fbpx

העיר לוד יוצאת מהארון

כ-200 א.נשים השתתפו אתמול הארוע הגאווה הראשון בעיר לוד. "ציאה מהארון היא תהליך קשה וארוך אבל יציאה מהארון של ציבור שלם בעיר היא עצמתית ומחזקת"
lod2017

כ-200 א.נשים הגיעו לארוע הגאווה הראשון בלוד, שהתקיים אמש במרכז הצעירים בעיר.

“באנו קודם כל בשביל להגיד שיש קהילה גאה בלוד”, אמרו המארגנים, “כל כך הרבה חבלי לידה היו לאירוע הזה, נדרשו מכל העוסקים במלאכה הרבה אהבה סובלנות אופטימיות ואמונה בשביל להגיע לרגע הזה”.

יותר מכל ארועי הגאווה שהתקיימו השנה ברחבי הארץ, הארוע בעיר לוד מסמל את השינוי שעובר על חברי הקהילה הגאה בפריפריה, שכבר לא ממהרים לעבור לתל אביב ולהטמע בקהילה החזקה שקיימת שם, אלא להשאר ולהלחם על הבית שלהם, וליצור קהילה גאה במקום אליו הם מרגישים שייכים.

אדיר בן טובים ונעמה צדוק, ממארגני הארוע, סיפרו מעל במת האירוע את סיפור היציאה מהארון של העיר לוד.

“אנחנו רוצים לספר לכם את סיפור היציאה מהארון העירוני של הקהילה שלנו. בהתחלה היא מסתתרת, מפחדת שמישהו יגלה ולא רוצה להתמודדאבל זה לא עובר, זה מצטבר וגדל ולוחץ בגרון ולא עוזב. ואף אחד לא יודע ולא רואה. אבל עם הזמן היא מבינה שאין ברירה וללב חייבים להקשיב.

אם עד לפני כמה חודשים היא הסתתרה או ברחה לתל אביב, היום היא לוקחת אחריות. היא אוספת את האומץ, וכמו שכל אחד מאיתנו בחר להישיר מבט ולהגיד” ‘כן. אני מי שאני’, ולהתחיל חיות בלי פחד, היום גם העיר לוד בחרה להפסיק להתבייש.

כשבן אדם יוצא מהארון או כשקהילה בעיר יוצאת מהארון, כולם נבהלים, מתפללים שזה יעבור ואולי ישתנה בעתיד. “אולי תחשבי על זה עוד פעם”, “את בטוחה? אתה בטוח?” ומה יהיה בעתיד? ומה עם ילדים?”ויש לא מעט בהלה, ולא יודעים איך להתייחס ומה להגיד. אבל לאט לאט, בהרבה הקשבה, לומדים להכיר.

הגיע הזמן לומר בפה מלא – הומואים לסביות טרנסג’נדרים ביסקסואלים קווירים וא-מיניים אלו האחים והאחיות שלנו. זו האחריות של כולנו לדאוג שלכל אחד יהיה בית בטוח ונעים לחיות בו. עלינו האחריות ליצור פה חברה, גם פה בפריפריה ואולי בעיקר פה בפריפריה, סולידרית לאחיותינו ולאחינו ולקדם שוויון הזדמנויות מלא.

יציאה מהארון היא תהליך קשה וארוך אבל יציאה מהארון של ציבור שלם בעיר היא עצמתית ומחזקת. לוד היא עיר שמורכבת מהרבה מאד גוונים, ועכשיו תורנו להציג גם את הגוון שלנו. האירוע הזה הוא קריאה לקהילה הגאה הלודאית להרגיש בבית. להרגיש שלא צריך להסתיר את הזהות שלנו בבית שלנו”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

אירוע גאווה נוסף בלוד כבר בחודשים הקרובים

בשבועות האחרונים עבר אירוע הגאווה לוד מספר גלגולים. בתחילה תוכנן הארוע כמצעד, אך לאחר דין ודברים בין המארגנים לעירייה הוחלט על קיום ארוע בהיכל התרבות, שבהמשך התפצל לשני ארועים שונים.

“העיר לוד חרתה על דגלה את המוטו של פסיפס תרבויות”, אמר ראש עירית לוד, יאיר רביבו,  “בהיותה עיר שמרנית ומסורתית, לוד לא בשלה כעת למצעד גאווה שהתקיים עד כה בכמה יישובים בלבד, בעיקר בערים הגדולות. ביקשתי מחברי הקהילה לבטל את המצעד, ובמקומו נקיים ערב מעגלי שיח בהיכל התרבות, שיעסקו בסובלנות ובקבלת האחר. אני מאמין בהידברות ואם מפריעה לציבור אחד פעולה מסוימת, צריך להתחשב בו”.

“בהתחלה חשבנו לעשות מצעד, אבל בהמשך החלטנו על שני אירועים”, הסביר אדיר בו טובים, ממארגני הארוע, “הראשון הוא אירוע חגיגי שהתקיים אתמול, ובהמשך אירוע נוסף של מעגלי שיח שיתקיים בהיכל התרבות בעיר. זה מדהים לראות איך שיתוף הפעולה הוליד הפקה משותפת בינינו לבין העירייה, שנרתמה לקיום והצלחת האירוע הזה. אנחנו יודעים שזה רק צעד ראשון והדרך עוד ארוכה, אבל הידיעה שאף אחד מאיתנו לא לבד, הידיעה שקהילה מאוחדת ואכפתית כל כך מעניק כוח להמשיך”.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן