fbpx

הכנסת דחתה ארבע הצעות חוק נוספות

חזרה לשגרה - יום לאחר ציון יום זכויות הלהט"ב בכנסת, עלו להצבעה ארבע הצעות חוק בנושאים להט"בים ונדחו אחת אחרי השנייה. ביקורת קשה על ח"כ אמיר אוחנה שבחר להעדר מההצבעות. אוחנה בתגובה: זה לא היה קל
shdula8

בהמשך ישיר ליום זכויות הלהט”ב שהתקיים אתמול בכנסת, העלו חברי הכנסת להצבעה ארבע הצעות חוק בנושאים להט”בים. בזו אחר זו נדחו כל הצעות החוק, כאשר בחלק מההצבעות נימקו המתנגדים להצעות את התנגדותם תוך שהם מתארים את קהילת הלהט”ב במילים חריפות.

הכרה במשפחות להט”ביות כמשפחות שכולות – נדחה (37 בעד – 46 נגד)

ההצעה הראשונה שהועלתה להצבעה הייתה הצעת החוק מטעמה של ח”כ רויטל סויד, שביקשה להכיר בזוגות חד מיניים כהורים שכולים. ההצבעה של ח”כ סויד נפלה בתוצאה 37-46.

“רק אתמול ציינה הכנסת לראשונה יום מיוחד למען זכויות הקהילה הגאה ומסתבר שהיה זה מס שפתיים”, אמרה סוויד לאחר ההצבעה, “הזדהות ודיבורים על זכויות בחקיקה לחוד ומעשים לחוד. גם בנושא שהוא חוצה מפלגות ומאחד את כל המדינה, שכול ואבל, הקואליציה לא מתייצבת לצד הקהילה הגאה. בן להורים חד מיניים יכול להקריב את חייו למען המדינה אך זו לא תכיר באחד מהוריו כהורה שכול”.

 

הקואליציה הפילה עכשיו במליאה את הצעת החוק שהגשתי להכרה בזוגות חד מיניים כהורים שכולים.מסתבר שיש הבדל בין שכול לשכול והקואליציה מסרבת להכיר בזוגות חד מיניים שאיבדו את ילדם כהורים שכולים.רק אתמול ציינה הכנסת לראשונה את היום המיוחד למען זכויות הקהילה הגאה ומסתבר שהיה זה מס שפתיים. הזדהות ודיבורים על זכויות בחקיקה לחוד ומעשים לחוד. גם בנושא שהוא חוצה מפלגות ומאחד את כל המדינה- שכול ואבל – הקואליציה שוב לא מתייצבת לצד הקהילה הגאה. בן להורים חד מיניים יכול להקריב את חייו למען המדינה, אך זו לא תכיר באחד מהוריו כהורה שכול.יום למחרת ההבטחות לקהילה לשוויון זכויות במסגרת היום המיוחד והקואליציה הפנתה לקהילה את הגב בנושא שמאחד את כולנו – השכול. זה הנאום שנשאתי במליאה כשניסיתי לשכנע את חבריי בקואליציה לתמוך בהצעת החוק שלי.

Posted by ‎רויטל סויד עו”ד | Revital Swid‎ on Wednesday, 24 February 2016

 

חוק ברית הזוגיות – נדחה

בהמשך היום הועלתה להצבעה הצעת חוק ברית הזוגיות של ח”כ ציפי לבני (מחנה ציוני), שביקשה לאפשר לזוגות המקיימים ביניהם מספר תנאים קבועים לקבל מעמד רשמי מטעם המדינה. מטרת ההצעה להוות מסלול עוקף רבנות לא רק עבור קהילת הלהט”ב אלא עבור כל מסורבי החיתון, כולל עולים חדשים, מסורבי גיור וחילונים שאינם מעוניינים להינשא ברבנות.

לפני ההצבעה העביר את תגובת הממשלה שר הבינוי יואב גלנט (כולנו): “ההצעה עלתה לוועדת השרים לחקיקה, ושרת המשפטים הודיעה שתבחן זאת מול שר הדתות תוך שלושה חודשים. לאור העבודה שלא חלף פרק הזמן ולאור התנגדות שר הדתות בעקבות ההסכם הקואליציוני, מתנגדת הממשלה”.

“אנחנו המדינה היהודית היחידה בעולם ואנחנו צריכים להחליט מה זה אומר”, אמרה ח”כ ליבני בתגובה להצבעה, “האם מדינה יהודית פירושה מדינה דתית, מדינת הלכה? והתשובה שלי היא לא! עם שלושה סימני קריאה. יהדות זה קודם כל ערכים. היהדות שלי היא יהדות מקבלת. היא לא יהדות של שנאה, היא יהדות של שוויון. ויהדות של שוויון אומרת שגם עולים, וגם קהילת הלהט״ב וגם אלו שאינם רוצים או יכולים להינשא כדת משה וישראל – צריכים לקבל את האפשרות לממש את אהבתם ולקבל את הכרת המדינה בהם בברית הזוגיות שהצעתי – והממשלה פסלה היום למרות כל הברכות שהיא יודעת לפזר כשצריך”.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

הצעה לאיסור טיפולי המרה – נדחתה (37 בעד – 45 נגד)

הצעה לתיקון חוק העונשין של ח”כ יעל גרמן (יש עתיד), שביקשה לאסור עריכת טיפולי המרה בקטינים נדחתה ברוב של 45 מתנגדים אל מול 37 תומכים, זאת למרות המלצת משרד הבריאות שניתנה בשנת 2014, בה נקבע כי טיפולי ההמרה אינם יעילים ואף עלולים לגרום לנזק נפשי.

השר יואב גלנט, שהשיב להצעת החוק בשם הממשלה אמר: “הממשלה סבורה שהכלי הפלילי אינו מתאים ביחס להתנהגות זו. מדברי ההסבר של ההצעה לא עולה כי ניתן להצביע על הנזק החד משמעי כתוצאה מטיפולי המרה אלא נזקים פוטנציאלים, כמוהם יש בכל טיפול נפשי אחר. לפי נוסח ההצעה העבירה עשויה לחול על כל שיחה עם קטין”.

“אנשי מקצוע אמרו כי יש להזהיר את הציבור מפני הסכנות הצפויות ב״טיפולי המרה״ להומוסקסואלים, ומשרד הבריאות הוציא אזהרה מהנזק הפוטנציאלי הטמון בהם”, אמרה בתגובה ח”כ גרמן, “הממשלה בהתנגדותה לחוק היום, נותנת יד לפגיעה בבני נוער לכל חייהם”

 

אנשי מקצוע אמרו כי יש להזהיר את הציבור מפני הסכנות הצפויות ב״טיפולי המרה״ להומוסקסואלים, ומשרד הבריאות הוציא אזהרה מהנזק הפוטנציאלי הטמון בהם. הממשלה בהתנגדותה לחוק היום, נותנת יד לפגיעה בבני נוער לכל חייהם.

Posted by ‎יעל גרמן‎ on Wednesday, 24 February 2016

 

הכשרות לאנשי מקצוע בתחום הבריאות בנושא מגדר ונטייה מינית – נדחתה (33 בעד – 44 נגד)

הדיון על הצעת החוק הכשרות לאנשי מקצוע בתחום הבריאות בנושא מגדר ונטייה מינית, היה סוער במיוחד. זאת בעקבות דבריו של שר הבריאות משה ליצמן, שהסביר את התנגדותו להצעה בכך שהוא מתאר את הלהט”בים כחוטאים ומשווה את חטאם לחטא עגל הזהב.  “אני מתנגד ובזה סיימתי”, אמר השר ליצמן, “בפרשת השבוע מסופר על עגל הזהב והחטא של עם ישראל. העם אמר את דברו שאנחנו בקואליציה ולא אתם”.  בהצבעה הצביעו 33 בעד הצעת החוק ואילו 44 חברי כנסת התנגדו.

 

ראש הממשלה – גנה את דבריו של ליצמן! שר הבריאות ”של כולם” התבטא בצורה בוטה ומכוערת נגד הקהילה הגאה כולה. ליצמן קרא למשפחה שלי, בני ובנות קהילת הלהט”ב, “חוטאים” והשווה את ”חטאם” לחטא “עגל הזהב”.כן, כך הגיב להצעת החוק שלי להכשרת אנשי מקצוע בתחום הבריאות בנושאי מגדר ונטייה מינית, זאת לאחר שאמר שלגבי כל דבר שקשור לקהילה הגאה, אין בכוונתו להתייחס.אני לא אתן שידברו ככה על הקהילה הגאה. עניתי לליצמן: “מה שעשית כאן הוא לא יהודי ולא אנושי”.לא אשתוק מול דברי נאצה, אל תשתקו גם.שתפו.

Posted by ‎מיכל רוזין‎ on Wednesday, 24 February 2016

 

ביקורת קשה במיוחד הופנתה נגד ח”כ אמיר אוחנה מהליכוד, על כך שבחר לצאת מהמליאה עם תחילת ההצבעות ולא להצביע בעד החוקים הלהט”בים. אוחנה הסביר כי לא הייתה באפשרותו להצביע בעד הצעות החוק שלא עברו את הסכמת וועדת השרים לחקיקה, בשל המשמעת הקואליציונית לה הוא נתון, כמו שאר חברי הקואליציה

אז למה לא הצבעתי בעד.אתמול הודעתי לידידי יו”ר הקואליציה כי לא אוכל להצביע עם הקואליציה נגד הצעות החקיקה הפרו-להט”ביות ש…

Posted by ‎Amir Ohana – אמיר אוחנה‎ on Wednesday, 24 February 2016

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן