fbpx

המרפאה הפתוחה בירושלים מרחיבה את סל השירותים לקהילה הגאה

המרפאה הפתוחה בירושלים מרחיבה את פעילותה עם שירותי רפואת משפחה ומרכז בדיקות אנונימי ל-HIV. "המטרה היא אחת - להעניק שירותי רפואה טובים יותר לקהילה"
open_clinic1
צילום: באדיבות המרפאה הפתוחה

במשך עשור מגיעים חברי וחברות הקהילה אל המרפאה הפתוחה של הבית הפתוח כדי לבצע בדיקות HIV. הנבדקים, הזוכים ליחס מכיל וסביבה ידידותית, העלו לא פעם את הצורך בהרחבת שירותי המרפאה, וביסוסה כגוף המעניק טיפול רפואי מקצועי באווירה תומכת.

ואכן, בחודשים האחרונים הורחבו השירותים שמעניקה המרפאה והם כוללים היום גם שירותי רפואת משפחה ושירותי ייעוץ רפואי.

“המטרה של המרפאה הפתוחה היא אחת – להעניק שירותי רפואה טובים יותר לקהילה”, מסביר דור אטיאס, רכז המרפאה הפתוחה, “החל מהבדיקות האנונימיות שנועדו להקל על החרדה שכרוכה בביצוע בדיקת HIV. לתת אווירה נעימה ולענות על כל השאלות (גם את אלה שקשה לשאול) ועד לשירותים של רפואת משפחה שנועדו לאפשר לחברי הקהילה לקבל טיפול רפואי מקצועי בסביבה תומכת, נעימה, מקבלת ופתוחה”.

המרפאה הפתוחה הוקמה על ידי הבית הפתוח בשנת 2007. השירות הראשון שהעניקה המרפאה עם תחילת פעילותה היה בידוק אנונימי ל-HIV, זאת בעקבות הבהלה והסטיגמות שהצריכו באופן ממשי הקמת גוף בירושלים שייתן מענה לאותם אנשים שאינם מרגישים בנוח לפנות לרופא המשפחה שלהם ולהיבדק.

עם השנים, בעקבות הצורך העז שהגיע מהשטח בהרחבת סל השירותים שמעניקה המרפאה, פתחה המרפאה, בשיתוף עם ד”ר יעל רונן, את שירותי רפואת המשפחה, והחל מחודש מאי, החלה ד”ר רונן לקבל מטופלים ומטופלות למרפאה.

המרפאה, הממוקמת בבניין הבית הפתוח, פועלת בכל יום ראשון בין 17:00-20:00 ומספקת שני שירותים עיקריים:

מרכז בידוק אנונימי ל HIV – בדיקות אנונימיות ומהירות (תשובות תוך חצי שעה) ל-HIV באווירה ידידותית, פתוחה ולא שיפוטית. השירות במרכז הבדיקות פתוח לכולם, כאשר את הבדיקות ניתן לבצע החל מגיל 14. בדיקות אנונימיות מגיל 16 ובדיקות מהירות מגיל 18. לביצוע בדיקת HIV במרכז הבדיקות ניתן פשוט להגיע בשעות הפעילות, ללא צורך בתאום מראש.

שירותי רפואת משפחה – ד”ר יעל רונן, מומחית ברפואת משפחה מקבלת מטופלים/ות במרפאה ומעניקה שירותי רפואת משפחה GAY FRIENDLY. השירות מיועד בשלב זה למטופלי שרותי בריאות כללית. מטופלים מקופות אחרות מוזמנים בשמחה לקבל ייעוץ רפואי, אולם אין באפשרות המרפאה לנפק להם הפניות / אישורים (אלא רק מרשמים פרטיים). מומלץ להזמין תור מראש.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

“בימים אלו אנחנו נמצאים בטירוף של ארגון המצעד בבית הפתוח” מסביר אטיאס, “התקופה הזאת בשנה תמיד מזכירה לי כמה אנחנו נחוצים פה וכמה השירות הזה הוא לא זכות אלא חובה שמגיעה לנו מתוקף היותנו אנשים”.

במסגרת ארועי הגאווה של ירושלים, ביום ראשון ה-6.8, מיד לאחר מצעד הגאווה בירושלים, יתקיימו במרפאה הפתוחה בדיקות HIV בחינם לכל המעוניין.

“אנחנו מזמינים את כולם להגיע, לשאול, להתייעץ ולהיבדק, ולהפיץ את הבשורה. השירות נוצר על מנת לשפר את היום יום שלנו פה ואנחנו נשמח שכמה שיותר א.נשים ידעו עליו וישתמשו בו”.

המרפאה הפתוחה | ימי ראשון בין השעות 17:00-20:30 | רחוב הסורג 2 (קומה א’), ירושלים 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן