותף של כולנו הוא הספורט”, מסביר קריספין, “המוטו שלנו הוא השתתפות, קבלה ומצוינות אישית, וכל אחד יכול להשתתף בענף הספורט שהוא רוצה, להתאמן עם עצמו או להתחרות מול אחרים ולשפר את היכולות שלו. הכיוון הוא פחות תחרותי ברמה המקצוענית אלא יותר בניית קהילה חברתית סביב נושא הספורט”.

“מהשנה הזו אני מתרגש”, מסכם מעוז, “קודם כל לראות רעיון שיוצא לפועל זה מרגש, וברמת הפרט, אנשים שלא מגיעים מהקהילה, לא יוצאים למסיבות, פתאום יש להם כאן מעגל חברתי שהם נהנים ממנו וחווים אותו, זו השנה שלי של להכיר אנשים לחבר ביניהם ולגרום להם להרגיש טוב”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן