fbpx

העצורים מסכמים: הסיטואציה רק חיזקה את הידיעה שאסור לנו להפסיק

שעות ספורות לאחר ששוחררו, המפגינים שנעצרו אתמול לאחר שניסו לחסום את הכביש הסמוך להפגנה, מסכמים את החוויה ומודיעים כי המחאה תמשך: לא נעים אבל כנראה הכרחי
ralley20.710
צילום: גלית סבג

בסיום הפגנת המחאה שנערכה אתמול (חמישי), המשיכו כמה מאות מפגינים לעבר הכבישים ברחובות קפלן ומנחם בגין בניסיון לעצור את התנועה, תוך שהם נכנסים לעימות עם השוטרים.

תשעה מהם נעצרו והועברו לתחנת המשטרה לב תל אביב שם נגבו מהן תצהירים. נציגי האגודה למען הלהט”ב, וכן יו”ר האגודה חן אריאלי, מנהל המרכז הגאה אביהו מיזן, ח״כ מרב מיכאלי, ח״כ איציק שמולי, ח״כ סתיו שפיר, ח”כ איילת נחמיאס ורבין, עו״ד מיכל פומרנץ ופעילים רבים מקהילת הלהט״ב, הגיעו גם הם לתחנת המשטרה לדאוג לשחרור העצורים.

הבוקר הם מסכמים את הלילה ואת התובנות שלהם, ממה שהם מקווים שיהפוך לתחילתו של שינוי.

נעה גולני, ראש החוג הגאה של מפלגת העבודה והעוזרת הפרלמנטרית של נחמן שי

“להילקח למעצר היתה חוויה מוזרה, את פתאום מנותקת, בשניה אחת קופצים עלייך אנשים הכול קורה ממש מהר. בתחנה עצמה השוטרים היו ממש נחמדים. בשטח הם לא היו נחמדים אבל בתחנה הם היו ממש בסדר. הביאו לנו אוכל. בתחושה שלי – מפשיטים אותך לגמרי וזאת חוויה ממש לא נעימה ואת שואלת – על מה? באותה שניה את מרגישה כאילו עבריינית. ניסו לעשות את זה ברגישות אבל עדיין. את כמה שעות מנותקת, שמועות רצות על מי הגיעה, יש עורכי דין אין עורכי דין, את לא יודעת מה קורה. זה פשוט ברור שיש כאן אמירה לגבי ההפגנה הזאת. הממשלה רוצה להחליש אותנו ושנוותר. כל הסיטואציה הזאת רק חיזקה לי את זה שאסור לנו להפסיק. זה לא יכול להיעצר בהפגנה הזאתי בלבד”


אסתי לי פז, מנכ״לית ומייסדת עמותת משפחה תומכת ואשת יחסי ציבור לגיוס משאבים למען הצלת חיים
“אתמול הסתיים במעצר והיה פשוט מרגש! כמובן שאני לא אלימה חס ושלום ותמיד מחפשת לגשר ולעשות ׳שלום בית׳ אבל החיוך לא ירד לי מהפנים. הקהילה הלהט״בית צעדה באחדות מרגשת ונוכחתי לדעת שכל כך הרבה פרטים וגופים יעמדו לצידי, ישמרו על רוחי ויתנו לי להרגיש כל-כך עטופה ולאשר שבחרתי להשקיע ולהיות חלק מהקהילה הנכונה. מכאן שמי שעדיין בארון שידע שבטוח שם בחוץ. נמשיך לצעוד עד לקבלת שיוון מלא ואין בי ספק שנגיע ליעד כי כולנו עשויים מאותו החומר וכולנו זמניים”


אלון-לי גרין, פעיל חברתי וממובילי תנועת עומדים ביחד
״אני חושב שהמאבק הזה מוכיח שיש בארץ הזו נשים ואנשים נחושים שלא מוכנים לקבל את המציאות כמו שהיא. אנשים שלא מוכנים לקבל שלטון וממשלה מפלה, שלא מוכנים שיגידו להם שהם סוג ב’, שלא מוכנים לראות אפליות ועוולות, ולשבת בצד. ההפגנה אתמול היא הוכחה שלקהילה שלנו יש כוח, ושאת הכוח הזה אנחנו צריכים להגדיל ולחבר לכוחות של ציבורים אחרים – האתיופים, הערבים, הנשים ושאר הציבורים המופלים בישראל. ומי יודע, אם נעשה את זה, אולי עוד נצליח לייצר כאן מקום שהוא באמת של כולנו.״

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

צילום ועריכה: לואיז גרין

אורי וולטמן, חבר הנהגת תנועת “עומדים ביחד”

אתמול באחת בלילה שוחררתי מתחנת המשטרה, אחרי שנעצרתי – יחד עם שמונה מפגינים נוספים – בהפגנת האלפים נגד עמדת הממשלה למנוע מזוגות חד-מיניים לאמץ ילדים. מבחינת הממשלה הזו, משפחה של אבא ואבא או משפחה של אמא ואמא היא משפחה “חריגה”, שצריך למנוע ממנה להתקיים. המשטרה האשימה אותנו ב”הפרת הסדר הציבורי” ואת חלקנו ב”העלבת עובד ציבור”, אבל האמת היא שעובדי הציבור הם שמעליבים אותי, כשהם נוקטים במדיניות הומופובית ומפלה. ואם הסדר הציבורי הוא כזה שאני מוגדר בו אזרח סוג ב’ – אז אני מתכוון להמשיך ולהפר אותו.

תודה לעו”ד מיכל פומרנץ מהקרן למגיני זכויות אדם על הייעוץ המשפטי במעצר, ותודה לכל חברי הכנסת שסייעו, ושחלקם המתינו שעות מחוץ לתחנת המשטרה, עד ששוחרר אחרון העצורים.


יסמין בר אור, בת 33 תל אביב, קצינת אמל״ח, לוחמת אב״כ ומשרתת במילואים 12 שנים

טוב, אז אתמול נעצרתי.
לא בגלל שפגעתי במישהו, לא לקחתי דבר שאינו שלי, לא רימיתי, לא שיקרתי. נעצרתי כי הגעתי לזעוק את האמת המרה, נעצרתי כי רציתי לפזר את כל החושך שעוטף אותנו עם קצת אור.
הגעתי להשמיע את קולי, הפגנתי במדינה שאני כל כך אוהבת אבל היא פחות אוהבת אותי.
הפגנתי כי אני מאמינה שלאהבה אין צבע מין או דת, הפגנתי כי משרדי הממשלה מאמינים באמת ובתמים שמגיע לי פחות, שאני לא כשירה להיות הורה, שלא מגיעות לי זכויות בסיסיות רק בגלל שבסוף היום אני הולכת לישון עם אישה ולא גבר.
אסור שהמאבק הזה יסתיים כאן! אנחנו צריכים להתעורר, לאחד כוחות, לזעוק חזק יותר עד שישמעו אותנו שם למעלה יושבי כיסאות מורמים מהעם. אלו שנבחרו בשבילנו אבל עושים רק בשביל עצמם.
לאזרחי ישראל נמאס!!! ואתמול זה היה מאד ברור.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן