fbpx

הפרלמנט האוסטרלי אישר: נישואים גאים באוסטרליה

לאחר 13 שנה של מאבק, אישר היום הפרלמנט האוסטרלי את הצעת החוק המאפשרת נישואים גאים באוסטרליה. הנוכחים בהצבעה וחברי הפרלמנט פצחו בשירה ספונטנית
פרלמנטאוסטרלי

לאחר 13 שנה של מאבק שהוכרעו על ידי סקר דואר שהתקיים ברחבי היבשת, הוכרזו היום נישואים גאים באוסטרליה כחוקיים באופן רשמי.

הפרלמנט הצביע היום בעד קבלת התיקון לחוק נישואין (הגדרה וחירויות דת) 2017, המאפשר נישואים לבני זוג מאותו המין. רק ארבעה חברי פרלמנט הצביעו נגד הצעת החוק.

עם סיום ההצבעה פצחו עשרות האורחים בגלריה הציבורית של הפרלמנט בשירה ספונטנית של השיר המסורתי, “אני אוסטרלי”, שלווה במחיאות כפיים חגיגיות.

הצעת החוק הוגשה לפרלמנט בעקבות סקר האזרחים שהתקיים בחודשים האחרונים באוסטרליה, בו נשאלו בעלי זכות הבחירה באוסטרליה האם לדעתם יש לשנות אהחוק על מנת שיאפשר גם לזוגות מאותו המין להנשא. 61.6% ממשתתי הסקר הצביעו לטובת שינוי החוק.

הצעת החוק הוצגה לראשונה בסנאט האוסטרלי, שם הועברה לאחר ויכוח ארוך לבית הנבחרים. מאז יום שני, 118 חברי פרלמנט נשאו נאומים בהם הציגו את נקודת מבטם על הצעת החוק, לאחריהם נערכו דיונים שנמשכו קרוב ל-30 שעות, במהלכם אף חזה בית הנבחרים האוסטרלים בהצעת נישואים גאה במהלך אחד הנאומים.

עוד במהלך הדיונים, הציעו המתנגדים להצעה שינויים לריכוך הצעת החוק, בהן הצעה לחירויות דתיות מוגדלות, מתן אפשרות להורים להוציא את ילדיהם מכיתות בתי הספר המלמדים על נישואים חד-מיניים, וכן אפשרות למחתנים לסרב לנהל טקסי נישואים חד-מיניים. כל ההצעות לא התקבלו.

כעת תועבר הצעת החוק לחתימה על ידי המושל הכללי, ומיד לאחר החתימה יכנס החוק לתוקף וזוגות אוסטרליים מאותו המין יוכלו להנשא, חודש לאחר שיודעיו על כוונתן להתחתן, כפי שדורש החוק. נישואיהם של זוגות מאותו המין שנישאו מחוץ לאוסטרליה יהפכו לחוקיים באוסטרליה מיד עם אישור הצעת החוק.

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. המומה הגב

    גוגל טרנסלייט?

  2. מערכת WDG הגב

    אנחנו מתים על גוגל, הם מאד פרו להט”בים, אבל במקרה הזה זו סתם פסקה ששורבבה בטעות. מזל שיש לנו קוראות נאמנות שעוזרות לנו להשתפר. תודה 🙂

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן