fbpx

המשטרה הגאה של סקוטלנד

משטרת סקוטלנד מקימה יחידה גאה המתמחה בפשעי שנאה נגד להט"בים, במקביל פועלת המדינה בבתי הספר לעודד בני נוער לדווח על פשעים אלה
משטרת סקוטלנד
Scotland PoliceGlen Wallace | CC BY-SA 2.0

כחלק מהמאבק בפשעי השנאה נגד קהילת הלהט”ב, בוחרות מדינות רבות לחוקק חוקים האוסרים אפליה או חוקים המייצרים שוויון. ברוב המקרים החוקים הללו הופכים לבסיס עליו מתקבלות החלטות בבתי המשפט, אך מעטות המדינות שדואגות לאכוף את החוקים הללו בשטח ולמנוע את המקרים מלכתחילה.

אחת המדינות המעטות שפועלות בצורה אקטיבית למיגור פשעי השנאה היא סקוטלנד, שהחלה בהכשרת יחידות משטרה ברחבי המדינה לטפל בקרבנות של פשעי שנאה, במטרה להפחית את כמות פשעי השנאה ולחזק את אמון הציבור במשטרה.

מטרת ההכשרה, המתקיימת באמצעות ארגון הזכויות הסקוטי EQUALITY ETWORK, היא לייצר בסיס של כשישים קצינים, שיהוו את המסגרת לרשת של שוטרים ברחבי סקוטלנד הנגישה לקהילת הלהט”ב.

“ההתמודדות עם פשעי שנאה נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו”, אמר רפ”ק ג’ים ביירד ממשטרת סקוטלנד, “מחקרים מראים כי פשעי שנאה נגד קהילת הלהט”ב לרוב אינם מדווחים. אנו מקווים כי הקצינים שהוכשרו במיוחד יעודדו יותר להט”בים לבטוח במשטרה ויסייעו להפוך את המגמה הזו. כל מי שמרגיש שהוא היה קורבן או עד לפשע אשר מונע על ידי זדון או כוונה רעה בגלל נטייה מינית או זהות מגדרית, צריך לדווח לנו באופן ישיר. אנחנו לוקחים את כל הדיווחים האלה מאוד ברצינות ומבטיחים לערוך בדיקות יסודיות כדי להבטיח שמבצעי הפשעים יובאו לדין”

“אנחנו יודעים שיותר מדי להט”בים הם קורבנות של פשעי שנאה, אבל אנחנו יודעים גם שרבים, מסיבות שונות, עדיין לא מדווחים על פשעים אלה”, מוסיף סקוט קטברטסון מארגון רשת השוויון,  “אנחנו רוצים לשנות את זה, וזו הסיבה שאנחנו שמחים לעבוד באופן כה הדוק עם משטרת סקוטלנד, לספק הכשרה בנושאים להט”בים ולעבוד יחד כדי להסיר את המחסומים לדיווח פשעי שנאה”.

לעודד תלמידים לדווח על פשעי שנאה

הכשרת השוטרים מתרחשת במקביל לתכנית נוספת המתקיימת בבתי הספר במדינה, שמטרתה לעודד תלמידים ומורים להתייחס ולהגיב למקרים של בריונות להט”בפובית.

“למרות החקיקה, הטרדה מילולית ופיזית היא עדיין מציאות חייהם של להט”בים רבים”, אומר פרגוס מקמילן, מנכ”ל ארגון הנוער הלהט”בי בסקוטלנד, “יש לעשות יותר על מנת להבטיח כי להט”בים ירגישו בטוחים בקהילותיהם, יבינו את זכויותיהם, ידעו כיצד לדווח על אפליה והטרדה ויהיה להם את הביטחון לדו”ח”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

שתי היוזמות הן חלק מפעילות משותפת של 35 ארגונים להט”בים מאנגליה, ווילס וסקוטלנד, המתקיימת בחסות נציבות השוויון וזכויות האדם (EHRC)

“בעוד העמדות כלפי קהילת הלהט”ב הסקוטית ללא ספק השתפרו עם השנים, הדו”ח האחרון שלנו לגבי מצב השוויון בסקוטלנד, מראה כי פשעי שנאה עדיין מהווים בעיה רצינית”, מסביר אלסטר פרינגל, מנהל EHRC, “תכניות אלה הן צעד מבורך בהתמודדות עם פשעי השנאה ואנחנו מקווים שהן יגבירו את האמון של האנשים במשטרה ויספקו להם את הכלים לזהות פשעי שנאה ולדווח עליהם”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן