fbpx

החסכון נמצא בפרטים הקטנים

פונדקאות, טיפולים פסיכולוגים ואפילו מנוי למכון כושר - סוכן הביטוח שלומי סהר מסביר כיצד ניצול נכון של ביטוחי הבריאות מאפשר לנו לחסוך אלפי שקלים גם בתחומים עליהם לא חשבנו
משפחה גאה
Elvert Barnes | CC BY 2.0

חיי היום יום שלנו מלאים בהוצאות קבועות ומשתנות, ורובנו עושים מאמצים רבים על מנת למצוא את הדרך לחסוך בכל תחומי החיים. אך כשמדובר בתחום הבריאות, השוואת המחירים הופכת למסובכת יותר, ולפעמים גם בלתי אפשרית. העובדה שאנו חברים בקופת חולים אחת גורמת לנו לחשוב שזו האופציה היחידה שלנו, אבל מסתבר שגם בביטוחי הבריאות הפרטיים שחלקנו מחזיקים, מסתתרים לא מעט סעיפים שימושיים שיכולים לשפר את חיינו ולחסוך לנו לא מעט כסף.

השתתפות בהליך פונדקאות

ההחלטה להביא ילד לעולם היא אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר בחייו של כל זוג. סל השיקולים המביא בסופו של דבר את הזוג להחליט האם להביא ילד לעולם, גדול יותר אצל גברים הומואים, מפני שהוא כולל בתוכו גם את השיקול הכלכלי.

עבור זוגות הומואים בישראל, אופציית הפונדקאות היא אחת האופציות הפופולריות, אך גם אחת היקרות, אם לא היקרה מכולן. הליך הפונדקאות כרוך בהליכים רבים של ההורים המיועדים והאם הנושאת, וכל הליך כזה כרוך בעלויות משמעותיות.

למרות התפיסה הרווחת שעלות קיום הליך פונדקאות בחו”ל נופלת כולה על הזוג, גם במקרה זה קיימת האפשרות לצמצם את הוצאות התהליך, באמצעות ביטוח בריאות פרטי. בניגוד לקופות החולים המתייחסות רק לזוגות הטרוסקסואלים, חלק מחברות הביטוח בביטוחי הבריאות הפרטיים לא עושים אבחנה בינם לבין זוגות חד מיניים.

עבור תהליך פונדקאות שהחל תשעה חודשים אחרי רכישת הביטוח, תהיו זכאים לקבל מימון חברת הביטוח הפרטית לשירותי פונדקאות (שאיבת ביציות, בדיקות ההורים והאם הנושאת וכו’) עד שתי סדרות טיפולים לכל הריון ועד שני הריונות.

טיפולים פסיכולוגיים

טיפולים פסיכולוגיים הפכו מזמן לחלק משגרת יומם של אנשים רבים. להט”בים רבים חשים את הצורך בטיפול פסיכולוגי, בין אם מדובר בבעיות בקשר הזוגי, חוסר במודל לחיקוי ועד לבעיות בדימוי העצמי הרווחות בקהילה, אך אינם יכולים להרשות אותו לעצמם.

ביטוחי הבריאות מציעים ייעוץ טלפוני חינם ופגישות אישיות בעלות מופחתת. במסגרת ביטוחים אלו תוכלו ליהנות ממגוון רחב של טיפולים לבחירה, המוצעים על ידי מטפלים ופסיכולוגים מומחים המעניקים לכם כלים להתמודדות עם מגוון המצבים: קשיים בזוגיות, לידה והורות, שחיקה בעבודה, מחלה ואבדן, התמכרות, לחץ והתמודדות.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

רפואה משלימה

טיפולי הרפואה המשלימה הפכו לחלק בלתי נפרד מהטיפולים אותם אנו צורכים. גם הביטוחים המשלימים של קופות החולים וגם הביטוחים הפרטים מאפשרים לכם ליהנות ממגוון טיפולי רפואה משלימה כגון רפלקסולוגיה, שיאצו , עיסוי רפואי , דיקור, הומיאופתיה, ייעוץ דיאטתי, שיאצו ופלדנקרייז ועוד במחירים סבירים במיוחד שכל אחד יוכול לרשות לעצמו.

תזונה וכושר

בין אם אתם מתאמנים בחדר כושר כבר שנים, או רק שוקלים להתחיל באימונים לקראת הקיץ המתקרב, סביר להניח שהביטוח המשלים של קופת החולים שלכם יעזור לחסוך כמה שקלים בחודש. מבוטחי מכבי שלי למשל, זכאים לעד 10 אימוני כושר בני שעה אחת עם מאמן אישי, או מספר גבוה יותר של סדרת אימוני כושר בקבוצות של 3-5 משתתפים. כמו כן יכולים המבוטחים להמיר 2 מפגשים בפגישות עם יועץ תזונה אישי.

טיפולים אסתטיים

למרות שטיפולים אסתטיים רבים אינם נעשים עבור צורך בריאותי, גם הם ניתנים למימוש במחירים מסובסדים ברוב ביטוחי הבריאות המשלימים. בקטגוריה זו נכללים ניתוחי חזה, אף, עפעפיים ועוד.

מבוטחי “מכבי שלי, למשל, נהנים מהשתתפות עצמית מופחתת עבור ניתוח אסתטי אחד בשנת ביטוח, והחזר של עד 50% הנחה עבור טיפולי הסרת שיער והסרת משקפיים בלייזר. מבוטחי כללית מושלם יכולים ליהנות מהנחות משמעותיות בביצוע ניתוחים וטיפולים אסתטיים מגוונים הכוללים, בין היתר, כירורגיה פלסטית, הסרת שיער בלייזר, מתיחת פנים ושאיבת שומן (על פי רשימת ניתוחים וטיפולים). מבוטחי מגדל יכולים לעבור ניתוחים קוסמטיים ואסתטיים (ניתוח אף, אוזניים, חזה וכו) לאחר תקופת אכשרה ללא השתתפות עצמית (כפוף למחירון) וישנם כמובן ניתוחים אסתטיים הנופלים על קטגוריה רפואית כגון הסרת נגעי עור, ניתוח עפעפיים, ניתוח הקטנת חזה, ניתוח שחזור שד, ניתוח אסימטריה או כל ניתוח רפואי אחר שניתן לעבור אותו באופן פרטי ע”י הביטוחים הפרטיים.

לסיכום, בניגוד למה שחלקנו חושבים שלקופות החולים וחברות הביטוח רק “משלמים” ולא מקבלים החזר עבור כספינו, ניתן בקלות להחזיר את מחיר הפרמיה החודשית אם יודעים להבין מה הפוליסה נותנת ואיך ניתן להשתמש בה נכון בהתאם לצרכינו השונים והמגוונים.


הכותב שלומי סהר הוא סוכן ביטוח המתמחה בניהול סיכונים משפחתי בהתאמה אישית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אורי הגב

    אשמח לדעת איזה חברות ביטוח מכסות פונדקאות לזוגות חד מיניים. בדקתי בהראל, פניקס ו Aig ושם לא קיים סוף כזה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן