fbpx

הסוף ללהטבפא”קים? האקדמיה המציאה מילה חדשה לקהילת הלהט”ב

אחרי שנים של התעלמות, האקדמיה ללשון עברית מתפנה למצוא מילה עברית לקהילת הלהט"ב. "לא ראוי להתייחס אל בני אדם בראשי תיבות". בין ההצעות: 'חדי קרן' ו'חדורותים'
all unicorn_alan levine
UnicornsAlan Levine | CC BY 2.0

במסגרת ניסיונותיה לחזק ולבסס את השימוש בשפה העברית, החליטה האקדמיה ללשון עברית למצוא מילה חדשה בעברית שתשמש לתיאור הקהילה הלהט”בית.

“מזה שנים שלקהילה שלמה בישראל אין מילה המתארת אותה”, נכתב בהודעת האקדמיה, “השימוש באותיות וראשי תיבות לתיאור בני אדם הוא בעייתי, מכיוון שהוא משמש בדרך כלל כאשר יש צורך או רצון להסתיר את זהותו של האדם, ושימוש כזה בתיאור חברי הקהילה הגאה עלול ליצור את הרושם שהשפה העברית מנסה להסתיר או לטשטש את זהותם, מה שאינו נכון כלל ועיקר”.

למרות הרצון להחליף את המילה, מודים באקדמיה כי הם מתקשים במציאת מילה חדשה, ולשם כך מעוניינים לפנות לחברי הקהילה שיסייעו להם בבחירה בין שתי מילים שמהוות חלופה ראויה לגבב האותיות המתאר את הקהילה כיום.

חלופה ראשונה – “חדורותים” – חדי האבחנה יוכלו לראות בקלות כי המילה טומנת בחובה מילים רבות – כגון המילה ‘חד’ כשריד לביטוי העתיק ‘חד מיניים’, המילה ‘חדור’ המתארת את חברי הקהילה כחדורי מוטיבציה במאבקם, ואת המילה ‘דורותי’ – שהיא כידוע מחזמר האהוב מאד על חברי הקהילה. בנוסף המילה משתמשת בסיומת זכר ונקבה רבים במקביל, כנהוג בשפה המדוברת של קהילת הטרנס*.

חלופה שנייה: חדי קרן – חדי הקרן הם יצורים אגדתיים, המקושרים בדרך כלל עם סיפורי אגדות, נצנצים וצבעי הקשת, ממש כמו חברי הקהילה. למרות שמדובר במילה קיימת, באקדמיה סבורים שלא תהיה בעיה לשייך אותה לקהילה, מכיוון שהיצורים אליהם המילה מתייחסת לא באמת קיימים ולכן לא יוכלו להביע את התנגדותם.

ההצבעה נפתחת היום ותמשך שבוע ימים. בסופה יועברו התוצאות אל האקדמיה ללשון עברית, שתקבל את החלטתה ותודיע על הבחירה באופן רשמי.

מחיקה בוטה של אוכלוסייה שלמה של חדי קרן

בחירת המילה החדשה עוררה תגובות רבות. האגודה למען הלהט”ב הודיעה כי היא תומכת בתהליך מציאת מילה ראויה, אך לטענתה האפשרויות המוצעות הן פוגעניות ומעליבות. “למרות ההסבר המלומד של אנשי האקדמיה, הקונוטציה הראשונה שעולה משמיעת המילה ‘חדורותים’ היא ‘חדירה’ , מה שמצמצם שוב את המהות הלהט”בית לעניין מיני בלבד. ואילו המילה השנייה מבצעת מחיקה של אוכלוסייה שלמה של חדי קרן, שלמרות שהם אינם חברים באגודה, אנו לא יכולים לתת לזה יד”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

מי שדווקא שמחים מהמילה החדשה הם מפיקי המסיבות – “המחסור במילה אחת קבועה פוגע בסוף בכיסם של חברי הקהילה”, הודו מפיקים מהקהילה הגאה, “אנחנו מבינים את הרצון של כל תת קהילה לבוא לידי ביטוי בפני עצמה, אבל אתם יודעים כמה כסף עולה להדפיס את כל האותיות האלו על ההזמנות? אין לנו ברירה אלא להעלות את מחירי הכניסה למסיבות בכל פעם שנוספת אות חדשה”.

מהי הבחירה שלכם.ן? הצביעו עכשיו:

[interaction id=”56fe6cd25ac3fae67abf0f6e”]


רוצה לקרוא עוד?

תגובות

4 תגובות

  1. גל הגב

    מה זה השטויות האלו? ה רע ב”קהילה הגאה”?

  2. כוכבא קופים הגב

    למה לא ״חרדתיים״?

  3. ל.ס. הגב

    נהדר!
    אחד באפריל שמח לכולםן !

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן