fbpx

וועדת השרים דחתה שש הצעות חוק להט”ביות

וועדת השרים דחתה שש הצעות חוק בנושאים להט"בים. "הקהילה הגאה בישראל עדיין סובלת מאפליה בכל תחומי החיים - אבל הממשלה לא רואה בזה נושא דרוש תיקון"
 Knesset Committee | UK in Israel  | CC BY-NC 2.0
 Knesset Committee | UK in Israel CC BY-NC 2.0

יומיים בלבד לפני ציון יום זכויות הלהט”ב בכנסת, דחתה אתמול וועדת השרים את כל הצעות החוק הנוגעות לנושאים להט”בים שהועלו בפניה.

מדובר בשש הצעות חוק בנושאים שונים, שהועלו לדיון בשבוע בו מתקיים יום זכויות הלהט”ב: הצעת החוק של ח”כ יעל גרמן לאסור על טיפולי המרה בקטינים, הצעת החוק של ח”כ מיכל רוזין לחייב הכשרת אנשי מקצוע בתחום הבריאות בנושאי מגדר ונטייה מינית, הצעת חוק של ח”כ דב חנין להוסיף זהות מגדרית כנסיבה מחמירה בעבירות שנאה, הצעת חוק של ציפי לבני לברית הזוגיות הכוללת בני זוג מאותו מין ושתי הצעות חוק של מירב מיכאלי ומיכל רוזין להסדרת אפשרות אימוץ ליחידים ויחידות.

וועדת השרים הצביעה נגד שתי הצעות חוק שהן בעיקרן הצעות חוק לא תקציביות – הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה ונגד הצעת החוק לחיוב הכשרת אנשי מקצוע בתחום הבריאות בנושאי מגדר ונטייה מינית.

שתי הצעות נוספות – הצעת ברית הזוגיות של ציפי לבני וההצעה להוסיף זהות מגדרית כנסיבה מחמירה בעבירות שנאה, נדחו ב-45 ימים, ואילו שתי ההצעות להסדרת האימוץ נדחו בשלושה חודשים.

וועדת השרים לחקיקה הצליחה במשימתה לדחות את כל הצעות החוק הנ”ל , למרות שבוועדה יושבים שני שרים מכולנו (כחלון וגבאי) ועוד שישה שרים מהליכוד (לוין, גמליאל, רגב, אקוניס, אלקין ושטייניץ), המהווים רוב חילוני מוחץ בוועדה המונה 12 שרים סך הכל.

ראשות השדולה הגאה, יעל גרמן, מירב מיכאלי ומיכל רוזין, הגיבו ואמרו: “הקהילה הגאה בישראל עדיין סובלת מאפליה בכל תחומי החיים – ממעמד אישי ועד שירותי בריאות, גילויי אלימות וגזענות ברחוב וברשת, אבל הממשלה לא רואה בזה נושא דרוש תיקון. ההתעלמות של הממשלה מהקהילה הגאה מדגישה את חשיבותו של יום הזכויות לקהילה הגאה שיתקיים לראשונה ביום שלישי בכנסת, בקריאה חד משמעית לשוויון לכולן ולכולם”.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן