fbpx

המגזין GenderTuck במחווה לסדרת הדוקו “על הרצף”

הגיליון הרביעי של המגזין GenderTuck עוסק בתנועה המתמדת בין זהות, גוף וחברה | אמנים משתתפים: סקאיי ריקון, יעל מאירי, עסיס ד'אורנג', שירלי צ'ארלי קליינמן, אורי קרין (שושנה בנהחוחים)
gentertuck4

GenderTuck הוא מגזין אמנות ומגדר חודשי, שנוצר מתוך הצורך בבמה מרוכזת שמנגישה אמנות ויצירה מגדריים.
החודש בחרו עורכי המגזין ליצור גיליון מחווה לסדרת הדוקומנטרי “על הרצף”.

“על הרצף” היא סדרת רשת דוקומנטרית שנוצרה בשנת 2017, על ידי זוהר מלינק עזרא ואפק טסטה לאונר. “על הרצף” הציגה את עולמן הרגשי והחברתי של עשר דמויות שונות מהקהילה הטרנסג’נדרית בישראל ובחנה בעיניים רגישות, דרך סיפורן של הדמויות, תמונת מצב רחבה ועכשווית של החברה הישראלית על כל גווניה. כל פרק עקב אחרי דמות אחרת שהציגה ראייה שונה ושוברת סטראוטיפים על מגדר ועל החוויה הטרנסית.

הגיליון, בהשראת הסדרה, מתבונן בדיאלוג המורכב שעולה בהקשר המגדרי ובוחן דרך היצירות את התנועה המתמדת בין זהות, גוף וחברה. מהי החוויה האנושית של ג’נדרקוויר במרחב הציבור? אלו אתגרים צפים במגע עם הקשת הטרנסית? האם יש דרך אחת להגדרה עצמית? האם קיים “נכון או לא נכון” בייצוג המגדרי/טרנסי? על כל זאת ועוד מתבונן הגיליון הנוכחי- דרך איורים, צילומים, קטע שירה וטיפוגרפיות- מפורקות ההבניות המגדריות הדיכוטומיות ומוצגת רחבה של א.נשים וזהויות. זהו תיעוד כן ומעצים של הקהילה הקווירית הישראלית של שנת 2018, מתוך גישה של חופש וחגיגת הזהות העצמית.

על השער מוצג סקאיי ריקון- הספר שהכי מזוהה עם הקהילה הקווירית הישראלית, בדיון פתוח על גוף, גיבוש זהות ועל החוויה הטרנסית.

אמנים משתתפים: סקאיי ריקון, יעל מאירי, עסיס ד’אורנג’, שירלי צ’ארלי קליינמן, אורי קרין (שושנה בנהחוחים).


מאחורי המגזין עומדים דייב יעקב ודנה ברכה. דייב הוא אמן רב תחומי. הציג במעל לעשרים תערוכות קבוצתיות ותערוכת יחיד אחת. יזם פרויקטים חברתיים לאוכלוסיות מוחלשות, הוציא ספר אמן למרכז חקר אמנות השואה של יד ושם וייצג את ישראל בשנת 2016 ביריד ספרי הילדים העולמי בבולוניה. דנה ברכה היא אמנית רב תחומית ומאפרת. יזמה פרויקט ציבורי המפגיש בין אמנות ויצירה. בימי צילום מרוכזים יצרה מרחבים מאפשרים לא.נשים לבחון את עצמם דרך איפור ולעבור תהליכי השלמה והתבוננות.

עוד בנושא:  מלאכים באמריקה חלק ב' – אירוע תיאטרוני נדיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן