fbpx

המדריך המלא לאירוויזיון 2018– חצי גמר ראשון

מי המדינה ששלחה לתחרות מעצבת אולמות תצוגה של איקאה, איזו מדינה מייצגת הזמרת שהעניקה השראה לנעה קירל, ואיזה קליפ איימה רוסיה להחרים כי מופיעים בו שני גברים? וגם נטע שלנו, בסקירת מתמודדי חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2018
semi1.2018

אירועי אירוויזיון 2018 יפתחו בעוד שבועיים בדיוק, יום ראשון, ה-6 למאי, בליסבון, בירת פורטוגל המארחת. משלחותיהן של 43 המדינות המשתתפות בתחרות תצעדנה כמיטב המסורת על “השטיח הורוד”, בטקס קבלת הפנים בו תשתתפנה גם נטע ברזילי והמשלחת הישראלית, כשברקע הציפיה והשאיפה לעשות היסטוריה.

20 שנה חלפו מאז הפעם האחרונה בה ניצחה ישראל בתחרות האירוויזיון, עם נציגתנו השנויה במחלוקת דאז והמוערכת כקונצנזוס כיום, דנה אינטרנשיונל. קצת פחות מחודשיים חלפו מאז חשפה ישראל את Toy, הלהיט הויראלי הבלתי מעורער של 2018. התחזיות מפרגנות, התעניינות הציבור הישראלי בתחרות מרקיעה שחקים, וכל העיניים נשואות אל נטע, אשר מרקידה מזה מספר שבועות את בימות אירופה.

חצאי הגמר של תחרות האירוויזיון יתקיימו בימים שלישי וחמישי, ה-8 וה-10 למאי. אירוע הגמר יערך במוצאי שבת, ה-12 למאי. כל שלבי התחרות יועברו בשידור חי בכאן 11 ובלייב סטרימינג בערוץ האירוויזיון שלנו.

כבכל שנה לקראת התחרות, WDG מביא לכם את מדריך האירוויזיון המלא עם כל המידע, ההכרחי וההכרחי פחות, על השירים, הזמרים וסיכויי ההצלחה של כל מדינה ע”פ בורסות ההימורים באירופה.

האם תתנבאנה התחזיות? האם תצליח נטע להחזיר את האירוויזיון לישראל לאחר שני עשורים? מי המדינות הנושפות בעורפה? ואילו הפתעות צפויות לנו על בימת תחרות הזמר הגדולה והורודה מכולן?

עוד בנושא:  המדריך המלא לאירוויזיון 2018– חצי גמר שני

חצי גמר ראשון – יום שלישי, ה8 למאי, 21:00, כאן 11


1. אזרבייג’אן
Aisel – X My Heart

את אירוויזיון 2018 פותחת המדינה המזרחית ביותר בתחרות. אזרבייג’אן, שלא פספסה עד כה אף העפלה לגמר, שולחת השנה את אייסל (28), זמרת סול-ג’אז המופיעה מזה מספר שנים ברוסיה ומדינות הקווקז. מאחוריה עומד צוות הפקה מיומן ומנוסה, כמיטב המסורת והתקציב האזריים. אייסל היא פעילה למען בעלי חיים בבאקו, ומסייעת לכלבים וחתולים משוטטים למצוא בית.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: מתנדנד


2. איסלנד
Ari Olafsson – Our Choice

ממזרח אירופה אנחנו עוברים לקצה המערבי של היבשת. את איסלנד ייצג ארי אולפסון (19), זמר פופ צעיר שהתחרה בעבר ב The Voice Iceland. ארי מופיע במחזות זמר במדינתו, מתמחה בחיקויים ושימש עד כה כזמר ליווי לכמה כוכבים מקומיים. ארי מביא לנו המנון לקבלה ואהבת הזולת. אחרי האירוויזיון יחל אולפסון את לימודיו באקדמיה המלכותית למוזיקה בלונדון, אליה התקבל לאחרונה. בהתחשב בתחזיות, טוב שיש לו תוכנית גיבוי.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: קלוש ביותר


3. אלבניה
Eugent Bushpepa – Mall

יוג’נט (33) חובב אומנות ופעיל זכויות אדם, זמר רוק ומוזיקה אלטרנטיבית, עומד בראש הרכב הבית בתוכנית אירוח פופולרית באלבניה. הוא נבחר ע”י ועדת שופטים מקצועית לייצג את מדינתו באירוויזיון. שיר הרוק-פולק “כיסופים”, אותו כתב בושפאפה בעצמו, מושר בשפה האלבנית והוא בין היחידים בתחרות שאינם באנגלית.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך מאד


4. בלגיה
Sennek – A Matter Of Time

סנק (27) הבלגית, מביאה לנו שיר צ’יל מלנכולי בעל השפעות חזקות משירי הנושא של סרטי ג’יימס בונד. הדבר אינו מקרי – סנק השתתפה בעבר בהפקת מופע חגיגות ה-50 לסרטי בונד. זמרת הסול-פופ-אלקטרוני הבלגית היא גם מורה לפיתוח קול, אך חשוב מכך, מעצבת אולמות תצוגה של ענקית הרהיטים השוודית – איקאה.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה


5. צ’כיה
Mikolas Josef – Lie to Me

מיקולאס (22), זמר-שחקן-דוגמן מפראג, זוקף לזכותו הישגים ופרסים בתחום המשחק, כמו גם כמה שירים שהפכו ללהיטים בצ’כיה. נראה שמיקולס מכוון להיות הג’סטין (טימברלייק או ביבר, תבחרו אתם) הצ’כי, עם שיר פופ-היפ הופ-ג’אז שהלחין והפיק בעצמו.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה מאוד


6. ליטא
Ieva Zasimauskaite – When we’re old

איוה (24), לומדת מוזיקה מאז היתה בת 6, ובגיל 14 השתתפה באירוויזיון הילדים. בשנת 2012 נסקה קריירת הסולו שלה לאחר שזכתה במקום השני ב The Voice Lithuania. היא ניסתה לייצג את מדינתה באירוויזיון בעבר, אך לא זכתה בקדם האירוויזיון הליטאי בו השתתפה בשנת 2016. השנה התגשם חלומה בעזרת שיר שקט על אהבה נצחית.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: בינוני עד נמוך


7. ישראל
Netta Barzilai – Toy

הרגע שבו כולנו נצמד למסכים ונעצור נשימה. נטע ברזילי (25), אשר ניצחה בעונה האחרונה של הכוכב הבא לאירוויזיון, כבשה את אירופה עם Toy, עוד הרבה לפני התחרות. שיר העצמת הנשים הוויראלי, אשר נכתב ע”י דורון מדלי (גולדן בוי, יא חביבי תל אביב) וסתיו בגר הוא ההבטחה הגדולה ביותר של ישראל מאז דיווה.
ברזילי שירתה בתזמורת חיל הים, הדריכה במחנה נוער למוזיקאים צעירים, והיתה זמרת הבית של בר-גיורא במשך 3 שנים. היא השתתפה בכמה הפקות מוזיקה ומשחק בארץ, ועכשיו היא פה כדי לנסות להביא את האירוויזיון לישראל.
צוותה הבטיח הפקה בימתית בלתי נשכחת ומלאת הפתעות. נחזיק לה אצבעות!

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: וודאי


8. בלרוס
Alekseev – Forever

ניקיטה אלקסיב (24) זמר וכותב ממוצא אוקראיני, ניסה את מזלו במספר תוכניות ריאליטי באוקראינה. הוא זכה להצלחה בחלק ממדינות מזרח אירופה ואף הוכתר בעבר לזמר השנה בבלרוס וברוסיה. הוא מרגיש חיבור מיוחד לבלרוס, למרות מוצאו האוקראיני, ובחר להשתתף בקדם האירוויזיון שם. הוא זכה ברוב מוחץ עם שירו Forever, בלדת פופ הנשמעת נהדר עם אוטוטיון, אך הרבה פחות בלעדיו, בגירסה החיה.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: בינוני עד נמוך


9. אסטוניה
Elina Nechabeva – La Forza

למי שהתבלבל, לא מדובר בשיר האיטלקי, אלא באסטוניה שהחליטה ללכת על שיר אופראי בשפה האיטלקית. אלינה (26) היא זמרת אופרה מקצועית בוגרת האקדמיה האסטונית למוזיקה בתחום מוזיקה קלאסית. אלינה מתחילה כל בוקר עם סשן של יוגה וריצה, מעריצה נסיכות דיסני ודוברת 5 שפות. כילדה, חלמה נצ’בוואה להיות אסטרונאוטית, מה שהביא, לדבריה את ההשראה לשיר וההופעה הבימתית של “לה פורזה”. האם היא מתכננת לרחף באויר?

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה מאוד


10. בולגריה
EQUINOX – Bones

ההרכב אקווינוקס מורכב מחמישה אמנים בולטים בתעשיית המוזיקה הבולגרית, אשר אוחדו במיוחד לצורך ייצוג בולגריה באירוויזיון. מאחורי השיר עומד צוות מיומן העונה לשם Symphonix International, האחראי להצלחותיה של בולגריה באירוויזיון בשנים קודמות. המדינה המזרח אירופאית עושה מאמץ כביר לזכות בתחרות, והצליחה להתברג מזה מספר שנים בין המובילות על לוח ההצבעה. השיר עוסק באהבה עילאית, מעבר לצורתה הגשמית של גוף ועצמות.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה מאוד


11. מקדוניה
EYE CUE – Lost and Found

הצמד הווקאלי איי קיו, המופיעים יחד מאז 2008, הם אחד מההרכבים הפופולריים ביותר במקדוניה ואחראים לכמה להיטים שהגיעו למקומות הראשונים במצעדים במדינות הבלקן. הם זכו במגוון פרסי מוזיקה ומופיעים בכל הפסטיבלים הגדולים במדינה. השיר משלב מגוון סגנונות שאוחדו בביט פופ עכשווי.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך


12. קרואטיה
Franka – Crazy

פרנקה (25) שרה באופן מקצועי מאז היתה בת 3. היא שרה במגוון חוגים דתיים, למדה מוזיקה וכתיבה באוניברסיטת ברקלי בבוסטון, והשתתפה בכמה תוכניות ריאליטי במדינתה. לאחרונה החליטה פרנקה לשנות כיוון והיא לומדת עריכת דין. הדבר לא עצר את השתתפותה בתחרות האירוויזיון, עליה חלמה מזה שנים רבות. את השיר כתבה לאחר שנה שלמה בה התרחקה ממוזיקה.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך מאד


13. אוסטריה
Cesar Sampson – Nobody but you

סזאר סמפסון (34), זמר, דוגמן, כותב ומלחין מוכר בתעשיית מוזיקת הפופ-אלקטרו האוסטרית, הוא בחירה פנימית של הטלוויזיה האוסטרית לייצוג המדינה בתחרות. סזאר משלב מזה שנים רבות את הקריירה המוזיקלית שלו עם עבודה סוציאלית. הוא שר לנו שיר אהבה קליט והרמוני.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה עד בינוני


14. יוון
Yianna Terzi – Oniro Mou

יוון, אשר ידועה בלהיטי הפופ הים תיכוני באירוויזיון, חורגת השנה מהסגנון וחוזרת למקורות עם שיר שקט ומסורתי בשפה היוונית בביצועה של יאנה טרזי (36) מסלוניקי. ערוץ הטלוויזיה היווני הוא זה שקבע את הקו המנחה שדורש מהשיר הנבחר להיות בעל “ניחוח יווני מסורתי”, ויאנה נבחרה מבין 20 הצעות אפשריות. הזמרת תחגוג את יום הולדתה יום לפני חצי הגמר, ומקווה לזכות לכבודו בהעפלה לגמר הגדול.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה


15. פינלנד
Saara Aalto – Monsters

שרה אלטו (30), כוכבת פופלרית ואהובה בפינלנד, התפרסמה בזכות השתתפותה ב The Voice Finland ו Finland Got Talent. מאוחר יותר זכתה גם לדובב את הנסיכה אנה בגירסה הפינית של הלהיט של דיסני ‘פרוזן’. שרה זכתה בהכרה בינלאומית לאחר השתתפותה ב X Factor בריטניה בשנת 2016. היא לסבית מוצהרת המאורסת לבחירת ליבה מזה מספר שנים. שרה תמיד חלמה להשתתף באירוויזיון והשנה תעשה זאת עם Monsters, שיר פופ קליט ומקפיץ מאחוריו עומדים מפיקי אירווזיון מנוסים. על הבימוי אחראים מפיקים שעבדו בין היתר עם ביונסה, שר ומריה קארי.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: מתנדנד


16. ארמניה
Sevak Khanagyan – Qami

סוואק (30) זמר וכותב ממוצא רוסי-ארמני התפרסם בעקבות הופעתו ב The Voice Russia בשנת 2015. שנה לאחר מכן זכה במקום הראשון ב X Factor Ukraine. כיום הוא משמש כמנטור בגירסה הארמנית של The Voice. הוא זכה בקדם האירוויזיון במדינה גם כבחירת השופטים וגם כנבחר הקהל. השיר, המושר בארמנית ותרגומו “רוח” הוא שיר פופ שקט אך עוצמתי.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה עד בינוני


17. שוויץ
Zibbz – Stones

סטפן (31) וקורין (32), הם אח ואחות מציריך, המתגוררים כיום בלוס אנג’לס. בשיר שנכתב בשיתוף פעולה עם לורל ברקר, כותבת להיטים קנדית, יוצאים השניים נגד תופעת הבוליינג. “הפחדה, שיימניג ובולייניג מונעים מאנשים לחלום ולהיות עצמם”, אומרים הצמד, “זה קורה בכל מקום, ואנחנו רוצים לצאת כנגד”.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך


18. אירלנד
Ryan O’Shaughnessy – Together

ריאן או’שוגהנסי (25) בן למשפחה מוסיקלית, גדל והתבגר על מסכי הטלוויזיה באירלנד. במשך קרוב ל-10 שנים, מאז היותו בן 8, כיכב באופרת הסבון האירית Fair City. הוא עזב את התוכנית כדי להגשים קריירה מוזיקלית. הוא למד כתיבה ולחן באוניברסיטת דאבלין, והגיע לגמר הן ב The Voice Ireland וב Britain Got Talent.

הקליפ של Together עושה שימוש בזוג גברים על מנת לספר סיפור דעיכתה של אהבה. השימוש בזוג גאה כבר הוביל לאיומים מצד רוסיה להחרמת הקליפ. ריאן בתגובה צייץ בחשבון הטוויטר שלו “I dare you”.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: נמוך


19. קפריסין
Eleni Foureira – Fuego

אלני פוריירה (31) מוכרת לקהל הישראלי כמבצעת הגירסה היוונית לשיר ‘גולדן בוי’ של נדב גדג’, וכמבצעת גירסת המקור לשיר ‘טיקיטאס’ של נועה קירל וסטפן. פוריירה, זמרת, רקדנית ומעצבת אופנה, היא אחד השמות הבולטים בסצינת הפופ היוונית-קפריסאית. היא ניסתה לייצג את יוון באירוויזיון מזה מספר פעמים, אך ללא הצלחה. קפריסין החליטה להגשים לפוריירה את החלום ובחרה בה ע”י ועדה פנימית להיות נציגת האי הקטן בתחרות. שיר הפופ המהוקצע נכתב ע”י מפיקי פופ שוודים-יוונים, והוא עונה לשם הספרדי Fuego, אש, ייתכן ובהשראת בן זוגה של פוריירה, שחקן הכדורגל הספרדי, אלברטו בוטיה.

בבורסות ההימורים –
סיכוי עליה לגמר: גבוה


עוד בנושא:  המדריך המלא לאירוויזיון 2018– חצי גמר שני

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן