fbpx

המאסר של מנכ”ל אתר rentboys.com – מלחמה בזנות או הומופוביה סמויה?

מאסרו של מנכ"ל אתר הליווי לגברים rentboys.com וסגירת האתר מציתה בארה"ב מחדש את הוויכוח לגבי הלגיטימיות של עובדי המין. "עובדי מין רבים נהנים משליטה, חופש ועצמאות שנקנו על ידי פרסום מקוון. סגירת האתר פוגעת בלב זכויות האדם שלהם"
rentboy_montage1

השבוע נכנס לכלא ג’פרי הוראנט, מנכ”ל אתר rentboys.com, אתר שירותי הליווי הגאה הגדול בעולם.

הוראנט, שהואשם בשידול לזנות, ירצה עונש מאסר של חצי שנה ולאחר מכן ישוחרר וימצא תחת פיקוח שנה נוספת. בנוסף, הטילה שופטת בית המשפט המחוזי מארגו ברודי, קנס של 7500$ על הוראנט, וכן הורתה לו לעבור תוכנית לטיפול בבריאות הנפש. בית המשפט גם הורה על פירוק חברת Easy Easy Systems Inc, אשר הודתה באישום של הלבנת כספים.

במהלך משפטו של הוראנט, שהתקיים בחודש אוגוסט 2017, התייחסו התובעים לאתר אותו ניהל הוראנט כ”אתר שירותי הליווי הגברי הגדול ביותר בארה”ב”, והגדירו אותו כהונאה כשקבעו כי אסור היה להשתמש באתר לפרסום שירותי מין או לעסוק בפעילויות המחייבות תשלום כספים עבור מין או לעבור פעילויות בלתי חוקיות אחרות. על פי סוכנים פדרליים, באתר ביקרו כ -500,000 מבקרים ייחודיים ביום, מה שהשאיר להוראנט הכנסות ברוטו של יותר מ -10 מיליון דולר בשנים 2010-2015.

הפרקליטים שייצגו את המדינה בתיק כינו את האתר “בית-זונות אינטרנטי” שהרוויח מיליוני דולרים מקידום זנות בלתי חוקית, ואף הציגו בכתב האישום פרופילים של מלווים גברים, שכללו סקירות של הביצועים המיניים שלהם ופרטים על אילו פעולות מיניות התרחשו וכמה שולם עליהן. בנוסף ציין כתב האישום את טקס פרסי הליווי “hookies”, שעורך בכל שנה האתר.

בהצהרה מתנצלת לבית המשפט, אמר הוראנט כי תמיד ניסה להפעיל את האתר כמקור לטוב, למרות שידע כי מעשיו אינם חוקיים. הוראנט סיפר כי הפרספקטיבה על פיה הפעיל את האתר עוצבה על ידי שנות התבגרותו כהומו באזור ניו-יורק, בתקופה הפראית של שנות ה-80 וה-90, ובמהלך חייו באיסט וילג’, “גן עדן לבלתי קונפורמיסטי”, כפי שניסח זאת, בו נתקל יום יום ברחובות בגברים ונשים המציעים שירותי מין כשהם מכורים לסמים וחשופים להתעללויות, הטרדות ואלימות של סרסורים ולקוחות.

לדברי הוראנט, הוא ייסד את האתר כדי למנוע את הרעות החולות הללו, וכמובן לפרנסתו. הוא הסביר כי האתר קידם לא רק את הרווחה הפיננסית שלו, אלא גם “דימוי של חיוביות וגאווה במיניות הומוסקסואלית”. במסמכים שהגיש הוראנט לבית המשפט, הוא טען בכל תוקף כי אתר Rentboy אפשר לגברים העוסקים בליווי להעביר את הסחר שלהם מהרחובות אל המרחב הבטוח של האינטרנט, ולעבוד באופן עצמאי ללא סרסורים.

עוד סיפר הוראנט כיצד החברה בראשה עמד הריצה את פרויקט Rentboy U, שהציעה למלווים שיעורים והדרכות בתחום הניהול הפיננסי ובמין בטוח. בנוסף, הוא הוסיף, היא תרמה רבות למאבק באיידס ו- H.I.V, ושיתפה פעולה עם סוכנויות ממשלתיות כמו מחלקת הבריאות של ניו יורק.

“אני לא חושב שאנחנו עושים משהו כדי לקדם זנות”, אמר הוראנט לכתבים מחוץ לבית המשפט הפדראלי במנהטן לאחר מעצרו, “אני חושב שאנחנו עושים דברים טובים לאנשים טובים, כמו קרן המלגות שלנו לעובדי מין. ואנחנו מחברים אנשים טובים ביחד”, סיכם הוראנט וקרא לבעלים של אתרי ליווי אחרים להצטרף אליו במאמץ לשנות את החוקים השולטים בעובדי המין.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

למרות שהעונש שנגזר על הוראנט קצר משמעותית מההמלצות לעונש המוזכרות בחוק הפדרלי ועומדות על 15-21 חודשי מאסר, רבים טוענים כי ההרשאה והעונש אינם מידתיים.

מעצרו של הוראנט זכה לביקורת מפי עורכי דין, פעילי זכויות אדם ועובדים בתעשיית הליווי. “עובדי מין רבים נהנים משליטה, חופש ועצמאות שנקנו על ידי פרסום מקוון”, אמר אלכס פייס-ברייס, מנהל תכנית במסגרת פרויקט NSWP (UK Network of Sex Work Projects) המגנה על עובדי תעשיית המין מפני אלימות, “סגירת האתר פוגעת בלב זכויות האדם שלהם”.

יש הסבורים כי התביעה התמקדה בהוראנט מכיוון שהפעיל אתר המשמש לעתים קרובות על ידי גברים הומוסקסואלים וביסקסואלים. אמונה זו מתווספת לעובדה שמרבית אתרי הליווי הנשי עדיין פועלים, ופרסומים שלהם מופיעים ברחבי האינטרנט.

גם שופטת בית המשפט המחוזי מארגו ברודי, שהחליטה על העונש, הודתה כי התרשמה שהוראנט לא התכוון להרע. “המקרה הזה הדיר שינה מעיני במשך לילות רבים”,אמרה השופטת ברודי, “אני מאמינה כי האתר התחיל עם כוונות טובות, ולמרות שמר הוראנט הפר את החוק, הוא גם עשה טוב מאוד לקהילת הלהט”ב”. ברודי גם חשפה כי קיבלה יותר מ -70 מכתבי תמיכה במנכ”ל ובאתר לשעבר.

כסף לא יכול לקנות לך אהבה … אבל כל השאר הוא סחיר

אתר Renboy.com נוסד בשנת 1986 והיה ידוע בתור אתר האינטרנט המקוון הגדול ביותר לשירותי ליווי הניתנים על ידי גברים. המשתמשים באתר שילמו תשלום חודשי מינימלי של $59.95 עבור האפשרות לחפש נער ליווי או מעסה באתר לפי אזורים גאוגרפיים, כאשר דפי הפרופיל של המלווים שהוצגו למחפשים כללו בדרך כלל פירוט של המעשים המיניים שכל מלווה מוכן לבצע ואת המחיר.

לאחר פתיחת האתר, הפך הוראנט למוקד בקהילה ההומוסקסואלית של ניו יורק, העניק חסות למצעד הגאווה השנתי עם סיסמאות חצופות (“כסף לא יכול לקנות לך אהבה … אבל כל השאר הוא סחיר”) ואירח מסיבות גייז פופולריות בניו יורק וערים נוספות.

הוראנט נהג לספר כי מלווים ולקוחותיהם הודו לו לעתים קרובות על “מתן שירות חשוב שקידם את הביטחון, ההגדרה העצמית וההערכה העצמית של אנשים שהשתתפו בעסק מלא בסכנה וסטיגמה”.

בקיץ 2015 פשטו קצינים פדרליים על משרדי החברה המפעילה את האתר ועצרו את הוראנט יחד עם שישה עובדים נוספים, באשמת שידול לזנות והלבנת כספים. בהמשך הועמד הוראנט לדין ואילו האישומים נגד שאר העובדים בוטלו.

עורך דינו של הוראנט, מייקל טרמונט, טען בזמנו כי האישומים נגד הוראנט אינם מוצדקים. “הוראנט ניהל את עסקיו בגלוי במשך כמעט 20 שנה”, אמר טרמונט, “וזה לא הגיוני להטיל את הדין הפלילי עליו בלבד”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אור הגב

    סרסור לכל דבר.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

האייטם אליו נכנסת מכיל תוכן מיני.
אם זה לא סוג התוכן שציפית לראות פה, זה הזמן לעזוב.
שלא נצטרך להגיד “אמרנו לך”

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן