fbpx

התארגנויות להט”ביות תובעות את נשיא צ’צ’ניה על רצח עם

מאמצים ליצירת לחץ על נשיא צ'צ'ניה - שלושה ארגונים להט"בים מצרפת הגישו לבית הדין הפלילי הבינלאומי תלונות נגד נשיא צ'צ'ניה בגין רצח עם. במקביל נמשכים המאמצים להבריח להט"בים אל מחוץ לרוסיה

שלוש קבוצות פעילים להט”בים מצרפת הגישו תלונות באשמת רצח עם נגד נשיא צ’צ’ניה רמזן קדירוב לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

הקבוצות מאשימות את צ’צ’ניה בניהול “מדיניות של רצח עם” כלפי אזרחים להט”בים ואת הנשיא רמזן קדירוב ופקידים ממשלתיים נוספים בביצוע “גל של רדיפות”.

בתלונות שהוגשו מתייחס אטיין דשואלייר, המייצג את ההתארגנויות, לקדירוב בכינוי “אדריכל הג’נוסייד”, מתאר אותו כ”מארגן מחנות העינויים מתוך רצון להשמיד את ההומוסקסואלים”, וקורא לבית המשפט לחקור את צ’צ’ניה ואת הטענות נגדה.

התלונות מצטטות את עדויותיהם של להט”בים שהצליחו לברוח מהמחנות, וכן מקרים שהגיעו לתקשורת, כמו המקרה האחרון של נער בן 17 שהוצא מהארון בפני משפחתו, ולאחר מכן הושלך ממרפסת בקומה התשיעית על ידי בני דודיו, שביקשו “לרחוץ את הבושה” מהמשפחה.

אלכסנדר מרסל, יו”ר סוכנות הידיעות Comité Idaho France, אמר כי הגשת תלונה לבית הדין הפלילי הבינלאומי היא “הדרך היחידה לרדוף את ההתנהגות הנאצית”.

הצלחנו להבריח כ-40 להט”בים אל מחוץ לרוסיה

במקביל, נמשכים מאמצי הארגונים הלהט”בים ברוסיה להוציא כמה שיותר לט”בים מצ’צ’ניה ולהרחיקם מכלל סכנה. על פי הדיווחים, הארגונים המקומיים מפעילים “קו חם” אליו יכולים לפנות להט”בים שחשים סכנה לחייהם בעקבות הרדיפות. לדברי המקור, עד עתה הצליח הארגון, בעזרת תרומות בינלאומיות שקיבל, להבריח כ-40 להט”בים אל מחוץ לרוסיה.

“הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא, כמובן, לפנות אותם מצ’צ’ניה לחלקים אחרים של רוסיה”, אמר נציג אחד הארגונים בראיון אנונימי שהעניק לאתר חדשות בריטי, “אבל אנחנו פועלים גם לפנות אותם אל מחוץ לרוסיה, כי עבור רובם מסוכן מאוד להישאר ברוסיה, מאחר והם נרדפים על ידי קרוביהם גם מחוץ לצ’צ’ניה”.

לדבריו, השלטונות הרוסים עדיין לא עושים דבר בנודע לדיווחים מצ’צ’ניה. “ברור לכולם שהשלטונות הרוסים לא עושים דבר על מנת להגן על האזרחים הלהט”בים בצ’צ’ניה. אנחנו ממשיכים להעביר להם דיווחים שנכון להיות זוכים להתעלמות, אך אנו נמשיך ונדרוש חקירה מקיפה וראויה של המצב בצ’צ’ניה”.

 

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן