fbpx

ה-BDS מגייס את הלהט”בים בארה”ב נגד ישראל

ארגוני BDS קיימו ארוע לסטודנטים גאים שהציג את הכיבוש כאשם העיקרי בדיכוי להט"בים בשטחים. קבוצת סטודנטים תומכים בישראל נרתמה להפגין נגד השקרים. "המאמץ שה-BDS משקיע בגיוס ארגוני להט"ב צריך להטריד את כולנו, במיוחד את אלו שמודאגים ממצב זכויות הלהט"ב ביו"ש ובעזה"

במסגרת מלחמתה העיקשת של תנועת ה-BDS בישראל, פונה התנועה לחברי קהילת הלהט”ב בארצות הברית. בשיח שהיא מקיימת התנועה עם הלהט”בים, מציגה התנועה את מצבם של הלהט”בים בעזה ואיו”ש וקושרת אותו עם הכיבוש הישראלי, במטרה לקדם את משנתה הפוליטית.

במסגרת פעילות זו, התקיים ביום שלישי האחרון באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, אירוע BDS שעסק בהשפעת הכיבוש על הלהט”בים בשטחים.

האירוע, שאורגן על ידי שני ארגוני סטודנטים שמקדמים BDS בקמפוס – “סטודנטים למען צדק בפלשתין” ו”יהודים למען צדק”, התקיים תחת הכותרת “איך הכיבוש פוגע בזכויות להט”ב בשטחים”. ומטרתו הייתה למשוך קבוצות להט”ב נוספות להצטרף לתנועת ה-BDS. הפרסום לארוע הציג את גדר ההפרדה כשהיא צבועה בצבעי הקשת וטען שהכיבוש הישראלי הוא האחראי לדיכוי של הקהילה הגאה ביהודה ושומרון ובעזה.

הטענה המרכזית של מארגני הארוע הייתה שישראל פועלת בפינקוושינג ומציגה בשקריות את העובדה שיש בה זכויות ללהט”ב, בעוד שבפועל להט”בים פלשתינאים נפגעים מישראל. במסגרת ההרצאה שהועברה לבאי האירוע, הוצגו ארגונים להט”בים פרו-ישראלים דוגמת A Wider Bridge, כארגונים הממומנים על ידי ישראל ופועלים בעולם כדי לקדם פינקוושינג.

עוד במהלך ההרצאה הוצגו תמונות של ישראלים עם כומתות במצעד הגאווה בטענה שממשלת ישראל משתמשת במצעדי הגאווה על מנת לקדם אג’נדה צבאית.

נושאים שנעדרו מההרצאה היו האיסור הפלילי הקיים בעזה על הומוסקסואליות, הרדיפות שחווים להט”בים שנרדפים על ידי חמאס, הרציחות של להט”בים על כבוד המשפחה המתרחשות באיו”ש ובעזה והלהט”בים שבורחים ומוצאים מקלט בישראל.

אסף וייס, יועץ שרת הבריאות לשעבר וכיום סטודנט ישראלי בקולומביה, רתם את קבוצת הסטודנטים SSI (סטודנטים תומכים בישראל), להפגין נגד השקרים המופצים באירוע.

“הכנו פליירים שמציגים את הרמיסה של זכויות האדם של להט”בים בעזה ובאיו”ש שמתבצעת על ידי החמאס והרשות הפלשתינית”, סיפר וייס ל-WDG, “חילקנו את הפליירים מחוץ לאירוע ותלינו שלטים שאומרים “מספיק להאשים את ישראל בהכל – פשוט תנו ללהט”ב זכויות בשטחים!”. הייתה התגייסות יפה נגד האירוע ואפילו אחד הממשתתפים (שהגיע מיוזמתו לשמוע) שאל אותם אם הם לא מתעלמים לחלוטין מהאשמה הפלשתינית לגבי דיכוי של להט”בים.

“מטרת האירוע של ארגוני הסטודנטים הפלשתינים הייתה לרכוב על הסבל היום יומי של להט”בים רבים”, אמר רודי רושמן, ראש ארגון SSI (סטודנטים תומכים בשראל), שהוקם במטרה להפיץ את הסיפור של ישראל בקמפוס האוניברסיטה ולקדם שיח בונה בין סטודנטים, “האירוע הזה מצטרף לסדרת אירועים נוספים בהם ה-BDS מנצל מאבקים וסבל של מיעוטים שונים לצורכי קידום תעמולה ואג’נדה פוליטית שלא מקדמים את זכויות הפלשתינים אלא נועדו רק להשמיד את ישראל”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

bds-%d7%91%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%95%d7%9e%d7%91%d7%99%d7%94

מספיק להאשים את ישראל בהכל – פשוט תנו ללהט”ב זכויות בשטחים

“האירוע מראה את השימוש הציני של ה-BDS בזכויות מיעוטים לקידום תעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית. את ה-BDS לא מעניינת העובדה שלהט”בים בשטחים סובלים ונרדפים על ידי החמאס והרשות הפלשתינית”, סיכם וייס, “הם מתעניינים בדבר אחד בלבד והוא הכפשת ישראל בתעמולה שקרית וחד צדדית. ההתעלמות המוחלטת מהפגיעה הקשה בזכויות להט”ב שמתבצעת על ידי החמאס והרשות הפלשתינית והטלת האשמה כולה על ישראל הם Pinkwashing לכל דבר שמבוצע בצביעות על ידי ה-BDS. מצער לראות שגם אירוע זה התקיים ללא שום הסברה ישראלית מסודרת. כבר היום מצטרפים לתנועת ה-BDS קבוצות מיעוטים רבות בארה”ב (לדוג’ קבוצות אפרו-אמריקאים) והמאמץ שה-BDS משקיע בגיוס ארגוני להט”ב צריך להטריד את כולנו – במיוחד את אלו שמודאגים ממצב זכויות הלהט”ב ביו”ש ובעזה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן